کد خبر : 33872 / /
/

تور کربلا ویژه نوروز و بهار 1402

تور کربلا ویژه نوروز و بهار 1402

 

 

سفر تجربه ای لذتبخش و به یادماندنی است که قطعا برای همه ما می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد. همانطور که می دانیم سفر انواع مختلفی دارد و از این میان سفرهای زیارتی آرامشی خاص را به ما هدیه می دهند.

آغاز سال نو و فصل بهار معمولا بهترین زمان برای مسافرت است. چنانچه در این ایام  قصد رفتن به سفری زیارتی را دارید می توانید با رزرو تور کربلا  نوروز و بهار سفری خوش و ایمن را برای خود یا خانواده رقم بزنید.

تور کربلا جزء یکی از محبوب ترین تورهای زیارتی بین ایرانیان و دیگر مسلمانان جهان به شمار می آید. در روایات مختلفی آمده است که سفر به کربلا و نجف معادل حج عمره و جهاد است، همین موضوع ارزش این سفر معنوی را دوچندان می کند.

کربلا یکی از شهرهای زیارتی کشور عراق و از سرزمین های مقدس این کره خاکی است که اهمیت فراوانی بین شیعیان و دوستداران اهل بیت دارد. در مناسبت های گوناگون زائرین بسیاری با تور کربلا به این شهر می آیند؛ به عنوان مثال در ایام عزاداری محرم خصوصا اربعین حسینی بسیاری از این زائرین با پای پیاده راهی کربلا می شوند.

در ادامه چند مورد از جاذبه های زیارتی شهر کربلا را به شما معرفی می کنیم تا بیشتر با این شهر زیارتی آشنا شوید.

جاذبه های زیارتی شهر کربلا

مرقد مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)

مرقد مطهر امام حسین (ع) و برادرش حضرت ابوالفضل العباس (ع) مهمترین مقصد زائران در سفر به کربلاست. این دو مرقد در فاصله بسیار کمی از هم قرار گرفته اند و مسیر این دو "بین الحرمین" نام دارد. حضرت علی اصغر (ع) روی سینه امام حسین (ع) و حضرت علی اکبر (ع) در پایین پای امام حسین (ع) به خاک سپرده شده اند.

قتلگاه

بنابر روایات موجود قتلگاه همانجاییست که در واقعه کربلا امام حسین (ع) در آنجا به شهادت رسید و بعد پیکر این بزرگوار به جایگاه کنونی منتقل گردید. قتلگاه فاصله چندانی با آرامگاه حبیب ابن مظاهر ندارد.

آرامگاه حبیب ابن مظاهر اسدی

حبیب ابن مظاهر یکی از یاران امام علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بوده است. وی در جنگ های مختلف همراه امام علی (ع) و امام حسن (ع) به میدان نبرد رفته است و سرانجام در سن 80 سالگی در روز عاشورا به شهادت رسید.

آرامگاه طفلان مسلم

محمد و ابراهیم دو فرزند مسلم بن عقیل بودند که بعد از شهادت پدرشان به شهادت رسیدند. مرقد این دو طفل معصوم در سی کیلومتری کربلا واقع شده است و یکی از جاهای دیدنی کربلا محسوب می شود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.