کد خبر : 37932 / /
/

آیا تشک نرم می تواند باعث کمر درد و آسیب به بدن شود؟

بحث های زیادی در مورد اینکه آیا تشک نرم می تواند باعث کمردرد شود یا خیر وجود دارد. برخی از افراد به راحتی و حمایت یک تشک نرم علاقه زیادی دارند، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که یکی از دلایل اصلی کمردرد، همینعلاقه نابجا است. کدام درست است؟ آیا تشک نرم می تواند باعث کمردرد و آسیب به بدن هنگام خواب شود یا این داستان یک شایعه دیگر برای فروش تشک های سفت و سخت است؟

آیا تشک نرم می تواند باعث کمر درد و آسیب به بدن شود؟

 

به عنوان یک قاعده کلی، تشک نرم برای کمردرد مناسب نیست. بهترین تشک برای کمردرد، هم پاسخگو، هم حمایت کننده است و هم به گونه ای طراحی شده که سفت متوسط رو به بالا داشته باشد نه سفتی سخت مثل کف زمین! تخت خیلی نرم فاقد حمایت است که منجر به تنش عضلانی و کمردرد می شود و برای افرادی که کمر درد هم دارند کاملا نامناسب است؛ اما نرمی و سفتی برای افرادی با وزن مختلف و با حالت خوابیدن مختلف، فرق دارد.

آیا تشک نرم می تواند باعث آسیب به کمر و بدن شود؟

بسیاری بر این باورند که تشک نرم بهترین گزینه برای پیشگیری از کمردرد است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است اینطور نباشد. در حالی که یک تخت نرم می‌تواند فشار را کاهش دهد، اما اغلب فاقد حمایتی برای تنظیم و تراز صحیح ستون فقرات است؛ بله تراز و صاف بودن ستون فقرات و گردن، این نکته مهم است که شما باید به دنبال آن باشید. وقتی روی تشک دراز می کشید، روی صاف و تراز بودن ستون فقرات تمرکز کنید و ببینید فشار مضاعفی حس می کنید یا خیر. حتی می تواند از شخص دیگری در این خصوص کمک بگیرید تا انحنای بدن شما را با تشک تماشا کند.

تشکی که نتواند با انحنای بدن شما فرم بگیرد و یا انقد نرم باشد که کل بدن و نه فقط نقاط فشار مانند باسن و شانه ها، در آن فرو رود، می تواند منجر به افزایش درد و ناراحتی شود؛ به ویژه برای افرادی که قبلاً از مشکلات کمر رنج می برند. اگر به دنبال تشک جدیدی هستید، ابتدا آن را آزمایش کنید تا ببینید آیا سطح مناسبی از پشتیبانی را برای نیازهای شما فراهم می کند یا خیر. ممکن است متوجه شوید که یک تخت سفت برای پیشگیری از کمردرد راحت تر و مفیدتر است.

افسانه تشک خیلی محکم

درد اغلب در نتیجه تراز نادرست است که منجر به توزیع نامناسب وزن و فشار روی نواحی خاص بدن می شود. تشک خیلی سفت با شکل بدن شما مطابقت ندارد و بنابراین حمایت کافی برای انحنای طبیعی ستون فقرات شما ایجاد نمی کند. بله اینجا هم همان بلایی سر بدن می آید که در تشک خیلی نرم دیدیم!

این می تواند منجر به ناهماهنگی و در نهایت درد در شانه ها، گردن و قسمت بالای کمر شود. علاوه بر این، تشک های سفت فشار را به خوبی کاهش نمی دهند، به این معنی که میزان فشار وارد شده به نواحی خاص بدن را کاهش نمی دهند. این می تواند منجر به سفتی و ناراحتی، به ویژه در باسن و کمر شود. از طرف دیگر تشک های نرم تر به شکل بدن شما منحرف می شوند و از انحنای طبیعی ستون فقرات شما پشتیبانی می کنند.

تشک سفت

نرمی در مقابل استحکام یک دوگانگی کاذب است

مردم سال ها در مورد شایستگی تشک های نرم و سفت بحث کرده اند. با این حال، این بحث اساساً مبتنی بر دوگانگی کاذب است. تخت خواب های مدرن با ترکیبی از لایه های نرم و محکم ساخته شده اند که تعادل کاملی از راحتی و پشتیبانی را فراهم می کند. لایه های نرم به بالشتک شدن بدن کمک می کنند، در حالی که لایه های سفت از ستون فقرات حمایت می کنند. در نتیجه، افراد با هر شکل و اندازه ای می توانند تشکی متناسب با نیاز خود پیدا کنند. فرقی نمی‌کند تشک نرم‌تری داشته باشید یا سفت‌تر، نیازی به انتخاب یک طرف بحث نیست – می‌توانید بهترین‌های هر دو طرف را داشته باشید.

سایر عوامل

سفتی تشک توسط عوامل مختلفی از جمله مواد مورد استفاده و سطح پشتیبانی تعیین می شود.

به عنوان مثال، تشک های مموری فوم اغلب نرم در نظر گرفته می شوند زیرا با بدنه مطابقت دارند. با این حال، مموری فوم از سطح پاسخگویی پایینی برخوردار است، به این معنی که در برابر فشار دوام نمی آورد و فرو میرود. در نتیجه، تشک های مموری فوم می توانند هم سطح خواب نرم و هم غیرقابل حمایت (به خودی خود) را فراهم کنند.

به طور مشابه، تشک های لاتکس نیز اغلب نرم هستند. با این حال، لاتکس یک ماده بسیار پاسخگو است که در برابر فشار پاسخگویی خوبی دارد. در نتیجه، تشک‌های لاتکس بسته به قسمتی از بدن و وزن آن که به تخت فشار می‌آورد، نرم و حمایت‌کننده هستند. در نتیجه چه مموری فوم و چه لاتکس به یک لایه محکم در هسته خود نیاز دارند تا بتوانند علاوه بر راحتی و نرمی، پشتیبانی بهینه ای ارائه دهند؛ این ترکیب لایه ها عموما در ساختار انواع تشک طبی وجود دارد.

تشک های سفت متوسط اغلب بهترین هستند

در حالی که عوامل زیادی میزان حمایت تشک شما را تعیین می‌کنند، تشک‌های سفت متوسط معمولاً بهترین هستند. این به این دلیل است که آنها تعادل راحتی و حمایت را ارائه می دهند و می توانند انتخاب خوبی برای افرادی که از کمردرد رنج می برند باشند.

البته، بهترین تشک برای شما در نهایت با ترجیحات شخصی شما تعیین می شود. اگر از کمردرد رنج می برید، حتما با پزشک یا فیزیوتراپیست مشورت کنید تا بفهمید کدام نوع تشک برای نیازهای شما مناسب تر است.

وزن خود را در نظر بگیرید

هنگام خرید تشک، توجه به وزن بدنتان ضروری است. تشکی که برای یک نفر نرم به نظر می رسد ممکن است برای دیگری مانند سنگ باشد و وزن شما بر نحوه درک شما از سفتی تشک تأثیر می گذارد. اگر فردی سبک وزن هستید، ممکن است متوجه شوید که تخت نرم‌تر برای شما راحت‌تر است.

اگر فردی سنگین وزن هستید، ممکن است متوجه شوید که تشک سفت‌تر برای شما راحت‌تر است. بهترین راه برای تعیین اینکه کدام تشک برای شما مناسب است این است که روی چند نوع مختلف دراز بکشید و ببینید که آنها چه احساسی دارند. با کمی آزمون و خطا، واقعاً تشک مناسب برای نیازهای خود را پیدا خواهید کرد.

خواب خوب شبانه برای سلامتی ضروری است، اما پیدا کردن یک تشک راحت می تواند چالش برانگیز باشد. برای بسیاری از افراد، هزینه یک عامل اصلی تصمیم گیری در هنگام خرید تشک است. با این حال، صرفه جویی در کیفیت می تواند عواقب جدی داشته باشد. تشک های ارزان قیمت اغلب با مواد نامرغوبی مانند فوم های کم چگالی ساخته می شوند که به مرور زمان افتاده و شکل خود را از دست می دهند. این می تواند منجر به کمردرد شود، زیرا ستون فقرات به اندازه کافی حمایت نمی شود.

در مقابل، تشک های باکیفیت با مواد درجه یک ساخته شده اند که پشتیبانی و راحتی پایدار را فراهم می کنند. آنها همچنین دوام بیشتری دارند، بنابراین مجبور نخواهید بود اغلب آنها را تعویض کنید. در نتیجه، سرمایه گذاری در یک تشک باکیفیت، سرمایه گذاری برای سلامتی شماست.

اگر کمر درد دارید به بالش خود هم توجه کنید.

کمردرد یک مشکل رایج است که می تواند در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد کند. در حالی که دلایل بالقوه زیادی برای کمردرد وجود دارد، یکی از عواملی که اغلب نادیده گرفته می شود، بالش شما است. اگر کمردرد مزمن را تجربه می‌کنید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که از بالشی استفاده کنید که از ستون فقرات شما حمایت می‌کند. یک بالش خوب باید از گردن و سر شما حمایت کند و در عین حال نقاط فشار را تحت فشار قرار دهد. همچنین باید قابل تنظیم باشد تا بدون در نظر گرفتن موقعیت خواب شما، سطح حمایت کامل را پیدا کند. ارزش آن را دارد که بالشی پیدا کنید که به شما کمک کند خواب خوبی داشته باشید و با طراوت و بدون درد از خواب بیدار شوید.

اگر سلامت جسمی شما هنگام خواب اهمیت دارد، ممکن است وقت آن رسیده که روی تشک جدیدی سرمایه گذاری کنید. یک تخت متوسط سفت، پاسخگو و حمایت کننده می تواند به کاهش تنش عضلانی و بهبود خواب کمک کند. هنگام خرید تشک، مدل های مختلف مانند نمونه های طبی و ارتوپدی را امتحان کنید و مدلی را پیدا کنید که علاوه بر احساس راحتی، از ستون فقرات شما حمایت کند. پیشنهاد میکنم راهنمای خرید تشک ژرمن کالا را مطالعه کرده و یکی از تشک های بسیار باکیفیت دانلوپیلو  مجموعه کالای خواب این فروشگاه را امتحان کنید.

اگر کمردرد دارید، باید با یک متخصص مشورت کنید. در حالی که برخی از تشک ها در تحقیقات نشان داده اند که کمردرد را کاهش می دهند، ممکن است عوامل دیگری نیز باعث ناراحتی شما شوند. یک متخصص می تواند به شما کمک کند منبع کمردرد خود را پیدا کنید و بهترین روش درمانی را توصیه کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
آخرین اخبار