کد خبر : 15915 / /
/

چگونه لپ تاپ خود را هنگام بازی خنک نگه داریم؟

صحبت کردن در مورد لپ تاپ های گیمینگ همیشه هیجان انگیز است. آنها تمام توانایی های یک دسکتاپ و حتی بیشتر از آن را دارند به علاوه سبک، کوچک و قابل حمل نیز هستند.

چگونه لپ تاپ خود را هنگام بازی خنک نگه داریم؟

البته نقاط ضعفی همچون هزینه گزاف، تا حدی از جذابیت آنها کم می کند اما باز هم از محبوبیت آن ها کاسته نمی شود. به عنوان یک وسیله الکترونیکی، تولید گرما در لپ تاپ ها یک مسئله طبیعی به شمار میرود اما وقتی نکاتی نظیر توانایی اجرایی بالا و ابعاد کوچک را در نظر میگیریم این مسئله حساس تر نیز می شود. شاید تنها راهی که برای رفع گرما به ذهن شما برسد خرید فن باشد اما بهتر است کمی مو شکافانه تر این معذل را بررسی کنیم.

قدم اول برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

اولین و ابتدایی ترین نکته ای که برای جلوگیری از ایجاد گرمای زیاد باید رعایت کنیم نوع و محل قرارگیری لپ تاپ است؛ درواقع لپ تاپ باید روی سطحی سفت و صاف قرار گیرد. وقتی لپ تاپ را روی سطوح نرمی مثل رختخواب و یا پاهایتان قرار میدهید، جلوی جریان هوا را میگیرید و به فن های تحتانی آن فشار میاورید.

برخی نیز معتقدند هنگام قراردادن لپ تاپ روی سطحی همچون میز، بهتر است سطحی بلندتر نظیر کتاب را برای زیر لپ تاپ خود انتخاب کنید؛ این کار باعث میشود تا جریان ورودی-خروجی از لپ تاپ افزایش پیدا کرده و به خنک شوندگی آن کمک کند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید سطحی که انتخاب کرده اید، خود جلوی منافذ تهویه لپ تاپتان را مسدود نکند.

حال اگر سطح مناسب برای قرار دادن لپ تاپ نداشتید یا آنرا جوری روی پای خود قرار دهید که جلوی منافذ زیرین لپ تاپ را نگیرید و یا از وسائل دور ریختنی نظیر شانه تخم مرغ استفاده کنید

قدم دوم؛ نظافت

وقتی فن ها درست و بهینه کار کنند، هوا در داخل لپتاپ جریان دارد و طبیعی است جایی که هوا در آن جریان داشته باشد سروکله گردوغبار نیز پیدا میشود. بنابراین بهتر است لپ تاپ خود را بطور منظم هر 3 تا 6 ماه تمیز کنید. اسپری هوای فشرده به شما کمک میکند بدون نیاز به باز کردن لپ تاپ، قطعات داخلی لپ تاپتان را گردگیری کنید؛ برای این کار ابتدا مطمئن شوید لپ تاپ خاموش و تا حدی خنک است، سپس اسپری هوای فشرده را به صورت عمودی گرفته و داخل منافذ آن اسپری کنید؛ پس از آن لپ تاپتان را در همه جهات تکان دهید، این کار را تا زمانی ادامه دهید که دیگر گرد و غباری از آن بیرون نیاید.

قدم سوم؛ استفاده از خنک کننده های خارجی

جدا از اینکه باید از کارکرد صحیح خنک کننده های داخلی لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید، میتوانید از کولینگ پد یا تشک خنک کننده نیز استفاده نمایید. کولینگ پد در واقع یک فن خارجی است؛ ضخامت و وزن کمی دارد و به راحتی قابل حمل می باشد. تهیه آن با توجه به هزینه نسبتا کم تقریبا برای لپتاپ های گیمینگ ضروریست. نحوه استفاده از آن به این صورت است که ابتدا آنرا روی یک سطح صاف قرار داده و لپ تاپ خود را روی آن میگذارید و سپس آنرا از طریق یکی از پورت های USB به لپ تاپ وصل میکنید. برای استعلام قیمت انواع فن و همچنین استعلام قیمت تجهیزات ماینینگ کلیک کنید.

قدم چهارم؛ بررسی های سخت افزاری

اگر همه کارهایی که تا به اینجای مقاله گفته شده را انجام داده اید ولی هنوز با مشکل داغ شدن لپ تاپ مواجه هستید باید چند احتمال را بررسی کنید. اول اینکه درست است ایجاد گرما در یک پردازنده اختصاصی تا حدی قابل قبول است اما اگر سیستم شما GPU ضعیفی برای اجرای بازی های مدرن و سنگین داشته باشد قطعا تحت فشار قرار خواهد گرفت. اگر قصد خرید CPU جدید دارید، برای استعلام قیمت بهترین مدل های پردازنده اینجا کلیک کنید.

توجه داشته باشید از لحاظ سخت افزاری موارد زیادی هستند که میتوانند در ایجاد گرمای بیش از حد دخیل باشند ولی بررسی و رسیدگی به برخی از آنها نیازمند مهارت و تخصص است. تعویض خمیر حرارتی تاثیر شگرفی در خنک کردن سیستم در لپ تاپ های قدیمی دارد یا اگر محدودیت مالی خاصی ندارید از GPU اکسترنال استفاده کنید. استفاده از GPU خارجی روش بسیار خوبی برای کاهش بار بر روی قطعات داخلی لپ تاپ است ولی هزینه بر نیز هست.

قدم نهایی؛ تنظیمات نرم افزاری

تنظیمات نرم افزاری زیادی هستند که مستقیم یا غیر مستقیم بر خنک کنندگی لپ تاپ شما تاثیر میگذارند. به عنوان مثال با فشار دادن Ctrl+shift+Esc میتوانید نرم افزارهای اضافی را قبل از شروع بازی ببندید و تا حدی بار اضافی را از دوش لپ تاپ خود بردارید. همچنین بعضی اوقات بهتر است تنظیمات گرافیکی بازی را کاهش دهید و بازی را در فریم ریت پایین تر اجرا کنید./ اقتصادنیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.