کد خبر : 15615 / /
/

عیدی‌ بازنشستگان‌/عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر جدید درباره پرداخت عیدی بازنشستگان/عیدی بازنشستگان افزایش می‌یابد؟

در حالی که بازنششستگان تامین اجتماعی منتظر دریافت عیدی پایان سال ۱۴۰۰ خود هستند و در سال‌های گذشته هم عیدی خود را در بهمن ماه دریافت می‌کردند، مدیرعامل این سازمان اظهار امیدواری کرد که «هرچه سریعتر» این مبلغ به حساب آن‌ها واریز شود.

خبر جدید درباره پرداخت عیدی بازنشستگان/عیدی بازنشستگان افزایش می‌یابد؟

عیدی بازنشستگان بهمن ماه واریز می‌شود.عیدی بازنشستگان به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد.عیدی بازنشستگان در سال جدید تغییر می‌کند. عیدی بازنشستگان را دولت اعلام می‌کند و طبق سنوات گذشته، مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. آخرین خبرهای مربوط به عیدی بازنشستگان را در سایت خبرآزاد بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگان تامین اجتماعی در سال‌های گذشته عیدی خود را در بهمن ماه دریافت می‌کردند. علاوه بر بازنشستگان این صندوق، عرف بود که عیدی بازنشستگان سایر صندوق‌ها هم در بهمن ماه واریز شود اما امسال برخلاف عرف سال‌های گذشته واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به اسفند ماه موکول شده است. 

البته قانون صندوق تامین اجتماعی را مکلف نمی‌کند که عیدی‌ها را در بهمن ماه واریز کند اما به جهت اینکه بازنشستگان در حال انجام خریدهای پیش از سال نو هستند و مستمری بهمن ماه آن‌ها هم کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد، درخواست آن‌ها برای واریز زودتر از موعد عیدی، توجیه‌پذیر است. 

در همین مورد «سید میرهاشم موسوی» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی وعده داد که هرچه سریعتر این مبلغ به حساب بازنشستگان واریز می‌شود. وی اشاره داشت که سازمان تا ۳۰ بهمن مشغول واریز مستمری بهمن ماه بوده است. 

این در حالی که در سال‌های گذشته عیدی یا پیش از مستمری بهمن ماه یا طبق عرف همراه با مستمری بهمن ماه واریز می‌شد تا بازنشستگان قدرت خرید بیشتری برای پایان سال داشته باشند. مبلغ عیدی بازنشستگان به طور متوسط کمتر از نصف حقوق سال ۱۴۰۰ آن‌ها را پوشش می‌دهد که در نتیجه یک حقوق کامل محسوب نمی‌شود. 

برابر مصوبه هیات دولت مبلغ عیدی پایان سال ۱۴۰۰.۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است اما حق همسر ۴۰۰ هزار تومان و حق فرزند (از بابت هر فرزند تحت تکفل) ۱۵۰ هزار تومان بر روی این میزان قرار می‌گیرد. در نتیجه یک بازنشسته به همراه همسر و دو فرزند، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عیدی دریافت خواهد کرد.

عیدی بازنشستگان

عیدی بازنشستگان افزایش می‌یابد؟

بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران درباره پرداخت نشدن عیدی بازنشستگان کارگری گفت: ما این تاخیر و دیرکرد را یک نشانه خوب فرض می‌کنیم، در تماس‌هایی که با سازمان تامین اجتماعی داشتیم، زمان دقیق و قطعی واریز عیدی‌ها را مشخص نکردند اما انتظار داریم این تاخیر، نشانه مثبت باشد.

وام - بازنشستگان

به نقل از  ایلنا، حسن ایزدان افزود: انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی به مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری بیفزاید.

وی اضافه کرد: ما این تاخیر و دیرکرد را به خیر می‌گیریم و فرض می‌کنیم یک نشانه خیر است؛ در تماس‌هایی که با سازمان تامین اجتماعی داشتیم، زمان دقیق و قطعی واریز عیدی‌ها را مشخص نکردند اما انتظار داریم این تاخیر، نشانه مثبت باشد.

ایزدان افزود: ما توقع داریم سازمان تامین اجتماعی مبلغی به عیدی مصوب دولت بیفزاید؛ به روال هر ساله، عیدی بازنشستگان کارگری برابر با عیدی بازنشستگان زیرمجموعه دولت تعیین می‌شود اما ما انتظار داریم با توجه به اوضاع بد معیشتی بازنشستگان کارگری و به دلیل اینکه مبلغ اعلامی دولت بسیار ناچیز است، سازمان تامین اجتماعی از منابع داخلی خود قدری به عیدی بازنشستگان بیفزاید تا خانواده‌های کارگران بازنشسته شب عید، تا حدودی وضع معیشتی‌شان بهبود یابد.

عیدی بازنشستگان

رقم عیدی‌ بازنشستگان‌ کم است

به گفته ایزدان، مبلغ یک میلیون و ششصد هزار تومان بسیار کم است؛ اگر هزینه‌های معمول شب عید را محاسبه کنیم، از جمله میوه و آجیل و هزینه‌های سفره نوروز، خیلی بیشتر از این رقم‌ها می‌شود.

او ادامه می‌دهد: سال قبل سازمان تامین اجتماعی به عیدی بازنشستگان کارگری افزود: امسال نیز انتظار داریم عیدی خوبی به مستمری بگیران بدهند و کمی از دلهره‌های شب عید بکاهند.

بر اساس این گزارش، شب بیست و چهارم بهمن ماه، در جلسه هیات دولت مبلغ عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان مشخص شد؛ براساس مصوبه هیات دولت، عیدی پایه یک میلیون و ششصد هزار تومان است که حق تاهل ۴۰۰ هزار تومان و حق اولاد ۱۵۰ هزار تومان در صورت شمول به آن افزوده می‌شود.

از قرار، عیدی بازنشستگان لشگری یا همان مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح همراه با حقوق بهمن ماه واریز شده؛ عیدی بازنشستگان کشوری نیز قرار است در همین هفته واریز شود اما هنوز زمان دقیق واریز عیدی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی مشخص نیست.

طرح پرداخت عیدی بازنشستگان

طرح پرداخت عیدی کارگری به بازنشستگان یا طرح ماده واحده همسان‌سازی عیدی و پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی با کارگران شاغل مشمول قانون کار، توسط کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی به نمایندگان مجلس ارائه شده است واز قرار، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، قول پیگیری آن را داده‌اند.

اگر این طرح نهایی شده و به تصویب برسد، در سال آینده بازنشستگان کارگری به اندازه کارگران شاغل عیدی می‌گیرند؛ درحال‌حاضر، عیدی بازنشستگان کارگری، «کارمندی» است؛ این در حالیست که عیدی کارگران شاغل، حداقل دو پایه حقوق کارگری است.

در امسال، بازنشستگان کارگری از دریافت عیدی ناچیز کارمندی، انتقادات بسیار داشتند و اعلام نمودند یا عیدی ما را کارگری کنید یا حقوق و مزایای ما را کارمندی بپردازید.

در امسال، به بازنشستگان تامین اجتماعی، یک میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان عیدی پرداخت شده است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.