کد خبر : 23348 / /
/

سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

کدام بانک ها وام سهام عدالت می دهند؟ | وام سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

دارندگان سهام عدالت می‌توانند از طریق سهام خود وام بگیرند. اما مبلغ وام سهام عدالت چقدر است و کدام بانک‌ها وام می‌دهند؟

کدام بانک ها وام سهام عدالت می دهند؟ | وام سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟

نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند.برای آزادسازی سهام عدالتدو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران اختصاص می‌یابد؟آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

سهام عدالت

بنا بر گزارش خبر آزاد، تاکنون سه بانک ملی، تجارت و پست بانک اعلام کرده‌اند که وام سهام عدالت می‌دهند.

مبلغ این وام ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است. ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی اکنون حدود ۱۴ میلیون تومان و ارزش سهام یک میلیونی حدود ۲۸ میلیون تومان است.

نصف این دو رقم به این معناست مبلغ وام، بین ۷ تا ۱۴ میلیون تومان است و متقاضیان می‌توانند با توثیق سهام عدالت خود این مبلغ وام را دریافت کنند.

مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی

این رقم در حالی است که برخی بانک‌ها از جمله بانک ملی اعلام کرده‌اند که مبلغ وام سهام عدالت بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان است که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اما نکته مهم این است که همه دارندگان سهام عدالت نمی‌توانند این وام را دریافت کنند.

اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

دومین شرط این است که متقاضی باید کارت ملی هوشمند داشته باشد.

ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است.

همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را دریاف کنند.

جز این، این وام تنها به دارندگان سهامی تعلق می‌گیرد که مشمول یارانه باشند.

شرایط بازپرداخت وام سهام عدالت

اگر متقاضی دریافت وام، بتواند آن را یک ماهه تسویه کند، هیچ سودی به این وام تعلق نمی‌گیرد. اما در حالت کلی اقساط این وام ۳۶ ماهه است و با کارمزد ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

نکته مهمی که درباره وام سهام عدالت بانک ملی وجود دارد این است که  این وام در قالب نقدی نیست و در قالب کارت اعتباری است. اما نه کارت اعتباری فیزیکی. بلکه در قالب نشان بانک است و فقط برای خرید از فروشگاه‌های افق کوروش، رفاه، وین مارکت و پذیرندگان دستگاه پوز سداد که QR code دارند خرید کنند.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

به گزارش خبر آزاد، به نقل از جماران، امروز دوشنبه (3 مرداد 1401)، ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 10 میلیون و285 هزار و338تومان رسید.

شاخص کل بازار بورس نیز با24018 واحد کاهش در ارتفاع 1.439.739 و شاخص هم  وزن در ارتفاع 391.089 واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس3836 میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم 5473 هزار میلیارد تومان قرار داد. 

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار فولاد، شبندر،ومعادن،شستا،نوری،حکشتی،کچاد بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار فرابورس آریا،زاگرس،شاوان،شگویا،فغدیر،دماوند، خدیزل است. اغلب نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با کاهش قیمت مواجه شدند.

ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی در 3 مرداد 1401

پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (3 مرداد1401) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 10 میلیون و854 هزار و288تومان رسید.

تعداد هرسهم برگه سهام عدالت 532 هزار تومانی خود را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.