کد خبر : 12982 / /
/

منتظر ریزش قیمت خودرو باشیم؟

بازار خودرو بدون تغییر چندانی به تعطیلات رفت و دلار هم در کانال ۲۸هزار تومان کار خود را پایان داد

منتظر ریزش قیمت خودرو باشیم؟

در بازار ارز، قیمت دلار بالاخره وارد کانال ۲۸ هزار تومان شد. البته همچنان نوسان قیمت ها و مقاومت معامله گران، دلار را در کانال های ۲۹ و ۳۰ هزار تومان هم ترغیب کرد اما دلار در کنال ۲۸ هزار تومان فعلا تثبیت شده و به نظر می رسد این روند در صورت انتشار و سیگنال اخبار مثبت از وین باز هم به سمت عرضه در بازار ارز فشار آورد و دوباره موقعیت های فروش را فعال کند. قیمت سکه و درهم هم در محدوده های قیمتی پایین تر از روز قبل پیگیری و دنبال شدند.

بازار سهام | بازدهی شاخص های بورس منفی شد

در بازار سهام، شاخص های بورس در هفته ای که سپری شدند، بازدهی منفی را به ثبت رساندند. این در حالی است که روند معاملات بورس به گونه ای بود که بورس بازان درجا زدند. بورس همچنان با چالش خروج پول حقیقی ها از بازار سهام و پایین بودن ارزش معاملات خرد روبه روست و این درحالی است که به جز یک روز معاملاتی در هفته گذشته که سیر نزولی شاخص اوج گرفت، در سایر روزها بورس در یک دامنه نوسان بسیار محدود تغییری به خود ندید.

بازار خودرو | خودرویی ها به تعطیلات آخر هفته رفتند

در بازار خودرو قیمت خودروها تغییری نکرد و هم محصولات ایران خودرو و هم سایپا در روز پایانی واکنشی به تغییرات بازار ارز و سیگنال های مثبت از وین، تغییری نکرد و خودرویی ها به تعطیلات آخر هفته رفتند. در صورت تداوم سیگنال های مثبت و تثبیت دلار در قیمت منطقی، بازار خودرو می تواند شاهد ریزش دوباره قیمت ها و کم شدن اثر سمت تقاضا باشد.

بازار مسکن | نیاز به مسکن چقدر است؟

در بازار مسکن فعلا تغییری حادث نشده و خبری از تحرکات قیمت ها در بازار شنیده نمی شود، هر چند که ردپاها برای تغییر در بازار مسکن ملاحظه شده است. طرح نهضت ملی مسکن که دو سمت عرضه و تقاضا را در شرایط انتظار قرار داده، می تواند سیگنال به بازار باشد. با این وصف نیاز مسکن بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی است و همین مسئله که مورد تایید وزیر راه و شهرسازی هم هست، در روند معاملات اثرگذار خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.