کد خبر : 16303 / /
/

قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۷/ جهش چشمگیر قیمت سکه

طی معاملات امروز قیمت طلا و سکه با جهش زیادی همراه شد، و به این ترتیب قیمت سکه طرح قدیم و جدید به بالای ۱۲ میلیون تومان رسید.

قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۷/ جهش چشمگیر قیمت سکه

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قوی، از مرز ۲۰۰۰ دلار عقب نشینی کرد و کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۹۸۸ دلار و ۷۸ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا مرز ۲۰۰۲ دلار و۴۰ سنت صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹۹۲ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱.۵ درصد افزایش، در ۱۹۹۵ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

موجودی طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است روز دوشنبه ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۱۰۶۲.۷ تن رسید که بالاترین میزان از اواسط مارس سال ۲۰۲۱ بود.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت سیتی ایندکس گفت: به همین سادگی نیست که غرب بخواهد یکباره واردات روسیه را ممنوع کند و مدت طولانی‌تری زمان می برد. بنابراین بازارها در حال ارزیابی مجدد هستند و همه اطلاعات را جذب می کنند. تقاضا برای طلا اندکی کمتر شده اما همزمان این فلز ارزشمند رشد قیمت اخیرش را واگذار نمی کند.

مذاکره کنندگان روسی پس از مذاکره با اوکراین، اعلام کرد تحولات مثبتی برای اعلام ندارند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار پس از خبر احتمال ممنوعیت واردات نفت روسیه به آمریکا، روز دوشنبه نزدیک به بالاترین حد ۲۱ ماه گذشته ایستاد و طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر جذاب‌تر کرد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۹۹۹ دلار را تست کند و شکسته شدن بالای این سطح، رشد قیمت تا سطح ۲۰۲۸ دلار را هموار می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد صعود کرد و به ۳۰۱۹ دلار و ۲۲ سنت رسید و از رکورد ۳۴۴۰ دلار و ۷۶ سنت معاملات روز دوشنبه عقب نشینی کرد.

این فلز ارزشمند که در ساخت مبدلهای کاتالیتیکی خودرو استفاده می شود، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر تحریمهای مالی علیه روسیه و مختل شدن صادرات این کشور، ۸۰ درصد رشد قیمت داشته است.

بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۴۷ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۱۱۳۰ دلار و ۷۸ سنت معامله شد.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۷ اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۲۳۷ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۲۷۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۳۲۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۶۱ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۴۸۶ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۲۱۳ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۵۱ هزار ۸۹۹ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و تومان و دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است./تجارت نیوز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.