کد خبر : 49435 / /
/

8 علت روشن نشدن پکیج

در این مطلب قصد داریم دلایل روشن نشدن پکیج را مورد بررسی قرار دهیم و نکاتی را در این مورد بیان کنیم. امروزه پکیج به عنوان یکی از دستگاه های پر استفاده در بسیاری از منازل و ساختمان های اداری به شمار می روند. این دستگاه ها همانند سایر دستگاه های الکترونیکی دیگر ممکن است گاهی اوقات با مشکلاتی رو به رو شوند. یکی از این مشکلات مربوط به روشن نشدن دستگاه است که یکی از شایع ترین مشکلات پکیج می باشد.

8 علت روشن نشدن پکیج

 

دلایل روشن نشدن پکیج

گاهی اوقات ممکن است روشن نشدن پکیج در اثر یک مشکل ساده رخ دهد. در چنین حالتی ممکن است خودتان قادر به رفع مشکل باشید. اگر تجربه یا دانش فنی ندارید یا در صورتی که مشکل پیش آمده برای پکیج شما جدی است، حتما از تعمیرکار متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. 

برای تعمیر پکیج ایساتیس در کرج و خرید قطعات پکیج ایساتیس می توانید با شوفاژ لطفی تماس بگیرید .شوفاژ لطفی ، نمایندگی پکیج باکسی در کرج است و کلیه خدمات فروش و تعمیرات آن را انجام می دهد. 09125641224

روشن نشدن پکیج می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در ادامه برخی از این دلایل را بیان می کنیم.

 

1.    عدم وجود آب کافی در مخزن

سیستم پکیج جهت اینکه بتواند عملکرد صحیحی داشته باشد و وظایف خود را به درستی انجام دهد، نیاز به آب دارد. مشکلاتی مانند ایراد در شیر پرکن و منبع آب و همچنین نشتی در پکیج می تواند یکی از علت های روشن نشدن پکیج باشد. 

2.    کمبود فشار گاز

عامل اصلی فعالیت پکیج، گاز می باشد. در صورتی که مشکلی در رسیدن گاز به پکیج رخ دهد، به عنوان مثال شیر گاز بسته شود و یا فشار آن کاهش پیدا کند؛ به پکیج اجازه روشن شدن نمی دهد. در برخی از پکیج ها این مشکل به شکل یک چراغ قرمز نشان داده می شود. 

در صورتی که گاز ورودی به پکیج قطع شود، شعله تشکیل نشده و در نهایت پکیج هم روشن نمی شود. این امر یکی از مشکلاتی که در بیشتر پکیج ها اتفاق می افتد و از شایع ترین علت روشن نشدن آن ها به شمار می رود.

3.    وجود هوا در لوله های پکیج

در صورتی که به جای آب در داخل پکیج هوا وجود داشته باشد، پمپ به جای اینکه آب را وارد مدار دستگاه کند، هوا را در آن به جریان می اندازد. 

در چنین شرایطی برد دستگاه کمبود آب را تشخیص می دهد و از روشن شدن پکیج جلوگیری می کند. این مشکل یکی از دلایل رایج روشن نشدن پکیج محسوب می شود. برای رفع این مشکل، بهترین کار هواگیری لوله ها و رادیاتور ها می باشد.

4.    مشکل در پمپ آب

وظیفه پمپ در پکیج این است که آب را به داخل مدار گرمایشی به جریان بیندازد. در صورتی که این قطعه دچار خرابی یا سوختگی شود، آب به درستی در دستگاه جریان پیدا نمی کند. در نتیجه برد مشکل کم شدن آب را تشخیص و از روشن شدن پکیج جلوگیری می کند.

5.    خراب شدن الکترود تشخیص شعله

الکترود یکی قطعات مهم در پکیج است که وظیفه آن تشخیص شعله می باشد. خرابی الکترود یکی از علت های روشن نشدن پکیج می بشاد. گاهی اوقات ممکن است الکترود دچار خرابی نشده باشد و به علت کثیف بودن و یا تنظیم نبودن آن از روشن شدن دستگاه جلوگیری شود.در این مواقع می توانید با استفاده از یک سمباده الکترود را تمیز کنید و سپس آن را دوباره تنظیم نمایید.

6.    خراب شدن شمعک

گاهی اوقات ممکن است عامل اصلی روشن نشدن پکیج، خرابی شمعک باشد. در برخی موارد می توانید شیر آب گرم را باز کنید و به شکل دستی فندک بزنید تا شمعک روشن شود. در مواردی ممکن است به دلیل گرفتگی، کثیفی و گرد و خاک، لوله های شمعک مسدود شده و مانع از روشن شدن پکیج شود.

7.    خرابی برد پکیج

برد یکی از قطعات بسیار مهم در پکیج می باشد و در صورت خرابی آن، دستگاه به هیچ عنوان روشن نمی شود. 

از آن جایی که برد مانند مغز دستگاه عمل می کند و تمام دستورات را دریافت پردازش و اجرا می کند، در صورت خرابی این قطعه هیچ پیغامی دریافت یا صادر نشده و در نتیجه دستگاه روشن نمی شود.

8.    مشکل در دودکش

دودکش در پکیج وظیفه دارد که دود حاصل از احتراق را تخیله کند. در صورتی که دودکش به درستی نصب نشود و یا اینکه فاصله مناسب و استاندارد آن رعایت نشده باشد، دود ایجاد شده نمی تواند از دستگاه خارج شود و بخشی از این دوده ها در دستگاه انباشته می شوند که ممکن است باعث روشن نشدن دستگاه شود.

عوامل مختلفی می توانند منجر به روشن نشدن پکیج شوند. توصیه می شود در صورت روشن نشدن پکیج ، حتما از یک تکنسین یا تجربه و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

www.tmilotfi.ir

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.