کد خبر : 22957 / /
/

قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو

جهش قیمت‌ها در بازار خودرو | خودرو گران شد | چه خودروهایی گران شدند؟

همزمان با خروج ۴ خودرو از چرخه تولید، قیمت‌ها در بازار خود افزایش پیدا کرد به‌طوری‌که پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ نیز از ۵۸۰ میلیون تومان در روز گذشته، امروز به ۶۱۵ میلیون تومان رسید.

جهش قیمت‌ها در بازار خودرو | خودرو گران شد | چه خودروهایی گران شدند؟

بازار خودرو در کنار ارز، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ایران بوده و پیش‌بینی قیمت خودرو کار ساده‌ای نیست. موازی با نوسانات چشمگیر دلار، شاهد نوسانات قیمت خودرو در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت خودرو  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت خودرو طرح قرعه کشی راه اندازی شد به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت خودرو در بازار دوباره دچار نوسان باشد.به گزارش تجارت‌نیوز،  قیمت خودرو صفر داخلی در روز ۴ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو

به گزارش خبر آزاد به نقل از خبرآنلاین، انتشار خبر خروج خودروهای تیبا، ساینا ،سمند و ۴۰۵ از چرخه تولید در روزهای گذشته موجب جهش قیمت‌ها در بازار خودرو شد؛ پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ از ۱۷۶ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۱۷۹ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۲ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۱۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

در بین خودروهای پژو نیز در ۲۴ ساعت گذشته جهش قیمت‌ها رخ داده است به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ از ۲۸۲ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۸۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز از ۲۹۲ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۹۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این بازه زمانی ۳ میلیون تومان گران شده است و ۳۰۴ میلیون تومان قیمت خورده است.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ نیز از ۵۸۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۶۱۵ میلیون تومان رسیده است و پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ نیز از یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای سمند نیز در این مدت شاهد جهش قیمت‌ها بودند به طوری که سمند LX ساده مدل ۱۴۰۰ از ۲۸۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۹۲ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۳۰۲ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۰۷ میلیون تومان رسیده است و سمند EF۷ مدل ۱۳۹۹ نیز از ۳۱۰ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۱۸ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای دنا موجود در بازار دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ از ۴۰۲ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۴۰۷ میلیون تومان رسیده است

در بین خودروهای رانا نیز رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ از ۲۹۹ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای کوییک نیز در ۲۴ ساعت گذشته به طور متوسط افزایش قیمت یک میلیون تومانی اتفاق افتاده است به طوری که کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ از ۲۰۳ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۰۴ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۲۱۵ میلیون تومان در روز گذشته امروز به ۲۱۶ میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

قیمت خودرو

منتظر ریزش قیمت خودرو باید بود؟

سخنگوی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت (صمت) ضمن اشاره به حذف تولید خودروهای سمند، تیبا و ساینا از ابتدای مردادماه، جایگزین این خودروها را معرفی کرده و از اعلام خبرهای خوب در حوزه خودرو طی ماه آینده خبر داد.

امید قالیباف ضمن اشاره به گزارش‌ مالی خودروسازان، اعلام کرد: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه امسال با ۱۸ درصد رشد رکورد دارِ رشد بخش تولید در اقتصاد بوده است.

سخنگوی وزارت صمت افزود: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودروهای نظیر شاهین CVT ، آریا ، رانا AMT, هایما S8 و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد.

وی در رابطه با تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند، گفت: جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است که طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خواهند شد.

این مقام مسئول در وزارت صمت نتایج اقدامات کمی و کیفی وزارت صمت در صنعت خودرو قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ دستورالعمل ۸ ماده‌ای رئیس جمهور، در حال گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی‌سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

قالیباف ضمن اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه‌کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه، خاطر نشان کرد: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که ثبت‌نام آن تا ساعت ١٧ روز سه‌شنبه ٢٨ تیرماه ادامه دارد) و با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.