کد خبر : 20104 / /
/

زمان جواب به ویزای کانادا: چرا جواب به ویزا اینقدر طول می کشد؟

زمان جواب به ویزای کانادا: چرا جواب به ویزا اینقدر طول می کشد؟

 

معمولا متقاضیان مهاجرت به کانادا می خواهند بدانند که صدور ویزا چقدر طول می کشد. زمان پردازش و فرایند درخواست هر ویزا متفاوت است. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای صدور ویزا رسیدگی می کنند. مدت زمان بررسی درخواست شما به عنوان فرایندCIC یا IRCC شناخته میشود.

در سال 2020 برای کاهش زمان بررسی درخواست تا صدور ویزا یک استراتژی جدیدی ایجاد شد. وزیر مهاجرت کانادا در یک کنفرانس خبری در 31 ژانویه 2022 از روش های جدید برای کوتاه کردن زمان بندی برنامه های مهاجرتی محبوب صحبت کرد.

عواملی که می توانند زمان رسیدگی به درخواست ویزای کانادا را افزایش دهند.

بر اساس  CIC عواملی مختلفی میتوانند مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزا را تعیین کنند از جمله:

  • نوع درخواست ویزا
  • کشور متقاضیان ویزا
  • برنامه کامل و درست
  • اینکه تایید اطلاعات متقاضی چقدر میتواند راحت باشد
  • IRCC با چه سرعتی میتواند برنامه هایی را که از قبل در سیستم هستند پردازش کند
  • چه مدت طول میکشد تا متقاضی به درخواست ها یا نگرانی ها به وجود آمده پاسخ دهد

زمان رسیدگی به اکسپرس اینتری

6

6 ماه

برنامه اکسپرس اینتری شامل جریان های زیر است:

کارگر ماهر فدرال  (FSW)، مشاغل ماهر فدرال  (FST)، تجربه کانادایی  (CEC) و برخی از برنامه های نامزد استانی (PNP). اکثر درخواست های اکسپرس اینتری ظرف شش ماه از تاریخ دریافت بررسی می شوند. متقاضی باید قبل از شروع فرایند بررسی شش ماهه تمام مدارک لازم را ارئه دهد و آنها را در پروفایل اکسپرس اینتری شخصی خود آپلود کند.

زمان رسیدگی به کارت اقامت دائم کانادا (PR CARD)

13 تا 27 روز

درخواست کارت PR جدید فقط 13 روز طول میکشد در حالی که تمدید یا تعویض آن حدود 27 روز طول میکشد.

زمان رسیدگی به تمدید کارت  PR

3 هفته تا 4 ماه

زمان بررسی تمدید کارت PR ممکن است چندین هفته یا حتی چندین ماه طول بکشد. اگر میخواهید به خارج از کانادا سفر کنید باید قبل از به پایان رسیدن اعتبار کارت  PR آن را تمدید کنید.

زمان رسیدگی به ویزای کار کانادا

1 تا 27 هفته

زمان رسیدگی به ویزای کار کانادا بیشتر از همه طول میکشد. این زمان کاملا به تکمیل درخواست شما و جایی که در آن درخواست داده اید بستگی دارد. رسیدگی به ویزای کار کانادا بین 1 تا 27 هفته طول میکشد.

زمان رسیدگی LMIA

8 تا 29 روز

کانادا در سال 2022 حجم زیادی از برنامه های LMIA را تجربه کرده است که میتواند باعث طولانی تر شدن زمان رسیدگی به درخواست ها و تاخیر های احتمالی شود. این تاخیر ها به ویژه در برنامه کارگران خارجی موقت دیده میشود. با توجه به اینکه شما برای کدام LMIA درخواست میدهید ممکن است زمان رسیدگی به درخواست شما بین 8 تا 29 روز کاری طول بکشد.

زمان رسیدگی به ویزای تحصیل

1 تا 16 هفته

زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیل هم درست مانند ویزای کار به کشور محل اقامت متقاضی بستگی دارد. به طور معمول رسیدگی به ویزای تحصیلی کانادا بین 1 تا 16 هفته طول می کشد.

زمان رسیدگی به درخواست شهروندی کانادا

1 سال

به طور معمول مدت زمان رسیدگی به درخواست شهروندی کانادا12 ماه است. یعنی از روزی که درخواست ارسال میشود یک سال طول میکشد تا به طور کامل به آن رسیدگی شود.

زمان رسیدگی به ویزای توریستی کانادا

12 روز

 زمان رسیدگی به ویزای توریستی هم به این بستگی دارد که متقاضی از چه کشوری درخواست داده است. به طور معمول زمان رسیدگی به ویزای توریستی میتواند از چند روز تا چند هفته متفاوت باشد. اگر از داخل کانادا درخواست دهید زمان رسیدگی به درخواست شما تنها 12 روز طول میکشد.

زمان رسیدگی به ویزای اسپانسر شیپ همسر کانادا

12 تا 36 ماه

متوسط زمان رسیدگی به ویزای اسپانسر شیپ همسر تقریبا دوزاده ماه طول میکشد. اما با توجه به شرایط و مناطق خاص ممکن است این زمان کوتاهتر شود یا تا 36 ماه افزایش یابد.

چرا ویزای من دیر صادر می شود؟

7

تاخیر در صدور ویزا معمولا به دلیل مجوزهای امنیتی، شهروندی شما و روابط با کشورهای خاص یا رشته تحصیلی شما رخ می دهد. این بررسی های اضافی ممکن است چندین هفته یا چندین ماه طول بکشد. هیچ راهی برای دور زدن یا کوتاه کردن این مراحل وجود ندارد. شما میتوانید درخواستتان را به روش های آنلاین/سایت/ تلفن راهنما یا ایمیل پیگیری کنید. برای پیگیری آنلاین درخواست خود باید شماره شناسه پیگیری ذکر شده در رسید دریافت شده از مرکز درخواست ویزا و تاریخ تولد خود را وارد کنید.

چگونه متوجه شوید که ویزای شما رد شده است؟

8

 شما اخطاری دریافت میکنید مبنی بر اینکه درخواست ویزای شما رد شده است. وزارت امور خارجه فهرستی از عدم صلاحیت ها را منتشر می کند در نتیجه شما میتوانید اطلاعات بیشتری درباره رد شدن درخواستتان به دست آورید و میتوانید قبل از درخواست مجدد این مشکلات را حل کنید. شما میتوانید با استخدام وکیل یا مشاور در دادگاه به رد درخواست ویزای خود اعتراض کنید. همچنین می توانید قبل از درخواست برای اخذ ویزای کانادا از دلایل ریجکت آن آگاه شوید تا فرایند اخذ ویزای شما به راحتی و بدون هیچ مشکلی سپری شود.(با مراجعه به این آدرس می توانید با دلایل رد ویزای کانادا آشنا شوید.)

چگونه می توان روند مهاجرت را تسریع کرد؟

اولین راه برای اطمینان از رسیدگی به موقع به درخواست شما این است که در اولین درخواست همه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا را به طور صحیح ارسال کنید. جمع آوری صحیح مدارک ممکن است یک فرایند طولانی باشد. کمک گرفتن از یک شرکت حقوقی ویزای کانادا میتواند در انجام صحیح این کار به شما کمک کند. مهاجرت قوانین و سیاست های پیچیده ای دارد که همیشه در حال تغییر هستند. یک دفتر مهاجرتی خوب میتواند با بررسی این تغییرات و پیچیدگی ها در روند بررسی پروند شما تاثیر گذار باشد.

درخواست های مانداموس

اگر زمان رسیدگی به درخواست شما بسیار طولانی تر از حالت معمول شده است میتوانید یک درخواست مانداموس ثبت کنید. در این شرایط یک دفتر وکالتی میتواند به شما کمک کند تا درخواست تجدید نظر مانداموس را به دادگاه فدرال ارائه دهید و از دادگاه بخواهید که به اداره مهاجرت دستور دهد تا در مورد پرونده شما تصمیم گیری کند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.