کد خبر : 11843 / /
/

بازگشت طلا و سکه به دور افزایشی

اگرچه قیمت طلا در بازار جهانی طی معاملات امروز بی‌تغییر ماند اما روند کاهشی طلا و سکه در بازار داخلی تغییر مسیر داد و به دور افزایشی خودد بازگشت.

بازگشت طلا و سکه به دور افزایشی

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در واکنش به عوامل متضاد شامل بازده پایین‌تر اوراق قرضه و دلار قوی‌تر، تغییر چندانی نداشت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری بدون تغییر ماند و در ۱۷۸۷ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۸۷ دلار و ۹۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۷۸۸ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس، بازار منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکاست و این فلز ارزشمند به دلیل عوامل متضاد شامل بازده پایین‌تر اوراق قرضه و دلار قوی‌تر، در بازه محدودی حبس شده است.

ارزش دلار در معاملات روز جاری قوی‌تر شد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد اما بازده اوراق خزانه آمریکا نزدیک به پایین‌ترین رکورد یک هفته اخیر که در معاملات روز قبل به آن نزول کرده بود، ماند.

بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه نشست سیاست پولی دو روزه خود را آغاز می کند و انتظار می رود در پایان این نشست، تعدیل سریع‌تر برنامه خرید اوراق قرضه را اعلام کرده و زمینه را برای افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره در سال میلادی آینده مهیا کند.

تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخهای بهره، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی انگلیس و بانک مرکزی ژاپن هم هفته جاری برگزار می شود.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا و قیمتهای نفت به دلیل نگرانی از تبعات شیوع واریانت اُمیکرون که روی اعتماد سرمایه گذاران تاثیر منفی گذاشت، نزول کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۲۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۹۳۲ دلار و ۷۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۶۸۸ دلار و ۹ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۳ آذر تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۴۲۱ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۴۲۱ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۸۷۸ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۴۳ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۷۵۷ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۱۴۸ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۹۱۳ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.