کد خبر : 33279 / /
/

5 خرابی رایج در ماشین های لباسشویی + راه حل تعمیر آنها

آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی چیست؟ همانطور که می دانید، ماشین های رختشویی یکی از لوازم خانگی پرکاربرد در خانه های امروزی هستند.

5 خرابی رایج در ماشین های لباسشویی + راه حل تعمیر آنها

 

آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی چگونه است؟

ماشین های لباسشویی از جمله تجهیزات پرکاربرد خانگی هستند. بنا به آمارها، بیش از 80 درصد از خانوارهای ایرانی دارای این نوع تجهیزات می باشند. با این وجود ممکن است این وسایل در اثر فرسودگی، خرابی قطعات داخلی، سوختگی و غیره دچار از کارافتادگی شوند. در این بخش می‌خواهیم به 5 مورد از رایج‌ترین اختلال‌های ایجاد شده در عملکرد این دستگاه‌ها بپردازیم و با راه حل رفع آنها آشنا شویم.

آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی چیست؟

آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی چیست؟ همانطور که می دانید، ماشین های رختشویی یکی از لوازم خانگی پرکاربرد در خانه های امروزی هستند.

با داشتن چنین وسیله ای، دیگر نیازی به شستشوی دستی و منتظر ماندن برای خشک شدن البسه نیست. طراحی این دستگاه ها از بخش های مختلفی ساخته شده است که برحسب نوع وسیله متفاوت هستند.

به عنوان مثال می توان به امکانات آنها یعنی شستشوی اتوماتیک، تایمر گردش و شستشوی البسه، مدت زمان شستشو، خشک کردن البسه، خروج آب و فیلترها، تنظیم زنگ هشدار و غیره اشاره کرد.

آشنایی با مراحل آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی

منظور از آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی آن است که با مشکلات و راه حل های رفع آنها در این دستگاه ها آشنا شوید. شما باید بتوانید به عنوان فردی که متخصص تعمیرات این نوع ابزارها هستند، نسبت به عیب یابی و در نهایت رفع مشکل آنها اقدام کنید. برای یادگیری تعمیرات این وسیله، می بایست مراحل مختلفی را طی کنید که عبارتند از:

  • آشنایی با دستگاه: اولین مرحله از نحوه تعمیر ماشین لباسشویی آن است که بتوانید به صورت کامل با این وسیله آشنا شوید. در این حالت فرقی نمی کند دستگاه شما مدل جدیدی بوده و یا قدیمی باشد. شما قادر هستید ساختار هروسیله را سریع تر از قبل تشخیص داده و عیب یابی کنید.

  • شناخت مشکلات: قدم بعدی در آموزش، آن است که با خرابی های رایج در دستگاه های ماشین لباسشویی آشنا شوید. این مرحله اهمیت بالایی دارد. به همین خاطر در ادامه این مقاله، 5 نمونه از آنها را به همراه راه حل رفع مشکل بیان می کنیم.

  • عیب یابی: تشخیص مشکل و عیب یابی دو مرحله ادغام شده با یکدیگر هستند. با شناخت نوع مشکل، تا حدود خوبی محل خرابی مشخص می شود. حال وظیفه شماست تا با تست و اندازه گیری پارامترها به کمک دستگاه هایی مانند مولتی متر، قطعه یا محل خرابی را به صورت دقیق تر تشخیص دهید.

  • رفع مشکل: در نهایت می بایست برای خرابی ایجاد شده، یک راه حل درنظر گرفته شود. برای انجام این کار به بهترین روش، لازم است روش های مختلف تعمیرات و رفع مشکل دستگاه را درک کنید.

به این نکته توجه کنید که آموزش تخصصی و جامع تعمیرات لوازم خانگی برای ماشین های لباسشویی بسته به مدل دستگاه ها متفاوت هستند. به همین خاطر لازم است تا آموزش جامعی را دریافت کنید. شما می توانید با شرکت در "دوره جامع تعمیر لباسشویی ویژه بازار کار" از حدود 20 ساعت تجربه عملی برای برطرف کردن مشکلات این نوع دستگاه ها استفاده کنید.

images_1674391363.jpg

5 خرابی رایج در ماشین های لباسشویی + راه حل تعمیر آنها

در بخش آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی، آشنایی بیشتر با نوع مشکلات ایجاد شده به شما کمک می کند تا سریع تر خرابی دستگاه را برطرف کنید. همچنین تجربه و دانش شما در مورد نحوه عملکرد اجزای مختلف ماشین لباسشویی بیشتر خواهند شد. در این خصوص 5 مورد از رایج ترین اختلال های ماشین لباسشویی را بیان می کنیم که عبارتند از:

  • روشن شدن چراغ پس از تنظیم تایمر بدون حرکت ماشین: در این حالت می توان به دلایل مختلفی اشاره کرد که عبارتند از: عدم تغذیه دستگاه در اثر خرابی پریز برق یا دو شاخه که باید تعویض شوند. خراب بودن کلید قطع و وصل یا معیوب شدن سیم های رابط داخلی و کابل که می بایست تعویض شوند. عدم صحیح بودن اتصالات کابل رابط با بخش ترمینال که می بایست با مشاهده بخش داخلی، عیب یابی شوند. خراب بودن میکروسوئیچ ها که در این حالت می بایست پلاتین های سوکت ها از میکروسوئیچ جدا شوند. همچنین در برخی موارد نیاز است تا میکروسوئیچ ها تعویض گردند.

  • خراب بودن دستگاه با وجود روشن بودن چراغ: در این صورت ممکن است ایراد از موتور تایمر باشد. بنابراین لازم است سیم های موتور تایمر باز شده و آن را به صورت مستقیم به برق متصل نمایید. در صورتی که موتور همچنان کار نمی کند، آن را به طور کامل تعویض نمایید. علت دیگر، خرابی چرخ دنده ها است که در این صورت، حرکت محور تایمر به آن منتقل نخواهد شد. در این صورت می بایست چرخ دنده ها تعویض شوند.

  • ورود آب به داخل مخزن در حالت خاموشی ماشین لباسشویی: در این صورت مشکل در بخش مکانیکی است و به قسمت هایی مانند خرابی لاستیک یا دیافراگم مربوط می گردد.

 

دیگر مشکلات رایج در آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی

در ادامه مباحث مربوط به آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی و 5 مشکل رایج آن همچنین باید گفت:

  • ارورهای ماشین لباسشویی: با پیشرفت فناوری، این نوع تجهیزات دارای سیستم عامل ها و پنل های کاربری مخصوص به خود هستند. برحسب مدل دستگاه، آنها دارای یکسری کدهای خطا یا ارورها می باشند که آشنایی با آنها، کار را برای تعمیرات و عیب یابی این دستگاه ها آسان تر کرده است. در این حالت افراد با دانش اولیه از مباحث پایه الکترونیک و آشنایی با شیوه حل مشکلات این وسایل، به راحتی می توانند آنها را برطرف نمایند. تمامی این مشکلات در "دوره مقدماتی تا تخصصی تعمیر برد الکترونیکی" توضیح داده شده اند.

  • لرزش و تکان شدید: از مشکلات متداول ماشین لباسشویی می توان به لرزش های کوتاه و یا شدید آن اشاره کرد. در این حالت بهترین کار آن است که علت مشکل را بیابید. از جمله دلایل این نوع ناهنجاری ها می توان به عدم تراز بودن ماشین لباسشویی، عدم محکم بودن پایه های دستگاه و یا وجود بار نامتعادل و سنگین اشاره کرد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.