کد خبر : 16529 / /
/

خودروهای وارداتی چه قیمتی دارند؟/ کی وارد بازار ایران می شوند؟

وزیر صمت اعلام کرد واردات خودرو در اردیبهشت ۱۴۰۱ آزاد می‌شود. خودروهای وارداتی چه قیمتی دارند؟ چه زمانی وارد بازار خودروی کشور می‌شوند؟

خودروهای وارداتی چه قیمتی دارند؟/ کی وارد بازار ایران می شوند؟

سیدرضا فاطمی‌امین به مسائل مرتبط با واردات خودرو اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۷ به خاطر مدیریت تراز ارزی کشور، واردات خودرو ممنوع شد. در واقع به سبب اعمال تحریم ها، فروش نفت کاهش یافت و برای مدیریت مصارف ارزی، واردات خودرو ممنوع اعلام شد. این ممنوعیت تا اواخر اردیبهشت سال آینده فرصت دارد و پس از آن این مصوبه را دیگر تمدید نخواهیم کرد. البته این تصمیم نیز با هماهنگی دولت است.

بنیامین بهرامی، واردکننده خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: هنگامی که صحبت از واردات خودرو می‌شود منظور تنها خودروهای سواری نیست. بلکه شامل واردات سی کی دی نیز هست. وزیر صمت نیز تمایل به واردات سی کی دی، یعنی همان قطعات خودرو دارد.

او افزود: به نظرم واردات خاصی قرار نیست صورت بگیرد. ماجرا احتمالا انحصاری است. سال ۹۶ واردات ممنوع شد. در آن زمان کشور تحریم نبود. اما به بهانه حمایت از تولید داخل واردات بسته شد.

البته فربد زاوه، کارشناس خودرو به تجارت‌نیوز گفته است: بر اساس صحبت امروز وزیر صمت مشخص شد که منشاء ارز واردات اشخاص هستند و می‌توانند خودرو وارد کشور کنند. اما باید خدمات پس از فروش را ارائه کنند.

خودروهای وارداتی چه قیمتی دارند؟

آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن قطعه‌سازان کشور در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که خودروهای وارداتی کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان نیستند. اما کمیسیون صنعت تاکید دارد که خودروهای اقتصادی باید وارد کشور شوند.

بهرامی در این مورد توضیح داد: اگر واردات به شکل محدود نیز انجام بگیرد، خودروهای ۲۴ هزار دلاری وارد می‌شود. اما با تعرفه گمرک اعلام شده هیچ خودرویی کمتر از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وارد نمی‌شوند.

زمان عرضه ورود خودروهای وارداتی به بازار

او همچنین به تجارت‌نیوز گفت: به قطعیت نمی‌توان زمان ورود این خودروها را اعلام کرد. اما احتمال دارد خودروها در مهرماه یا آبان ۱۴۰۱ به بازار بیایند. ممکن است خودروهای وارداتی هم‌زمان وارد بازار نشوند.

بهرامی بیان کرد: به نظر نمی‌رسد این ورود خودروها به بازار کشور تاثیری در قیمت‌ها داشته باشد. اما تمایل مصرف‌کننده برای خرید افزایش می‌یابد./تجارت نیوز

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.