کد خبر : 41447 / /
/

7 تفاوت مهم بلفاروپلاستی با لیفت ابرو ( کدام برای من مناسب است؟)

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که جراحی پلک با لیفت ابرو چه تفاوت ها و یا چه وجه اشتراک هایی دارند؟ بنابراین پیشنهاد می کنیم خواندن این مطالب مفید را از دست ندهید.

7 تفاوت مهم بلفاروپلاستی با لیفت ابرو ( کدام برای من مناسب است؟)

 

لیفت ابرو چیست و درباره آن چه می دانید؟

افتادگی ابرو به افراد ظاهری غمگین و خسته می دهد. لیفت ابرو از جمله روش های محبوب زیبایی جهت کشیدگی حالت ابرو به سمت بالاست. در این روش، حالت افتادگی ابروها از بین می روند و جهت ابروها به سمت بالا کشیده می شود. البته در بعضی موارد، چین و چروک هایی که در پیشانی وجود دارند نیز می توان برطرف کرد.

بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی پلک یا همان جراحی بلفاروپلاستی به نوعی از جراحی گفته می شود که در آن، پزشک با برداشتن پوست و چربی های اضافی اطراف پلک، اقدام به حذف آن ها و جوان سازی صورت می کند. این نوع جراحی در 2 شکل انجام می شود: جراحی پلک بالا و جراحی پلک پایین.

مقایسه لیفت ابرو و بلفاروپلاستی از زوایای مختلف

سوالی که برای مراجعان پیش می آید این است که شاخص ترین تفاوت ببلفاروپلاستی و لیفت ابرو چیست؟ ما در اینجا لیفت ابرو و بلفاروپلاستی را از جهات مختلف مقایسه کردیم:

نتیجه بلفاروپلاستی ماندگار تر است یا لیفت ابرو؟

اگر بخواهیم از نظر ماندگاری بررسی کنیم می توان گفت در لیفت ابرو عموما تا 10 سال این ماندگاری وجود دارد. در عمل بلفاروپلاستی این ماندگاری به طور مادام العمر خواهد بود، البته این نکته را مد نظر قرار دهید که روند افزایش سن خارج از کنترل است.

عوارض کدام روش بیشتر است؟ بلفاروپلاستی یا لیفت ابرو؟

عوارض شایعی که در بلفاروپلاستی وجود دارد عموما این موارد است:

تاری دید موقت

تورم و کبودی بعد از جراحی که رایج است.

باز شدن جای زخم در صورت رعایت نکردن

خشکی چشم ها

بسیار مهم است که این جراحی را نزد متخصص چشم انجام دهید تا از ماندگار شدن این گونه عوارض ها پیشگیری کنید.

عوارضی که در لیفت ابرو وجود دارد:

در صورتی که لیفت ابرو را پیش پزشک متخصص انجام ندهید نیز امکان مبتلا شدن به عوارض پس از لیفت شوید مانند:

عفونت محل لیفت

هماتوم یا خونریزی

امکان از بین رفتن تقارن صورت

خشکی چشم

آسیب عصب صورت

امکان از بین رفتن موی قابل رویش در محل لیفت

شل شدن پوست

دوره نقاهت بعد از عمل بلفاروپلاستی و لیفت ابرو چقدر است؟

در لیفت ابرو معمولا رفع کبودی و تورم ممکن است تا 3 هفته به طول انجامد که این امر در بلفاروپلاستی نیز امری کاملا طبیعی است. بعد از لیفت ابرو ممکن است تا 6 ماه زمان ببرد تا شاهد نتیجه مطلوب باشید.

در بلفاروپلاستی نیز بعد از انجام جراحی شما مستلزم رعایت نکات مراقبتی هستید، اما نهایتا 15 روز بعد از عمل و بعد از رفع تورم و کبودی دور چشم شما شاهد بهبودی نتیجه عمل خواهید بود.

میزان درد در جراحی بلفاروپلاستی در قیاس با لیفت ابرو به چه صورت است؟

بعد از انجام لیفت ابرو ممکن است تا حدی سفتی در ناحیه لیفت شده احساس کنید که تا حدی دردناک خواهد بود اما به طور کلی لبفت ابرو همراه با بی حسی و گاها بیهوشی انجام می شود که در حین انجام پروسه دردی احساس نخواهید کرد. در جراحی بلفاروپلاستی هم به همین صورت است که در حین عمل به دلیل بی حسی موضعی و یا بیهوشی، فرد دردی را حس نمی کند و درد بعد از عمل نیز با مسکن هایی که پزشک تجویز می کند کاملا قابل کنترل است.

هزینه لیفت ابرو و هزینه جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

هزینه لیفت ابرو می تواند کاملا متفاوت باشد. بستگی به معیارهای متفاوتی مانند میزان تخصص و تبحر پزشک، میزان تجربه هایی که پزشک دارد و متغیر های دیگر دارد. نتیجه این جراحی ممکن است تا 10 سال ماندگار باشد بنابراین ممکن است فرد بعد از 10 سال نیاز به جراحی مجدد داشته باشد.

در جراحی بلفاروپلاستی عوامل مختلفی می تواند بر میزان هزینه تاثیرگذار باشد. در درجه اول صد درصد تخصص پزشک مرتبط با چشم، تعداد جراحی های موفقی که داشته، تبحر و مهارت او در جراحی و مدیریت وقایع غیرقابل پیش بینی تاثیر زیادی در میزان هزینه خواهد داشت. نتیجه جراحی بلفاروپلاستی ماندگار است و نیاز به جراحی مجدد نمی باشد.

تفاوت بلفاروپلاستی و لیفت ابرو در نگاهی گذرا

22

 

چه کسانی کاندیدای مناسب برای بالا کشیدن ابرو یا لیفت ابرو هستند؟

عموما به دلیل افتادگی ابروها در سنین بالاتر و با افزایش سن، این نوع جراحی از سنین 40 سال به بالا انجام می شود.

سن متقاضیان این نوع جراحی معمولا بین 40 تا 60 سال می باشد.

کسانی که ابرو های افتاده ای دارند و چهره آن ها غمگین نشان می دهد.

کسانی که خط اخم در بین ابروها و بالای بینی خود دارند.

افرادی که شاهد چین و چروک در پیشانی خود هستند.

کسانی که شاهد شل بودن و افتادگی پوست در ابروها هستند.

متقاضیان مناسب برای عمل بلفاروپلاستی چه کسانی است؟

پزشک متخصص در جلسه مشاوره همه عوامل را بررسی می کند از جمله سن متقاضی. در جراحی بلفاروپلاستی محدودیت سن وجود ندارد و افراد بعد از سنین بلوغ می توانند این جراحی را انجام دهند، اما عموما داوطلبان این نوع جراحی افراد بالای 30 سال هستند.

افرادی که شاهد افتادگی پلک ها و شل بودن پوست پلک هستند.

وجود چربی اضافی در پلک ها

اختلال در بینایی به دلیل افتادگی بیش از حد پلک ها

افرادی که دارای پلک های آسیایی هستند مانند هم وطنانمان در شرق کشور

20

لیفت ابرو مناسب تر و بهتر است یا جراحی بلفاروپلاستی؟

با توجه به صلاحدید پزشک برای شما در نظر گرفته می شود که کدام روش جراحی برای شما مناسب تر است. اگر پلک های افتاده دارید و باعث ایجاد فرم نامناسب در ابرو و پیشانی شما شده است، برای از بین رفتن کامل این افتادگی ها، پوست اضافی و شل پلک و متعاقبا متناسب شدن ظاهر ابرو ها، عمل بلفاروپلاستی بسیار مناسب شما می باشد. همچنین اگر به دنبال روشی هستید که نتیجه جراحی برای شما ماندگار تر و مادام العمر باشد، عمل بلفاروپلاستی گزینه مناسبی برای شما است.

سخن پایانی

در سال های اخیر داشتن ظاهری زیبا برای بسیاری از افراد، مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است. اگر دچار افتادگی پلک ها شدید چه به علت وجود چربی های اضافی و چه به علت وجود پوست اضافی، پیشنهاد ما به شما انجام جراحی بلفاروپلاستی در ساری است که برایتان نتیجه ماندگار داشته باشد. آن چیز که مسلم است اینست که جراحی پلک را حتما نزد پزشک متخصص چشم انجام دهید.

دکتر حسام الدین جغتایی جراح و متخصص بیماری های چشم با سال ها تجربه در انجام بیش از هزاران جراحی موفق در زمینه بیماری های چشمی و انجام عمل بلفاروپلاستی، کانتوپلاستی، لازک، لیزیک، فمتولیزیک و پی آر کی در کلینیکشان واقع در ساری، مشغول ارائه بهترین و به روزترین خدمات می باشند.

همچنین ایشان با در نظر گرفتن جلسه مشاوره ای برای شما، اقدام به رفع هرگونه ابهام و سوالات شما می کند.

برای بهره مند شدن از مشاوره و خدمات کلینیک دکتر حسام الدین جغتایی با شماره زیر تماس بگیرید:

01133300014

تلگرام:

0911 458 4074

 

 

 

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.