کد خبر : 14665 / /
/

خبر جدید برای متقاضیان وام/وام آسان بدون ضامن

رییس کل بانک مرکزی گفت: وام ۱۰۰ میلیون تومانی یک وام جدید نیست، درحال حاضر، سامانه اعتبارسنجی در سیستم بانکی وجود دارد اما نیاز به تکمیل و ارتقاء دارد.

خبر جدید برای متقاضیان وام/وام آسان بدون ضامن

صالح آبادی؛ رییس کل بانک مرکزی گفت: جریان ریال در اقتصاد باید شفاف شود. از سوی دیگر، حاکمیت ریال می‌تواند در مبارزه با پولشویی کمک زیادی کند.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون بانک مرکزی از جمله مسائلی است که اقتدار بانک مرکزی را دنبال می‌کند و شفافیت در نظام بانکی را رقم خواهد زد، گفت: اگر بتوانیم سامانه محور فعالیت‌ها را دنبال کنیم نظارت‌ها از حالت پسینی به‌موقع و هوشمند خواهد شد.

صالح آبادی افزود: وام ۱۰۰ میلیون تومانی یک وام جدید نیست و در مورد تسهیلات خرد باید اطلاع رسانی دقیق تری صورت می‌گرفت. چرا که آسان‌کردن دسترسی مردم برای اخذ وام به معنی یک سرفصل جدید نیست.

رییس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: درحال حاضر، سامانه اعتبارسنجی در سیستم بانکی وجود دارد اما نیاز به تکمیل و ارتقاء دارد.

وی با بیان اینکه در بحث خلق پول، بانک‌هایی که حد رشد ترازنامه را رعایت نکنند مشمول افزایش سپرده قانونی می‌شوند، اضافه کرد: همچنین، سازوکارهایی را برای جلوگیری از خلق پول بدون پشتوانه به ویژه با استفاده از سامانه‌های هوشمند دنبال می‌کنیم.

صالح آبادی افزود: بانکداری اسلامی جزو دغدغه‌های جدی مراجع و علمای عزیز است و به حق از دوره‌های قبل گله‌مند بودند. شورای فقهی بانک مرکزی و حوزه نظارت مصوبات آن تقویت شده است./اقتصادآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.