کد خبر : 23136 / /
/

سهام عدالت| ارزش سهام عدالت| ارزش هفتگی سهام عدالت

کسانی که سهام عدالت ندارند بخوانند | تکلیف جاماندگان سهام عدالت روشن شد | اولویت دریافت سهام عدالت با چه کسانی است؟

به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس چون موضوع زمان اعطا سهام عدالت به جاماندگان در لایحه بودجه مشخص شده است باید تا پایان سال وضعیت ای افراد مشخص شود.

کسانی که سهام عدالت ندارند بخوانند | تکلیف جاماندگان سهام عدالت روشن شد | اولویت دریافت سهام عدالت با چه کسانی است؟

جاماندگان سهام عدالت، چه از نظر دریافت این سهام و چه از نظر دریافت سود سال های 99 و 1400 به یکی از مهمترین موضوعات این روزها تبدیل شده است.سبد سهام عدالت به دلیل تشکیل شدن از سهام شرکت های بزرگ، بسیار متاثر از شاخص کل بورس است.ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستندآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس چون موضوع زمان اعطا سهام عدالت به جاماندگان در لایحه بودجه مشخص شده است باید تا پایان سال وضعیت ای افراد مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان را تشریح کرد.

به نقل از تسنیم، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت اعطای سهام عدالت به جاماندگان، گفت: در مرحله اول افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته‌ امداد که از اخذ سهام عدالت جامانده‌اند در اولویت دولت قرار دارند.

طغیانی افزود: طبق شناسایی که انجام شده حدود ۴میلیون نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از دریافت سهام عدالت جامانده‌اند که در مرحله اول این سهام به آنها تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: در ارائه سهام عدالت به جاماندگان ۲ مسئله مطرح بود. یک اینکه دولت چه میزان سهام دارد که این مسئله بر طرف شده است. موضوع بعدی این بود که این میزان سهام با چه فرایندی به جاماندگان ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در ادامه گفت: یک روش ارائه غیرمستقیم یعنی از طریق تعاونی سهام عدالت استانی است و روش دیگر به‌صورت مستقیم یعنی به فرد میزانی از سهام یک شرکت اعطا می‌شود.

مهدی طغیانی اضافه کرد: در حال حاضر بحث و گفتگو در مورد فرآیند ارائه سهام عدالت به جاماندگان است که تصمیم‌گیری در این باره هم بر عهده شورای عالی بورس است که چه تصمیمی در این‌ باره اتخاذ شود.

نماینده اصفهان در پاسخ به این سوال که چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان اعطا می‌شود، گفت: به دلیل اینکه این موضوع در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است لذا باید تا پایان سال جاری وضعیت کل جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف شود.

سهام عدالت

دارندگان سهام عدالت بخوانند

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از دو درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس در اولین روز کاری هفته، روند متعادلی را تجربه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس در هفته گذشته، افت ۱٫۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

اسماعیل غلامی، معاون اسبق سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ارزش‌گذاری سهام ایران خودرو و سایپا به مرحله پایانی رسیده است، گفت: این گزارش‌ها توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و از طریق ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا تهیه و آماده تحویل به ایران خودور و سایپا است.(ایرنا)

واگذاری سهام این دو خودروساز نقدینگی در گردش و اعتماد سهامداران را نسبت به بازار سرمایه افزایش می‌دهد.

مذاکرات به نفع بورس - سهام عدالت

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در تماسی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود تحولات اخیر مذاکرات توافق هسته‌ای ایران را که آخرین دور آن در دوحه برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار داد. وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی حمایت کشورش را از ادامه مذاکرات هسته‌ای اعلام و بر لزوم دستیابی به یک توافق و راه حل عادلانه برای همه طرف‌های مذاکره کننده تاکید کرد. (تابناک)

توافق در مذاکرات هسته‌ای می‌تواند، بورس را در بلند صعودی کند. البته در کوتاه به علت کاهش قیمت دلار معاملات روند نسبتا اصلاحی را تجربه می‌کند.

محمود حسنلو، معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سود سهام عدالت سهامدارانی که قبلاً دریافت نکرده و شماره حساب جدید در سجام اعلام کرده‌اند، از روز شنبه واریز می‌شود.(اقتصادآنلاین)

برخی کارشناسان عقیده دارند که سود سهام می‌تواند در قالب نقدینگی به بورس بازگردد.

ابراهیم بازیان، مدیرعامل شستا گفت: نوسازی ماشین‌آلات و توسعه مجتمع سیمان صوفیان در آذربایجان‌شرقی جزو اولویت‌های مهم این مجموعه است.(ایرنا)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که توسعه این مجتمع سیمانی مساوی با ورود نقدینگی به بازار سرمایه است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.