کد خبر : 27658 / /
/

قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز 23 مهر 1401 به چند رسید؟ | واردات میلیاردی با وجود افزایش قیمت خودرو ها در سطح کشور + جزئیات

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: بر اساس آنچه که وزارت صنعت و معدن قول داده است ظرف دو هفته آینده باید واردات خودرو صورت گیرد.

قیمت خودرو امروز 23 مهر 1401 به چند رسید؟ | واردات میلیاردی با وجود افزایش قیمت خودرو ها در سطح کشور + جزئیات

بازار خودرو در کنار ارز، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ایران بوده و پیش‌بینی قیمت خودرو کار ساده‌ای نیست. موازی با نوسانات چشمگیر دلار، شاهد نوسانات قیمت خودرو در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت خودرو  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت خودرو طرح قرعه کشی راه اندازی شد به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت خودرو در بازار دوباره دچار نوسان باشد.  قیمت خودرو صفر داخلی در روز 25 مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو

روح الله عباسپور با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو در حوزه واردات خودروهای خارجی ، بیان کرد: قطعا بر اساس قانون مصوب مجلس باید تا پایان امسال تا سقف یک میلیارد دلار خودروی خارجی وارد شود.

مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ دولت را مکلف به واردات خودرو کرده است

وی در ادامه گفت: دولت آئین نامه اجرایی برای واردات خودرو را نیز تهیه کرده است. بر اساس آنچه که وزارت صنعت گفته است ظرف دو هفته آینده واردات خودرو صورت خواهد گرفت. قطعا در مواردی که آئین نامه واردات با قانون مجلس مغایر باشد ورود کرده و تذکر لازم داده می شود. آئین نامه واردات خودرو نیز باید در چارچوب قانون مصوب مجلس دنبال شود. مجلس بر اهداف قانون گذاری در حوزه واردات خودرو تاکید دارد.

منبع : ایسنا

قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز 23 مهر + جدول

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ امروز شنبه ۲۳ مهر در بازار آزاد خودرو ۳۰۸ میلیون ارزش دارد؛ سه میلیون بیشتر از هفته قبل. در اولین روز معاملاتی هفته قیمت محصولاتی مثل سمند LX، پراید صندوقدار و هاچ‌بک افزایش پیدا کرده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ امروز شنبه ۲۳ مهر در معاملات بازار آزاد خودرو با رشد سه میلیونی به ۳۰۸ میلیون تومان رسید. ارزش کوییک دنده‌ای و پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز به همین اندازه افزایش پیدا کرد و این دو محصول به‌ترتیب ۲۰۸ و ۵۷۸ میلیون تومان معامله می‌شوند. رشد سه میلیونی ارزش این سه مدل در اولین روز هفته درمقایسه با سایر محصولات داخلی بیشتر است و از این لحاظ سند LX و نسخه‌های صندوقدار و هاچ‌بک پراید در رتبه بعدی قرار می‌گیرند. قیمت سمند LX با رشد دو میلیون تومانی امروز به ۳۱۷ میلیون تومان ارتقا پیدا کرد و پراید صندوقدار و هاچ‌بک به‌ترتیب ۱۸۶ و ۲۰۶ میلیون تومان دست به دست می‌شوند. همزمان قیمت دنا پلاس اتوماتیک امروز دو میلیون تومان کاهش پیدا کرد و به ۵۱۸ میلیون تومان رسید. تیبا صندوقدار نیز که امروز ۱۹۸ میلیون تومان ارزش دارد، درقیاس با معاملات آخرین روز کاری هفته قبل افت قیمت دو میلیون تومانی را تجربه می‌کند.

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد الان رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو ۴۰۵ و سمند Lx ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

در سوی مقابل گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش‌سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود.

پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک و پژو 2008 در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو پنجشنبه امروز
وانت آریسان 260 میلیون تومان 265 میلیون تومان
سمند LX 315 میلیون تومان 317 میلیون تومان
سمند EF7 344 میلیون تومان 344 میلیون تومان
سمند EF7 دوگانه‌سوز 432 میلیون تومان 432 میلیون تومان
سمند سورن ELX 302 میلیون تومان 302 میلیون تومان
دنا تیپ یک 405 میلیون تومان 405 میلیون تومان
دنا پلاس دنده‌ای توربو 475 میلیون تومان 475 میلیون تومان
دناپلاس توربو اتوماتیک 520 میلیون تومان 518 میلیون تومان
پژو 405 295 میلیون تومان 295 میلیون تومان
پژو پارس ساده 317 میلیون تومان 318 میلیون تومان
پژو 207 دنده‌ای 405 میلیون تومان 403 میلیون تومان
پژو 207 اتوماتیک 575 میلیون تومان 578 میلیون تومان
رانا LX 265 میلیون تومان 265 میلیون تومان
رانا پلاس 315 میلیون تومان 315 میلیون تومان
تارا دنده‌ای 435 میلیون تومان 435 میلیون تومان
پژو 206 تیپ 2 305 میلیون تومان 308 میلیون تومان
پژو 206 صندوقدار 340 میلیون تومان 340 میلیون تومان
تندر 90 505 میلیون تومان 505 میلیون تومان
پژو 2008 یک میلیارد و 395 میلیون تومان یک میلیارد و 395 میلیون تومان
هایما S5 790 میلیون تومان 790 میلیون تومان
هایما S7 905 میلیون تومان 905 میلیون تومان
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک یک میلیارد و 740 میلیون تومان یک میلیارد و 740 میلیون تومان
پژو 508 دو میلیارد و 165 میلیون تومان دو میلیارد و 165 میلیون تومان
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.