کد خبر : 14329 / /
/

شرایط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی/ وام بدون ضامن نیاز به سپرده بانکی دارد؟

اگرچه بانک مرکزی گفته تنها مدارک مورد نیاز برای دریافت وام بانکی بدون ضامن، نامه کسر از حقوق و چک است اما برخی از بانک‌ها می‌گویند مشتریان وام ۱۰۰ میلیونی باید مبلغی حدود ۳۰ میلیون تومان را به مدت شش ماه در بانک سپرده کنند.

شرایط پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی/ وام بدون ضامن نیاز به سپرده بانکی دارد؟

قرار بود پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به کارمندان دولت، نهادهای عمومی و بازنشستگان تامین اجتماعی تسهیل شود و افراد بدون ضامن وام بگیرند. حتی وزیر اقتصاد از برکناری مدیران شعبی خبر داد که در پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به مردم تعلل می‌کنند.

اما حالا ایسنا در گزارشی اعلام کرده که برخی از بانک‌ها بهانه‌های مختلفی چون بسته شدن پرداخت وام جدید در روزهای پایانی سال، ابلاغ نشدن بخشنامه، ضرورت داشتن میانگین گردش حساب و سپرده نصف مبلغ وام را از مشتریان می‌خواهند.

آنگونه که برخی از مشتریان می‌گویند با مراجعه به برخی از شعل، با شروط عجیبی برای دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی مواجه شده‌اند.

سپرده‌گذاری بانکی برای وام ۱۰۰ میلیونی

به گزارش ایسنا متصدی یک بانک در پاسخ به شرایط دریافت وام بدون ضامن می‌گوید متقاضی دریافت وام باید در شش ماه ۵ میلیون تومان در حسابش بلوکه کرده باشد. یعنی پرداخت وام بدون ضامن ۱۰۰ میلیونی نیازمند سپرده‌گذاری ۵ میلیون تومانی است.

اما یکی دیگر از شعب بانکی، مبلغ سپرده بانکی را حدود ۲۰ میلیون تومان عنوان می‌کنند و می‌گویند متقاضی باید به مدت ۶ ماه ۲۰ میلیون تومان در حساب خود سپرده کند تا بتواند وام بگیرد.

برخی دیگر، از بانک‌ها هم به مشتریان گفته‌اند باید نصف مبلغ وام درخواستی را در بانک سپرده کنند و یا در چند ماه گذشته گردش مالی حساب آنها، نصف مبلغ وام درخواستی باشد.

در مواردی هم برخی بانک‌ها شرایط عجیبی برای پرداخت وام بدون ضامن اعلام نکردند و براساس گفته آن‌ها، مبلغ وام و سایر فرایند دریافت این وام مبتنی بر رتبه اعتباری افراد است.

اینها شروطی است که اخیرا برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی عنوان شده است. آن هم در حالی که قرار بود افراد تنها با ارائه نامه کسر از حقوق بتوانند وام بگیرند.

بر اساس توییتی که مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده بود پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی بدون ضامن نیاز به نامه کسر از حقوق داشت و پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی نیاز به نامه کسر از حقوق و ارائه چک و سفته داشت.

اما به نظر می‌رسد که برخی از شعب بانک‌ها کم کم شروط جدیدی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیونی اعلام کرده‌اند. البته وزیر اقتصاد گفته مدیران شعبی که به مردم وام ندهند، برکنار می‌شوند و سامانه‌ای برای شکایت از این مدیران و بانک‌ها هم اعلام شده است./ تجارت نیوز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.