کد خبر : 9504 / /
/

طلا و سکه چقدر ارزان شد؟

اونس جهانی طی معاملات امروز نیز توانست ریزش خود را جبران کند و به ۱۷۹۶ دلار برسد، اما این افزایش قیمت اونس جهانی تاثیری بر بازارهای داخلی نداشت و اکثر فلزات گرانبهای داخلی روندی کاهشی داشتند.

طلا و سکه چقدر ارزان شد؟

پس از سخنرانی جروم پاور رئیس فدرال رزرو مبنی بر کاهش خرید اوراق قرضه از ۱۲۰ میلیارد دلار به ۱۰۵ میلیارد دلار قیمت طلا شاهد سقوط شدیدی بوده و تا محدوده ۱۷۶۰ دلار کاهش یافت.

کاهش خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو از ماه پیش رو نشان دهنده ی تغییر سیاست های مالی اسان گیرانه این بانک می باشد و انتظار می رود که تا نیمه سال میلادی آینده به پایان برسد.

براساس گزارش سایت طلا، به طور خلاصه در بیانیه ی فدرال رزرو بر روی گذرا بودن تورم به وجود امده تاکید شد و عامل آن همه گیری کرونا و اختلال در زنجیره تامین کالا معرفی گردید.

فدرال رزرو قصد دارد میزان کاهش خرید اوراق قرضه را به صورت منظم افزایش دهد و همانطور که گفته شد تا نیمه سال ۲۰۲۲ میلادی به پایان برساند.

بازار طلا واکنش شدیدی به این بیانیه نشان داده و قیمت فلز زرد تا نزدیکی ۱۷۶۰ دلار رسید که پایین ترین قیمت چند هفته اخیر است. در ادامه روز چهارشنبه طلا مقداری از قیمت از دست رفته ی خود را بازیابی کرد و به ۱۷۷۲ دلار رسید.

فدرال رزو در بیانیه خود ابراز داشت که افزایش تعداد موارد ابتلا به کوید ۱۹ در تابستان باعث کند شدن روند بهبود اقتصاد شده و روی بخش های مختلف به خصوص بخش خدمات تاثیر زیادی گذاشت.البته این بانک امریکایی در بیانیه خود گفت در صورتی که شرایط اقتصادی و تورم انگونه که انتظار دارند پیش نرود، قادر خواهد بود که سیاست های خود را بار دیگر تعدیل کند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ۱۳ آبان ماه در صرافی ملی ۲۷۰۱۷ تومان برای فروش و ۲۶۴۸۲ تومان برای خرید اعلام شد.

همچنین دلار در بازار آزاد نیز ۲۷۶۵۱ تومان معامله شد، کمترین قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۷۶۳۰ تومان قیمت خورد. بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴,۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو امروز ۱۳ آبان ماه در صرافی ملی ۳۱۱۸۲ تومان برای فروش و ۳۰۵۶۴ تومان برای خرید اعلام شد و در بازار آزاد امروز نیز ۳۱۹۶۸ تومان معامله شد. همچنین بانک مرکزی قیمت یورو رسمی را ۴۸۶۴ تومان اعلام کرده است.

همچنین به نقل از شبکه اطلاع رسانی طلا و جواهر قیمت سکه امامی در بازار امروز با ۳۳ هزار تومان کاهش ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۶٫۱۰۰٫۰۰۰ و ۳٫۵۵۰٫۰۰۰ تومان معامله شدند. همچنین طلا ۱۸ عیار طی معاملات امروز گرمی ۱٫۱۷۱٫۵۶۳ تومان قیمت خورد./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.