کد خبر : 27305 / /
/

آشنایی با روش های دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آنها

آشنایی با روش های دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آنها

 

چکیده : افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ از روش‌های گوناگونی برای پیاده‌سازی استراتژی‌ها و اهداف بازاریابی کسب و کارها استفاده می‌کنند. مهم‌ترین و موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:

 

امروزه اکثر کسب و کارها برای تبلیغات، جذب مشتریان بیشتر و بالابردن ترافیک ارگانیک سایت و افزایش نرخ فروش محصولات و خدمات خود از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند‌. به‌ استفاده از ابزارهای دیجیتالی و اینترنتی برای انجام فرآیند بازاریابی و معرفی خدمات و محصولات به طیف وسیعی از کاربران در فضای اینترنت، دیجیتال مارکتینگ گفته می‌شود. کسب و کارها برای موفقیت در این نوع بازاریابی باید به خوبی با کاربردی‌ترین روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا باشند و بعد از انجام تحقیقات لازم، شناسایی مشتریان، تعیین بودجه و برنامه‌ریزی‌های لازم، مناسب‌ترین و بهترین روش را انتخاب کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی روش های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

آشنایی با مهم‌ترین و موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ

افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ از روش‌های گوناگونی برای پیاده‌سازی استراتژی‌ها و اهداف بازاریابی کسب و کارها استفاده می‌کنند. مهم‌ترین و موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:

  • سئو و بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو (SEO)

یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ، سئو و بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو است. بازاریابی با استفاده از سئو سایت در اصفهان یا هر شهر دیگری باعث می‌شود که سایت کسب و کارها موفق به کسب رتبه‌های برتر گوگل شوند و در جایگاه بهتری نسبت به رقبا قرار بگیرند. زمانی که مردم در موتورهای جستجو مانند گوگل به دنبال محصولات یا خدمات مورد نیاز خود هستند، ترجیح می‌دهند وارد سایت‌هایی شوند که در صفحه اول گوگل به نمایش در می‌آید. استفاده از کلمات کلیدی مناسب و توصیحات متا به عنوان سئو داخلی و استفاده از بک لینک‌ها و لینک‌سازی خارجی به عنوان سئو خارجی، در ارتقاء رتبه سایت تاثیر بسیار زیادی دارد. کسب و کارهای موجود در دنیا با استفاده از خدمات سئو سایت می‌‌توانند رتبه‌های برتر گوگل را به خود اختصاص دهند و با بالابردن ترافیک سایت، مشتریان زیادی را به خود جذب کنند و سود خوبی به دست آورند.

  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

یکی دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ که در بیشتر مواقع با سئو سایت اشتباه گرفته می‌شود، بازاریابی موتورهای جستجو ( Search Engin Markeying) یا SEM است. در این روش با استفاده از تبلیغات پولی، ترافیک سایت افزایش می‌یابد و در ازای هر کلیک از کسب و کار مورد نظر هزینه دریافت می‌شود. این در حالی‌ست که در سئو، بعد از طراحی سایت در اصفهان با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و اقدامات مفید، رتبه سایت افزایش یافته و ترافیک سایت از این طریق بیشتر می‌شود. بعد از طراحی سایت برای پیاده‌سازی این روش دیجیتال مارکتینگ باید از ابزارهایی مانند Google Ads یا Bing Ads استفاده شود.

  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ که به رونق کسب و کارها و افزایش تعداد مشتریان آن‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا است. امروزه تمام مردم در شبکه‌های اجتماعی پرطرفداری مانند اینستاگرام عضو هستند و ساعت‌های زیادی را در فضای اینستاگرام سپری می‌کنند. کسب و کارها با استفاده از این فرصت می‌توانند محصولات و خدمات خود را در فضای اینستاگرام به تعداد زیادی از مخاطبان معرفی کرده و آن‌ها را به خرید ترغیب کنند. کسب و کارهایی که از این روش دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی‌کنند، معمولا تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست می‌دهند. استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی رایگان است و همه افراد با هر کسب و کاری می‌توانند در این فضا به بازاریابی مشغول شوند.

images_1663744307.jpg

  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی محتوا و تولید محتوای خوب و باکیفیت برای مشتریان هدفمند در طراحی سایت  و شهرهای دیگر به عنوان یکی دیگر از روش‌ های دیجیتال مارکتینگ تاثیر زیادی در جذب مشتری و افزایش فروش دارد. چیزی که در طراحی سایت اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد و به جذب مخاطبان کمک زیادی می‌کند، تولید محتوای منحصربه‌فرد، مفید و یونیک برای مخاطبان است‌. با انتشار محتوای یونیک، سئو سایت نیز بهبود پیدا می‌کند و مخاطبان بیشتری برای ورود به سایت تشویق می‌شوند. گوگل توجه بسیار ویژه‌ای به محتوای یونیک دارد.

  • بازاریابی تاثیرگذار (Influencer Marketing)

یکی دیگر از روش‌ های دیجیتال مارکتینگ که‌ استفاده از آن در سال‌های اخیر در بین ایرانیان هم بسیار رواج پیدا کرده، بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ نام دارد. در این روش کسب و کارها با افراد معروف و چهره‌های شناخته‌شده قرارداد می‌بندند تا آن‌ها را به مخاطبان معرفی کنند و برای این نوع تبلیغات هزینه‌ای را به اینفلوئنسر پرداخت می‌کنند.

  • بازاریابی ویدیویی (Video Marketing)

بازاریابی ویدیویی یکی از پرطرفدارترین روش های دیجیتال مارکتینگ است که تاثیر فوق‌العاده زیادی روی ذهن مخاطبان می‌گذارد و باعث می‌شود که با تماشای محتوای ویدیویی برای خرید یا استفاده از خدمات یک کسب و کار ترغیب شوند. بیشتر مخاطبان اینترنتی به خواندن متن‌های طولانی و خسته‌کننده علاقه‌ای نشان نمی‌دهند و دیدن فیلم برای آن‌ها جذابیت بیشتری دارد. برای تولید فیلم‌های تبلیغاتی از بهترین تجهیزات تصویربرداری استفاده می‌شود‌.

  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

یکی از روش‌های کم هزینه و مقرون‌به‌صرفه در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ است. درصد زیادی از بازاریاب‌ها با استفاده از این روش به درآمد بالایی دست پیدا می‌کنند. در این روش کسب و کارها از طریق ایمیل با مشتریان قدیمی و جدید خود در ارتباط هستند و اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات جدید، تخفیف‌های ویژه، خوش‌آمدگویی، اطلاعات خرید و فروش‌های ویژه را با ایمیل برای آن‌ها ارسال می‌کنند‌.‌

images_1663744309.jpg

  • بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)

همان‌طور که از نام این روش دیجیتال مارکتینگ مشخص است، شبیه به شیوع یک ویروس عمل می‌کند و یک پیام تبلیغاتی از طریق افراد مختلف به سایر افراد ارسال می‌شود. وایرال مارکتینگ تاثیر بسیار زیادی در افزایش آگاهی مخاطبان از یک برند و افزایش مشتریان دارد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم که مهم‌ترین روش های دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم. کارشناسان بازاریابی آنلاین توجه ویژه‌ای به توسعه دیجیتال مارکتینگ دارند؛ زیرا با استفاده از آن می‌توانند به رونق کسب و کارها کمک کنند. دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک شیوه مدرن با ایجاد یک رابطه بهتر با مخاطبان و بهبود برندسازی باعث بیشتر دیده‌شدن کسب و کارها و افزایش فروش و کسب درآمد بالا می‌شود‌. کسب و کارهای موجود در شهر اصفهان برای ورود به دنیای اینترنت و تبلیغ کسب و کار خود، می‌توانند طراحی سایت و سئو سایت  و سایر روش‌های بازاریابی اینترنتی را به شرکت‌های معتبر بسپارند.

 

برچسب ها : بازاریابی دیجیتال,دیجیتال مارکتینگ,تبلیغات اینترنتی

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.