کد خبر : 13019 / /
/

شرط و شروط ثبت نام مجردها در مسکن دولتی

در حالی مهلت نام نویسی سرپرستان خانوار در نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده که قرار است از دوشنبه ۲۰ دی ماه مردان مجرد بالای ۲۳ سال فرصت ثبت نام در این طرح را بیابند.

شرط و شروط ثبت نام مجردها در مسکن دولتی

زمان نام نویسی در سامانه نهضت ملی مسکن برای سرپرستان خانوار در سامانه ثمن چهارشنبه ۱۵ دی ماه به اتمام رسید.

بر اساس اعلام محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی امکان نام نویسی جوانان مجرد ۲۳ ساله به بالا از روز دوشنبه ۲۰ دی ماه در این سامانه فعال می‌شود.

آنگونه که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفته، متقاضیان مجرد باید در زمان تحویل واحد اسناد ازدواج را ارائه دهند در غیر این صورت واحد ساخته شده به قیمت کارشناسی روز همراه با قیمت تمام شده زمین با متقاضیان محاسبه می‌شود.

همچنین از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه نیز قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده در بخش حمل و نقل هوایی اعمال شد که بر اساس آن ۹ درصد به قیمت بلیت پروازهای داخلی و خارجی افزوده می‌شود اما از آن جهت که ۵ درصد عوارض شهرداری از بلیت پروازهای داخل حذف شده، عملاً ۴ درصد به قیمت بلیت پروازهای داخلی افزوده شده است.

همچنین حسن خوشخو مدیرکل نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری از احتمال حذف این قانون برای پروازهای خارجی خبر داده بود.

اما محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ایرلاین‌های خارجی قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده را به آنها ابلاغ کرد.

از روز یکشنبه ۱۲ دی ماه نیز مصوبه شورای اقتصاد در خصوص افزایش عوارض حمل و نقل جاده‌ای کالا و صدور بارنامه را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شرکت‌های حمل و نقلی ابلاغ و اجرا کرد.

بر اساس این مصوبه و با توجه به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، بخش حمل و نقل بار از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف شده اما عوارض صدور بارنامه از ۴ به ۵ درصد افزایش یافته است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.