کد خبر : 13495 / /
/

پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن از کی شروع می شود؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شروع پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن پس از تحویل واحد مخص و متناسب با دهک درآمدی تعیین می‌شود.

پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن از کی شروع می شود؟

پرداخت اقساط نهضت ملی مسکن از چه زمانی آغاز می‌شود؟

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه دو میلیون تومان نیست و هنوز میزان دقیق این اقساط مشخص نشده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن متناسب با استطاعت خانواده‌ها دهک درآمدی و از همه مهم‌تر متناسب با زمانی است که واحد به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

او می‌گوید: پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن پس از تحویل واحد‌ها مشخص و آغاز می‌شود و از هم اکنون متقاضیان و یا ثبت نام کنندگان نباید نگران میزان اقساط این تسهیلات باشند، چراکه تلاش دولت آن است که متناسب با دهک درآمدی این اقساط تعیین شود.

طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای نیمه دوم امسال کلید خورده و میزان تسهیلاتی که برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان است.

به گفته برخی از کارشناسان اقساط این تسهیلات بین سه تا پنج میلیون تومان متناسب با دهک‌ها تعیین شده؛ اما معاونت مسکن این میزان اقساط را رد کرده است.

کدام مجردان می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند؟

 در گزارش دیگری درخصوص ثبت‌نام مجردان نوشته است، پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، افرادی که اقدام به ثبت‌نام می‌کنند باید واجد شرایط مندرج در قانون باشند. براین اساس افراد متقاضی باید فاقد مسکن باشند، سابقه مالکیت حداکثر پنج ساله را نباید داشته باشند و برخی از آن‌ها باید متاهل باشند.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی برخی از مجردان شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال می‌شود، این افراد نیز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند؛ این افراد باید سابقه سکونت پنج ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشند.

او می‌گوید: به خاطر تاکید قانون مبنی بر داشتن تاهل باید در هنگام واگذاری واحد مسکونی، لازم است عقدنامه خود را ارائه دهند.

باشگاه خبرنگاران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.