کد خبر : 32908 / /
/

بهترین زمان سفر با تور کربلا و نجف برای اعیاد

بهترین زمان سفر با تور کربلا و نجف برای اعیاد

یکی از بهترین زمان ها برای سفر به کربلا و نجف و زیارت ائمه معصومین آغاز شده است. زیرا مناسبت ها و جشن های میلاد و تولد زیادی را در پیش داریم. ثواب و شادی در کنار هم یک مسافرتی زیارتی بی نظیر را برای شما رقم میزند.

به همین مناسب مطلبی که در سایت aveeshan.ir با عنوان آغاز اجرای تورهای کربلا و نجف ویژه اعیاد رجب و شعبانیه آمده است را اینجا قرار می دهیم تا با مطالعه آن با این سفر و سپس آژانس مسافرتی مجری تورهای کربلا و نجف آشنا شوید. پس در ادامه ما را همراهی کنید:

در دین اسلام به زیارت ائمه اطهار بسیار سفارش شده ‌است. به این منظور همه ‌ساله تعداد زیادی از مسلمانان در مناسبت ‌های مختلف در قالب تور‌ هوایی و زمینی نجف و کربلا به این کشور سفر می‌کنند.

کشور عراق یکی از کشورهای مذهبی است که شش‌ تن از امامان معصوم و چهارده ‌تن از پیامبران الهی را در خود جای‌ داده ‌است. کربلا و نجف  دو ‌تا از مهم‌ ترین شهرهای زیارتی عراق هستند. مرقد مطهر امام علی (ع) در نجف و امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در کربلا است.

مناسبت‌ های مهمی در دو ماه رجب و شعبان جمع شده‌است و افراد زیادی در این دو ماه عازم زیارت در قالب اعیاد رجب و شعبانیه می‌شوند.

"در این مطلب به معرفی و بیان ویژگی های سفر به کربلا و نجف در این ایام می پردازیم و برای اینکه بتوانید در این سفر زیارتی شرکت کنید، راه های ارتباط با مجری اصلی تورهای کربلا قرار داده می شود."

تور هوایی و زمینی نجف و کربلا ویژه ماه رجب

زائران بسیاری در همه روزهای سال در قالب تور هوایی و زمینی نجف و کربلا به زیارت امام علی (ع) می‌روند و در ماه رجب و شعبان این تعداد افزایش می‌یابد. ماه رجب ماه میلاد امام علی (ع) است.

 به همین دلیل لینک زیر وب سایت مختص طرفداران زیادی است که می خواهند تور کربلا ویژه ولادت امام علی را تجربه کنند:

faragasht.com/tour/birth-of-hazrat-ali-karbala-tour

سیزدهم رجب روزی است که با این واقعه تبرک یافته‌ است. ولادت در خانه کعبه مختص ایشان بوده و هرگز تکرار نشده‌است.

تور کربلا رجب

 طبق روایات اهل ‌بیت (ع) زیارت امیرمؤمنان (ع) آثار و برکات فراوانی دارد از جمله: رهایی انسان در روز قیامت، پاداش حج و عمره، پاداش شهدا، باز‌شدن درب آسمان ها، بهشت و کسب رحمت الهی.

ما مسلمانان معتقدیم انجام دادن اعمال خوب در زمان‌ های شریفT پاداش بیشتری دارد پس زیارت  حرم امام علی (ع) در تور کربلا تولد امام علی، مخصوصا که متعلق به ایشان است مثل ثواب بیشتری نیز دارد.

سفر زیارتی نجف، اگر بخواهید با اتوبوس سفر کنید حدود هشت روز طول می ‌کشد. سفرهای هوایی ۷ روزه است و از ایران به طرف فرودگاه‌ های بغداد یا نجف می‌روید. برای دریافت اطلاعات از تورهای زمینی و هوایی به آدرس وب سایت قرار داده شده در این صفحه مراجعه کنید.

تور هوایی و زمینی نجف و کربلا ویژه ماه شعبان

ماه شعبان برای مسلمانان سرشار از نور و برکت است. خیل عظیمی از مسلمانان از طریق تور هوایی و زمینی نجف و کربلا در این ماه عزیز راهی زیارت می‌شوند.

برای تجربه بی نظیر این سفر زیارتی می توانید لینک وب سایت زیر را برای تور کربلا ویژه ولادت امام حسین و حضرت عباس مشاهده کنید:

faragasht.com/tour/tour-karbal-birth-of-imam-hussain

 میلاد امام حسین (ع) در کربلا

روز سوم شعبان میلاد امام حسین (ع) است. علاقه به امام حسین (ع) نه تنها بین مسلمانان ایران زبانزد است، بلکه سالانه شاهد حضور بین‌ المللی دوستداران ابا عبدالله از سراسر جهان در ماه شعبان هستیم.

به مرور زمان سراسر جهان امام حسین (ع) را خواهند شناخت و این امر مقدمه‌ ساز ظهور امام عصر (عج) خواهد بود ان ‌شاءالله.

در روایات اهل‌ بیت به اهمیت زیارت آن حضرت فراوان پرداخته شده است از جمله: زیارت خداوند، همسایگی اهل ‌بیت، ثوابی بهتر از حج، آمرزش گناهان، شادی دل اهل ‌بیت، زیاد شدن روزی و طول ‌عمر و ضمانت امیرمؤمنان(ع).

امام باقر(ع) می‌فرماید: کسی که در ماه شعبان امام حسین(ع) را زیارت کند خداوند آنچه را که از گناهان پیش‌ فرستاده و آنچه می‌ فرستد می‌آمرزد. (وسائل‌الشیعه/ جلد۱۴/ ص۴۶۹)

میلاد حضرت ابوالفضل (ع)

چهارم شعبان ولادت حضرت عباس (ابوالفضل) (ع) است. حرم معنوی ایشان در ماه رجب و شعبان از همیشه پرجمعیت ‌تر است. طبق روایات ائمه منزلت شهدای کربلا بویژه حضرت عباس (ع) از شهدای بدر و احد هم بالاتر است.

دلیلش این است که سایر مجاهدین برای رسیدن به پیروزی و کسب غنیمت جنگیده‌اند، اما حضرت ابوالفضل (ع) و سایر یاران امام‌حسین (ع) تعدادشان اندک بود و در مقابل لشکریان زیادی قرارگرفتند و هدفی جز شهادت و یاری امام‌ شان نداشتند.

امام صادق (ع) زیارت‌ نامه‌ای برای حضرت عباس (ع) تعلیم کردند که یکی از پرمعناترین متن‌ های زیارتی است و از طریق آن می‌ توان شخصیت ایشان را شناخت که یکی از ابعاد آن مقام تسلیم و ایمان است.

حرم حضرت عباس (ع) در شمال‌شرقی حرم امام‌ حسین (ع) واقع شده و حدفاصل این دو حرم شریف، بین‌ الحرمین نام دارد.

این خط واصل نور، محل هر ساله طرفداران شیعیان، در ماه رجب و شعبان مملو از دوستداران حقیقی است.ایرانیان ارادت خاصی به حضرت قمربنی هاشم (ع) دارند و بازشدن گره حاجت‌شان را در دست باب‌الحوائج می‌ بینند.

مخصوصا جوان ‌ترها خیلی ایشان را دوست می‌دارند و سعی می ‌کنند به بهترین صورت در این زمان ‌ها و مکان‌ها حظ معنوی ببرند و توشه‌ای برای آخرت در سفر کربلا اعیاد شعبانیه خود برگیرند.

میلاد امام سجاد (ع)

پنجم شعبان ولادت امام ‌زین‌ العابدین (ع) است. از فضایل بیشمار  ایشان می‌توان به علم، کثرت عبادت، خشوع در عبادت، سیادت و عظمت، تواضع، دستگیری از نیازمندان و ستمدیدگان، اصلاح جامعه، زنده نگه ‌داشتن یاد عاشورا، پند و ارشاد امت و اصلاح در قالب دعا اشاره کرد.

 کتاب صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) که شامل دعاهای آن حضرت به درگاه باریتعالی است  ضمن اینکه بسیار عارفانه و لذت ‌بخش است، سرشار از مضامین بلند اعتقادی و تربیتی است. ایشان همواره یاد واقعه عاشورا را با عذاداری زنده نگه‌ می‌داشتند. در روز میلاد این امام عزیز کربلا بودن صفای دیگری دارد.

البته خاطر نشان کنم که یازده شعبان ولادت حضرت علی ‌اکبر (ع) شبیه‌ ترین مردم به پیامبر اعظم (ص) است.

تور کربلا ولادت امام حسین

ولادت حضرت مهدی (عج) در نیمه کربلا

حضرت مهدی (عج) آخرین منجی بشریت در طلوع فجر صبح نیمه ‌شعبان متولد شدند. صدها هزار نفر از دوستدارن اهل ‌بیت در روز نیمه شعبان با تور هوایی کربلا و نجف خود را به کربلا می ‌رسانند و برای ظهور حضرت حجة بن‌الحسن (ع) دعا می ‌کنند.

گلباران حرم‌ های نورانی اهل‌ بیت، نذر شیرینی و شربت و مولودی ‌خوانی بخشی از برنامه‌ های این ایام است. طبق برخی روایات، شیعیان نیمه این شب را به احیاء و شب ‌زنده‌ داری می پردازند.

شیعیان معتقدند در اعیاد شریفه ماه رجب و شعبان مخصوصا شب‌های جمعه امام‌ زمان (عج) برای زیارت امام‌ حسین (ع) به حرم تشریف‌ فرما می ‌شوند.

اطلاعات بیشتر درباره تور کربلا نیمه شعبان ولادت امام زمان:

faragasht.com/tour/karbala-tour-mid-shaban

امید دارند با حضور در اماکن مقدسه با ایشان ارتباطی نزدیک و معنوی برقرار کنند و از رایحه حضور ایشان در حد ظرف خودشان بهره‌ای ببرند.

علاوه بر زیارت و اعمال مخصوص٬ سنت انتظار هم در این مکان‌ها و زمان‌ ها ملموس ‌تر است و بعضی‌ ها اعمال خود را برای ظهور هرچه زودتر صاحب‌ العصر و‌ الزمان (عج) هدیه می کنند.

ماه‌ های رجب و شعبان بهترین فرصت برای زیارت خاندان عصمت و طهارت است که با تور کاروان زیارتی کربلا میسر می شود.

در روایتی رسول خدا (ص) فرمودند: ماه رجب ماه خداست؛ شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است. خوب است در ماه‌ های رجب و شعبان روح خود را صیقل دهیم و برای ورود به رمضان آماده شویم.

آشنایی با مجری مستقیم تور کربلا و تور نجف

برای زیارت حرم‌ های مطهر اهل ‌بیت در شهرهای کربلا و نجف در ماه رجب و شعبان، تور هوایی و زمینی نجف و کربلا فارا گشت می‌تواند سفری مملو از صفا و معنویت را برای شما رقم بزند.

به همین دلیل می توانید با تور کربلا  فارا گشت کوروش کبیر، تجربه ای بی نظیر از لذت زیارت با خدمات کامل در همه تورهای هوایی و زمینی داشته باشید:

  • صبحانه
  • ناهار
  • شام
  • ترانسفر فرودگاهی یا ترمینال
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما یا اتوبوس
  • مدیر کاروان
  • مداح
  • برنامه های زیارت دوره
  • هتل های درجه الف

تور کربلا از شهرهای ایران به خود شهر کربلا بطور مستقیم نیست. ابتدا با پرواز یک و دو ‌ ساعته به فرودگاه نجف می‌روید؛ سپس از آنجا به صورت زمینی عازم کربلا می‌شوید.

برای رزرو و ثبت نام کاروان و استعلام هزینه‌ ها به وب سایت فارا گشت کارگزار رسمی تور کربلا و نجف در ایران مراجعه کنید و برنامه سفر تورهای کربلا اعیاد رجب و شعبانیه ویژه میلاد حضرت علی، امام حسین، ابوالفضل عباس، امام سجاد و همینطور تور کربلا نیمه شعبان امام زمان را از کارشناسان تورهای زیارتی دریافت کنید.

برای شما قبولی حاجات و زیارت را خواستار هستیم و امیدواریم که ما را هم در این سفر پر فیض از دعای خیرتان فراموش نکنید. در ضمن تبریک می گوییم که یکی از بهترین زمان های سفر با تور کربلا را انتخاب کرده اید.

منبع اصلی مطلب: aveeshan.ir

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.