کد خبر : 30223 / /
/

کانادا میخواهد نیم میلیون مهاجر جدید بپذیرد!

کانادا میخواهد نیم میلیون مهاجر جدید بپذیرد!

در این ماه، دولت فدرال از طرحی برای پذیرش حدود 1.5 میلیون مهاجر جدید طی سه سال آینده با هدف پذیرش 500000 مهاجر در سال تا سال 2025 رونمایی کرد.

این ایده باعث می‌شود که کانادا هشت برابر بیشتر از انگلستان و چهار برابر بیشتر از همسایه جنوبی خود، ایالات متحده، مهاجران جدید بپذیرد.

با این حال، طبق یک نظرسنجی اخیر، تردیدهایی نیز در مورد پذیرش بسیاری از مهاجران جدید وجود دارد.

اگر به دنبال گرفتن ویزای کانادا به راحتی هستید با آژانس قصران گشت تماس بگیرید

شماره تماس :

02188697080

کانادا در حال شرط‌بندی بزرگ است.

کانادا برای حفظ رشد جمعیت و توسعه اقتصادی، سال‌ها برای جذب ساکنان دائمی - مهاجرانی که حق دارند برای همیشه در کشور بمانند اما شهروند نیستند - مبارزه کرده است.

 این کشور در سال گذشته رکوردشکنی 405000 اقامت دائم را پذیرفت.

این ملاحظات از چند جهت شبیه یک محاسبه ساده ریاضی است.

خدمات پیکاپ ویزای کانادا  را هم میتوانید از آژانس قصران گشت دریافت کنید.

کانادا، مانند بسیاری از کشورهای غربی، دارای جمعیت مسن و نرخ پایین زاد و ولد است.

بنابراین، اگر ملت بخواهد به جای انقباض، گسترش یابد، باید از مهاجرت استقبال کند.

بر اساس ارزیابی دولت، مهاجرت تقریباً کل رشد نیروی کار کشور را تشکیل می دهد و پیش بینی می شود تا سال 2032 کل افزایش جمعیت کشور را شامل شود.

در این ماه، دولت قصد خود را برای پذیرش سالانه 500000 مهاجر جدید تا سال 2025 نشان داد که 25 درصد افزایش نسبت به سال 2021 نشان می دهد.

در سه سال آینده، کانادا برای یک میلیون و دویست هزار مهاجر اقامت دائم صادر می کند.

2

کدام کشورها بر اساس تولد حق شهروندی را ارائه می دهند؟

چند کشور وجود دارد که می توانید با کمتر از 100000 دلار خانه بگیرید.

یک مکان منحصر به فرد بر روی زمین امروز، از هر چهار کانادایی یک نفر مهاجر است که بیشترین نسبت را در میان کشورهای گروه هفت دارد.

این را با ایالات متحده مقایسه کنید، که اغلب به آن "ملتینگ پات" می گویند، جایی که فقط 14 درصد از جمعیت آن متولد خارج هستند.

تقریباً 14 درصد از جمعیت بریتانیا را مهاجران تشکیل می دهند.

مادلین سامپشن، رئیس رصدخانه مهاجرت در دانشگاه آکسفورد، اظهار داشت که داده ها نشان نمی دهد که بریتانیا از نظر مهاجرت عقب مانده است، بلکه نشان می دهد که کانادا تا حدودی "خارج از محدوده" است.

بریتانیا، جزیره ای کوچک با دو برابر جمعیت کانادا، تراکم جمعیت بالایی دارد، اما کانادا با بیش از 38 میلیون نفر و یکی از بزرگترین مناطق جغرافیایی جهان، ظرفیت گسترش دارد.

وی خاطرنشان کرد: «بریتانیا به اندازه کانادا هدف رشد جمعیت را نداشته است.

جفری کامرون، دانشمند علوم سیاسی از دانشگاه مک مستر، اظهار داشت که در حالی که بسیاری از کشورها، مانند کانادا، با کاهش نرخ زاد و ولد و جمعیت سالمندان روبرو هستند، موفقیت هر سیستم مهاجرتی به حمایت عمومی بستگی دارد.

3

وی خاطرنشان کرد: افکار عمومی عامل محدود کننده در اکثریت کشورهاست.

در ایالات متحده، جایی که تعداد مهاجران عبوری از مرزهای جنوبی به رکورد بالایی رسیده است، ترس گسترده ای وجود دارد که تعداد مهاجران از تعداد مشاغل موجود بیشتر باشد.

قبل از برگزیت، هجوم مهاجران اتحادیه اروپا از اروپای شرقی واکنشی را علیه مهاجرت به دنبال داشت.

خانم سامپشن اظهار داشت که مهاجرت در سال‌های اخیر محبوب‌تر شده است، تا حدی به دلیل این باور که بریتانیا اکنون کنترل بیشتری بر افرادی دارد که وارد این کشور می‌شوند.

از نظر تاریخی، کانادا از مهاجرت بسیار استقبال کرده است.

آقای کامرون معتقد است که این امر تا حدی به دلیل این باور عمومی است که دولت کانادا مهاجرت را به گونه ای مدیریت می کند که مطابق با منافع کانادا باشد.

با این حال، این بدان معنا نیست که هیچ نگرانی در مورد مهاجرت وجود ندارد.

گتی ایماژ در سال های اخیر، سیل مهاجران در مرز ایالات متحده بحث هایی را برانگیخته است و تأسیس یک حزب افراطی راست افراطی جدید به نام «حزب مردم کانادا» در سال 2018 این موضوع را در خط مقدم گفتمان ملی قرار داده است.

پیش از انتخابات فدرال 2019 مناطق مختلف کانادا دیدگاه های متفاوتی در مورد مهاجرت دارند.

استان کبک، که ممکن است محدودیت‌های مهاجرتی خود را ایجاد کند، تصمیم گرفت که در پاسخ به هدف عالی دولت فدرال برای جذب سالانه 500000 مهاجر جدید، سالانه بیش از 50000 مهاجر را بپذیرد.

این بدان معناست که کبک که 23 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، تنها 10 درصد از مهاجرت خود را به خود اختصاص می دهد.

فرانسوا لگو، نخست وزیر کبک، ابراز نگرانی کرد که هجوم مهاجران زبان فرانسه را در این استان فرسوده کند.

وی تصریح کرد: «در حال حاضر اجتناب از بدتر شدن زبان فرانسه حتی با وجود 50000 مهاجر دشوار است».

درست است که کانادا ظرفیت بیشتری برای توسعه دارد، با این حال برخی مناطق هنوز احساس می کنند که در بحران هستند.

ده درصد کاناداجمعیت امروزه در شهرهای بزرگی مانند تورنتو و ونکوور ساکن هستند که مشکل مسکن مقرون به صرفه را تجربه می کنند.

سه چهارم از 1537 کانادایی که توسط لجر و انجمن مطالعات کانادا مورد بررسی قرار گرفتند، بسیار یا به شدت نگران تأثیر استراتژی جدید بر مسکن و خدمات اجتماعی بودند.

تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان، 49 درصد، معتقد بودند که این اهداف بیش از حد جاه طلبانه هستند، در حالی که 31 درصد گفتند که آنها تقریباً درست هستند.

جنبه استراتژی کانادا تقریباً نیمی از ساکنان دائم کانادا بر اساس توانایی هایشان پذیرفته می شوند، برخلاف اتحاد مجدد خانواده، که این امر کانادا را از بقیه جهان غرب متمایز می کند.

دولت پیش بینی می کند که این رقم تا سال 2025 به 60 درصد برسد.

آقای کامرون اظهار داشت که این تا حدودی به دلیل ماهیت سیستم کانادایی است.

در دهه 1960، کانادا از یک سیستم سهمیه‌بندی که در آن به کشورهای مختلف سهمیه‌های متفاوتی اختصاص داده می‌شد، به یک سیستم مبتنی بر امتیاز تغییر کرد که مهاجران بسیار واجد شرایط را در اولویت قرار می‌داد که می‌توانستند راحت‌تر به اقتصاد کانادا کمک کنند.

این رویکرد در مقیاس جهانی غیرمعمول است.

با این حال، استرالیا و نیوزلند سیستم های مشابهی دارند.

از هر چهار مقیم دائم در بریتانیا یک نفر از طریق جریان اقتصادی تایید می شود. تنها حدود 20 درصد از گرین کارت ها به دلایل اقتصادی در ایالات متحده اعطا می شود.

هر دو کشور تمایل خود را برای افزایش تعداد مهاجران اقتصادی به کشورهای خود ابراز کرده اند، اما تفاوت اصلی این است که اکثریت مهاجران اقتصادی باید توسط کارفرمایان خود در ایالات متحده حمایت شوند.

پیشنهاد شغلی ممکن است به نمره کلی شما در کانادا کمک کند، اما نیازی به آن نیست.

اهداف کانادا چیست

آیا کانادا می تواند به اهداف خود برسد؟

کانادا یکی از کشورهای پیشرو در اسکان مجدد پناهندگان است که در سال 2021 20428 پناهنده را پذیرفته و بیش از هر کشور بزرگ دیگری مهاجران اقتصادی را می پذیرد.

علیرغم این واقعیت که ملت اهداف بلندی برای آینده در نظر گرفته است، شواهد تاریخی نشان می دهد که انتظارات آن همیشه برآورده نشده است.

کانادا قصد دارد تا سال 2023 به 76000 پناهنده کمک کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.