کد خبر : 9004 / /
/

راهکارهای " تعمیر آنلاین " برای برطرف کردن مشکل عدم آبگیری لباسشویی

یکی از مشکلاتی که ممکن است به‌مرورزمان در عملکرد ماشین لباسشویی به وجود می‌آید، نیامدن آب در ماشین لباسشویی و در نتیجه آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است. اما علت اینکه چرا آب وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود، احتمالاً به خاطر مسدود شدن قطعات ماشین لباسشویی و به خاطر املاح آب ورودی است.

البته در برخی از اوقات فشار کم آب در منزل، علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی است. اول فشار آب ورودی به شیر ماشین لباسشویی را چک کنید. اگر فشار آب مناسب بود، مطمئناً علت نیامدن آب داخل لباسشویی به خاطر یکی از دلایل بیان شده در زیر است.

 

مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند که علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی را به‌راحتی تشخیص دهید و تعمیر ماشین لباسشویی را خود انجام دهید.

 

۷ علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و نیامدن آب داخل آن

از همین ابتدا در نظر داشته باشید که آبگیری نکردن ماشین لباسشویی مقوله ای جداست و با آبگیری و تخلیه مداوم در لباسشویی و تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی متفاوت است که در مقالات گذشته مفصل به آن‌ها پرداخته ایم. در ادامه دلایل عدم ورود آب به لباسشویی را می‌خوانید.

۱. خرابی شیر آب ورودی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

اولین علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی، خرابی شیر آب ورودی است. ممکن است شیر آب ماشین لباسشویی بسته باشد و آب داخل شلنگ وارد نشود. درواقع دریچه ورودی آب در ماشین لباسشویی، وظیفه کنترل جریان آب گرم و سرد را دارد. اگر این قطعه با مشکل مواجه شود، آب وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود.

راه‌حل: برای کنترل شیر آب ورودی ماشین لباسشویی، شلنگ‌ها را از دستگاه جدا کنید. شیر آب دارای ۲ خروجی (۲ شلنگ آب گرم و سرد) در پشت ماشین لباسشویی است. سپس یک ظرف در زیر شیر آب بگذارید تا آب خارج ‌شده از شلنگ‌ها در ظرف ریخته شود. با استفاده از یک چراغ‌قوه، صفحه‌ای را که درون خروجی اتصال ۲ شلنگ شیر آب است را چک کنید. اگر این صفحه کثیف بود، با احتیاط آن را تمیز کنید.

مراقب باشید که به صفحه آسیب نرسانید؛ چون این قطعه قابل تعویض نمی‌باشد. اگر بعد از تمیز کردن صافی‌های داخل شلنگ، مشکل نیامدن آب در ماشین لباسشویی رفع نشد؛ حتماً باید شیر ورودی آب را تعویض کنید.

۲. خرابی شیر الکتریکی ماشین لباسشویی؛ مهم‌ترین علت پر نشدن اب در لباسشویی

شیر برقی (شیر الکتریکی) ماشین لباسشویی، وظیفه وارد کردن آب به داخل دستگاه را دارد. البته دلیل اینکه چرا آب وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود، می‌تواند به دلیل آسیب دیدن بویین، مجرای ورودی و خروجی آب، لاستیک آب‌بندی، لاستیک دیافراگم و ترمینال موجود در شیر برقی باشد. اگر هر یک از این قطعات شیر الکتریکی ماشین لباسشویی آسیب‌دیده باشد، آب وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود و در نتیجه ماشین لباسشویی آبگیری نمی کند.

شیر الکتریکی ماشین لباسشویی

راه‌حل: درصورت خرابی شیر الکتریکی ماشین لباسشویی، باید آن را تعویض کنید. توصیه می‌کنیم که برای تعمیر و تعویض شیر الکتریکی ماشین لباسشویی، حتماً از خدمات فنی مراکز مجاز بهره بگیرید.

۳. گرفتگی جاپودری ماشین لباسشویی

آب ورودی دستگاه بعد از رد شدن از شیر الکتریکی، به‌صورت اسپری وارد جاپودری می‌شود. داخل ظرف جاپودری به صورت سوراخ‌هایی است که بعد از ورود آب به آن و مخلوط شدن با پودر، عمل شستشو را انجام می‌دهد. اگر این سوراخ‌های جاپودری گرفته شوند، آب وارد ماشین لباسشویی نمی‌شود.

تمیز کردن جاپودری

راه‌حل: اگر علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی گرفتگی جاپودری آن است، برای برطرف کردن این مشکل، ظرف جاپودری را از دستگاه خارج کنید. سپس با فرچه، ظرف را کاملاً تمیز کنید تا رسوبات پاک شود. حالا مخزن کشویی جاپودری ر به دستگاه وصل کنید و لباسشویی را روشن کنید.

۴. انسداد فیلتر ورودی ماشین لباسشویی؛ رایج‌ترین علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

در تمام ماشین لباسشویی‌ها یک فیلتر بر روی ابتدای شیر برقی لباسشویی و یک فیلتر دیگر در قسمت جلو و پایین دستگاه نصب می‌شود. این فیلترها از ورود آشغال‌ها و رسوبات اضافی آب به داخل ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند.

معمولاً به‌مرورزمان، فیلترهای ورودی آب ماشین لباسشویی مسدود می‌شوند. چک کردن مستمر و تمیز کردن هر 2 فیلتر به طول عمر دستگاه و بی‌نیازی به تعمیر و سرویس‌دهی می‌انجامد.

راه‌حل: برای تمیز کردن فیلتر پشتی ماشین لباسشویی، دستگاه را از برق جدا کنید. هر ۲ شیر ورودی آب را ببندید و لوله‌های آب سرد و گرم را از ماشین جدا کنید. صفحه فیلتر را از ورودی شیر آب جدا کنید. می‌توانید با سرکه سفید و یا شوینده‌های سطوح آهکی فیلتر را تمیز کنید.

برای تمیز کردن فیلتر جلویی ماشین لباسشویی، درب پایین دستگاه را باز کنید. فیلتر را به سمت چپ و سپس به‌صورت افقی به طرف بیرون بکشید. بعد از تمیز کردن این فیلتر نیز، آن را سرجایش قرار دهید.

فیلتر ورودی ماشین لباسشویی

۵. شیلنگ تامین آب ورودی ماشین لباسشویی؛ اصلی‌ترین علت نیامدن اب داخل لباسشویی

برای تامین آب در ماشین های لباسشویی، از شیلنگ‌هایی که به شیر آب شهری متصل است استفاده می شود. این شلنگ ها در نقطه اتصال خود به شیر آب دارای صافی یا فیلترهایی هستند که از ورود رسوبات و موادی که در آب وجود دارد، به دستگاه و شیر برقی جلوگیری می‌کند. خوب است بدانید خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی، یکی از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی است.

بنابراین حتما این شلنگ‌ها را بررسی کنید تا فیلتر یا صافی‌ها دچار گرفتگی نشده باشند که این گرفتگی موجب می شود آب کمتری عبور کند و همچنین مراقب باشید که شیلنگ ها دچار پیچ خوردگی یا پارگی نشده باشند . اگر جسم سختی هم در شلنگ نفوذ کند این مورد هم باعث عدم آبگیری می شود. پس تمامی موارد را بررسی نمایید و در صورت مشاهده آن را برطرف کنید.

۶. پیچ خوردگی شیلنگ ها و دریچه های ورودی

همانطور که میدانید آب ورودی از شیر آب خانه توسط شیلنگ ها به لباسشویی منتقل می شوند. این شیلنگ ها در صورت بروز ایراد خودشان تبدیل به مانعی برای ورود آب به دستگاه شما خواهند شد.

پاره شدن، شکستن و خم شدن شیلنگ ها می تواند علت نیامدن آب داخل لباسشویی باشد. از این رو در وهله اول بایستی تمامی شیلنگ های اتصال لباسشویی را چک کنید و در صورت نیاز نیز آنها را تعویض نمایید.

۷. ایراد سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار

یکی دیگر از علت ‌های عدم ورود آب به لباسشویی، خرابی سوئیچ فشار است. سوئیچ سطح آب که یک سوئیچ فشاری می باشد، ولتاژ برق ورودی به شیر برقی را کنترل می نماید. درواقع جریان از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار وارد می‌شود و سپس از این قطعه به شیر برقی می رسد.

پس از اینکه میزان آب در دیگ لباسشویی به مقدار مناسب رسید، سوئیچ فشاری جریان را از شیر برقی قطع می‌کند و آبگیری را متوقف می‌شود و سپس جریان به موتور هدایت شده و مرحله چرخش آغاز می گردد.

در صورتی که سوئیچ سطح آب ایراد داشته باشد، ممکن است پیش از رسیدن آب به مقدار مناسب جریان را از شیر برقی قطع شود که در این حالت این قطعه می‌بایست تعویض شود. بررسی سلامت سوئیچ فقط با مولتی متر انجام می‌پذیرد که کاری تخصصی بوده و باید توسط تعمیرکار باتجربه انجام گیرد.

علت نیامدن اب داخل لباسشوییتعمیرات ماشین لباسشویی تعمیر آنلاین

اگر پس از مطالعه این مطلب علت نیامدن آب داخل ماشین لباسشویی و در نتیجه آبگیری نکردن آن را پیدا کردید و  قصد تعویض قطعات ماشین لباسشویی را داشنید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً این امر را به مراکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی بسپارید.

به دلیل وجود قطعات تقلبی زیاد در بازار و همچنین تخصص کافی برای تعویض درست قطعات ماشین لباسشویی انجام این کار برای یک تازه‌کار، کار سختی خواهد بود. همچنین استفاده از قطعات تقلبی، می‌تواند سبب ایجاد اختلال در عملکرد صحیح ماشین لباسشویی نیز شود.

کارشناسان فنی تعمیر آنلاین با استفاده از قطعات اصل و فابریک مدل خاص ماشین لباسشویی شما، به تعمیر دستگاه می‌پردازند. تعمیر آنلاین دارای شعبات متعدد در ۲۲ منطقه تهران آماده ارائه خدمات به مشتریان می‌باشد. این پوشش دهی کامل، باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه مشتریان خواهد شد.

 

منبع : سایت تعمیر آنلاین  Tamironline.com

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.