کد خبر : 37279 / /
/

5 دلیل برای سفر به سریلانکا

5 دلیل برای سفر به سریلانکا

مارکوپولو می‌گوید : «سریلانکا، زیباترین جزیره روی زمین است». شاید تاکنون بارها نام کشور سریلانکا را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری  شنیده باشید. اما برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد سفر خود، نیاز به شناخت بیشتر این کشور دارید. آیا می‌دانید سریلانکا کجاست؟ چه آب‌وهوایی دارد؟ چه فعالیت‌هایی در طول سفر به سریلانکا می‌توانید انجام دهید؟ برای چه فصلی از سال می‌توانید برای سفر به سریلانکا برنامه‌ریزی کنید؟ دوست دارید 5 دلیل مهم برای سفر به سریلانکا را برایتان بگوییم؟ ما برای پیدا کردن این دلایل به سراغ آژانس گردشگری دالاهو رفتیم. دالاهو از قدیمی‌ترین و خوش‌نام‌ترین آژانس‌های گردشگری است که سفرهای ویژه از جمله تور سریلانکا را برگزار می‌کند. دالاهو قرار است به زودی عازم سفری دیگر به سریلانکا باشد. به همین دلیل بیشتر درباره این کشور و چرایی سفر به آن، پرسیدیم.

1- آب و هوای سریلانکا

سریلانکا جزیره‌ای گرمسیری، با آب و هوای معمولا متعادل در تمام طول سال است. آب‌وهوای سریلانکا گرم و مرطوب است که این امر نتیجه بادهایی است که از اقیانوس به سمت آن می‌وزد. نواحی جنوب و جنوب غربی سریلانکا گرم و مرطوب و نواحی شمالی و شرقی آن دارای آب‌وهوای گرم و خشک هستند. به‌طورکلی آب‌هوای این کشور به دو فصل خشک و مرطوب تقسیم می‌شوند.  معمولا میانگین دمای کشور سریلانکا  بین 28 تا 32 درجه ی سانتی گراد می باشد. اما در نواحی کوهستانی تا 16 دره سانتی گراد نیز می‌رسد. گوناگونی آب‌وهوا این کشور را به جزیره‌ای برای تمام فصل تبدیل کرده است. جزیره سری‌لانکا بیشتر از دشت‌های ساحلی تشکیل شده و کوهستان‌های آن تنها در مناطق مرکز و جنوب قرار دارند. در نتیجه با سفر به سریلانکا، به منطقه‌ای می‌روید که آب و هوایی مناسب و دلپذیر دارد.

2- جاذبه‌های دیدنی سریلانکا

در این کشور افسانه‌ای دیدنی‌های بسیاری انتظارتان را می‌کشد. قلعه شیر یا قلعه سیگریا که در بالای صخره سیگیریاست و برای پادشاه کاسیاپا در قرن پنجم میلادی ساخته شده بود از مهم‌ترین دیدنی‌های سریلانکاست. این قلعه بعد از مرگ پادشاه متروکه شد و تا قرن چهاردهم میلادی به عنوان صومعه مورد استفاده قرار گرفت. این صخره از ماگماهای آتشفشانی به وجود آمده است و سطح بسیار خشن و سخت دارد. تقریبا به نصفه ی صخره که می رسید، به دو پنجه‌ی بزرگ شیر و دهان باز آن می رسید. دهان باز این شیر همان ورودی قلعه است که امروزه فقط پنجه‌های آن باقی مانده است. علت نام گذاری این قلعه نیز همین شکل خاص ورودی آن است. پادشاه در اطراف این قلعه باغ‌های باشکوهی ساخت که این باغ‌ها یکی از زیباترین جلوه های بازدید از صخره سیگریا هستند. باغ‌های سیگریا از ۳ بخش مختلف شامل باغ های آبی، باغ های تراسی شکل و باغ‌های غاری تشکیل شده است. ویژگی جالب این باغ‌ها این است که جزو قدیمی ترین باغ های جهان هستند و گردشگران می‌توانند از طریق راه‌هایی که در این باغ‌ها وجود دارد، خودشان را به قلعه‌ی بالای صخره برسانند.

15

معبد طلایی دامبولا یکی از آثار میراث جهانی یونسکواست از دیگر دیدنی‌های تور سریلانکا است. اطراف این مجموعه بیش از 80 غار در مناطق وجود دارد که از میان آن‌ها، 5 غار مربوط به این معبد است. به طور کلی 153 مجسمه بودا، سه مجسمه از پادشاهان سریلانکا و چهار مجسمه خدایان و الههدر این 5 غار وجود دارد. معبد غار دامبولا سریلانکا با تمامی مجسمه ها و نقاشیها، اوج هنر و خلاقیت آن دوران را نشان داده و سقف و دیوارهای آن پر از نقاشی های دوران باستان است. تصاویر بودا در این غار در اصل 2000 سال پیش کشیده شده بودند و در طول قرن‌های متمادی شاهان بعدی به تزئینات غارها اضافه کردند. این معبد زیبای سنگی در ارتفاع 160 متری از جاده در بخش جنوبی دامبولا واقع شده است.

علاوه بر این دو جاذبه، دیدنی‌های فرهنگی و طبیعی بسیاری در سریلانکا وجود دارد که حتما باید آنها را ببینید.

3- سافاری در سریلانکا

از دیگر تفریحات عالی و کمیاب که می‌توانید تجربه کنید، سافاری در محدوده زندگی حیات وحش سریلانکاست. در تور سریلانکا دالاهو، فرصت دیدن حیات وحش را در پارک ملی اوداوالاوه خواهید داشت. کسانی که در سافاری‌های آفریقا هم شرکت کرده‌اند با دیدن این پارک یاد ساوانا در شرق آفریقا افتاده‌اند. فیل‌های جوان و پیری به شکل گروهی در جای جای این پارک حرکت می‌کنند و آنقدر نزدیکتان می‌شوند که ممکن است هیجان‌زده شوید. البته به جز فیل، کروکودیل، طاووس، بوفالو و آهو هم می‌بینید.

4- میوه‌های جذاب در سریلانکا

سریلانکا به سبب وجود آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیز، تبدیل به یکی از بهترین مناطق دنیا برای کشت میوه شده است. بسیاری از زمین‌های کشاورزی به کشت میوه اختصاص پیدا کرده‌اند و در هر خانه‌ای هم چند درخت میوه عجیب و استوایی را خواهید دید. در سریلانکا، آناناس و موز برای صادرات تولید می‌شوند و میوه‌های دیگر مثل پاپایا را رامبوتان، بیشتر برای مصرف داخل هستند. در تور سریلانکا می‌توانید طعم جادویی میوه‌های استوایی را تست کنید و با هر کدام از آنها به خوبی آشنا شوید.

 

16

5-خرید سوغاتی از سریلانکا

چوب در اینجا اهمیت زیادی دارد و صنایع دستی ساخته شده از آن پرطرفدار است. هرکدام از صنایع دستی سریلانکا بیانگر اسطوره، افسانه و یا داستانی از فرهنگ سریلانکا و دین بودایی است. انواع و اقسام مجسمه‌ها مخصوصاً مجسمه‌ی فیل و ماسک‌های چوبی که در این کشور ‌کاربرد آیینی و خرافی دارد، جزئی از صنایع دستی خوب این کشور هستند. با سفر به سریلانکا می‌توانید اشیای جالبی را بخرید و آنها را به عنوان سوغات با خود به خانه بیاورید.

تور سریلانکا با دالاهو

آژانس گردشگری دالاهو که تورهای خاصی از جمله تور کشمیر، تور قزاقستان، تور ماداگاسکار، تور برزیل و... را برگزار می‌کند، از برترین‌ها در برگزاری تور سریلانکاست. این تور توسط بهترین تورلیدرهای دالاهو و با بهترین کیفیت و قیمت به زودی اجرا خواهد شد. اگر می‌خواهید در این تور شرکت کنید و یا اطلاعات کاملی را درباره تورهای دیگر داشته باشید، به سایت دالاهو با آدرس dalahoo.com سر بزنید و یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.