کد خبر : 26616 / /
/

شرکت حسابداری سیستم حساب ارائه دهنده مشاوره مالیاتی

شرکت حسابداری سیستم حساب ارائه دهنده مشاوره مالیاتی

کسب و کارها برای انجام امور حسابداری خود می­توانند به شرکت حسابداری به عنوان یک شخص حقوقی مراجعه کنند و با توضیح دادن شرایط و وضعیت حسابداری مجموعه خود و با در نظر گرفتن نیازهای مالی و حسابداری کسب و کار، امور حسابداری و مالی خود را به آن شرکت محول کنند. از طرفی اشخاصی نیز هستند که به طور معمول و به عنوان شخص حقیقی حسابداری می­کنند و با کسب و کارها در ارتباط هستند اما از نظر معتبر بودن و اعتماد، شرکت خدمات مالی و حسابداری دارای یک تشکل ثبت شده و رسمی می­باشد و اعتبار بیشتری دارد. شرکت حسابداری متشکل از کارشناسان و مدیران ارشد خبره در زمینه­های مالی و مالیاتی و سایر حوزه های مربوطه است که یک ویژگی خوب محسوب می­شود.

زمانی که یک شرکت حسابداری یا شرکت خدمات مالی و مالیاتی خدمات خود را به مشتریان و کسب و کارها ارائه می­دهد، عملکرد و اجرای امور توسط مدیران مورد بررسی و نظارت قرار می­گیرد زیرا کارشناسان و کادر اجرایی به تنهایی انجام امور حسابداری و مالیاتی را به عهده ندارند بلکه به عنوان یک تیم و با سرپرستی مجموعه خدماتشان را ارائه و اجرایی می­کنند. از طرفی این شرکت­ها به دلیل جامع بودن موضوعات خدمت خود از نظر هزینه­ای برای کسب و کارها به صرفه­تر هستند و این یک امر طبیعی است که دریافت خدمات به صورت پکیج از یک مجموعه خاص معمولا هزینه و بهای تمام شده کمتری را به همراه دارد. پیشنهاد می­گردد کسب و کارها قبل از دریافت خدمات ابتدا نیاز سنجی کنند و با توجه به اهدافی که دارند امور حسابداری و مالی خود را پیش ببرند.

در کشور ما افراد مختلفی و با تخصص های گوناگونی به عنوان کارشناس مالی و مالیاتی فعالیت می­کنند و شرکت حسابداری سیستم حساب به عنوان یک مجموعه فعال در حوزه مالی و مالیاتی با ایجاد فضایی منحصر به فرد در ارائه خدمات و با شناخت نیازهای مشتریان در طی سالهای فعالیت خود خدماتی با کیفیت و ارزنده­ای را ارائه می­دهد و باعث رضایت مودیان و مشتریان خود شده است. شما نیز در صورت نیاز به تشکیل کادر مالی و رفع موانع حسابداری و مالیاتی خود با مشاوران مالی و مالیاتی در شرکت حسابداری سیستم حساب تماس حاصل کنید و با محول کردن امور مالی و حسابداری خود به این مجموعه عضوی از خانواده سیستم حساب شوید.

مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی

با توجه به اهمیت بالای مالیات و دریافت خدمات مالیاتی از سوی مودیان و کسب و کارها، مشاوره مالیاتی یکی از خدمات مورد نیاز و کاربردی برای استفاده کنندگان خدمات مالی محسوب می­شود که توسط کارشناس و مشاور مالیاتی ارائه می­شود. برای داشتن یک مشاور مالیاتی خوب و خبره بهتر است که مهارت آن فرد محک زده شود و به نحوی از حسن عملکرد ایشان آگاه شد . مشاوره مالیاتی از روش­های گوناگونی قابل انجام است.

سه روش و حالت رایج برای ارتباط با مشاور مالیاتی به صورت زیر است:

مشاوره مالیاتی تلفنی : مشاوره مالیاتی تلفنی یکی از راحت­ترین و سریعترین روش­ها است. بر این اساس شخص دریافت کننده مشاوره مالیاتی با مشاور مالیاتی مورد نظر با تلفن در ارتباط می­شود.

مشاوره مالیاتی آنلاین : برای ارتباط با مشاور مالیاتی بدون محدودیت جغرافیایی و به صورت آنلاین، مشاوره مالیاتی آنلاین بهترین گزینه است و می تواند با داشتن اینترنت و یک تبلت یا موبایل یا کامپیوتر به صورت گروهی جلسه مشاوره مالیاتی را برگزار کرد و فایل­های مورد نظر نیز در محیط برگزاری جلسه به صورت آنلاین بین طرفین منتقل شود.

مشاوره مالیاتی حضوری : انجام مشاوره مالیاتی به صورت حضوری یکی از رایج ترین و معمول ترین مشاوره مالیاتی است. مشاور مالیاتی و طرف مقابل در یک زمان و مکان خاص همدیگر را ملاقات می­کنند و به صورت حضوری و با همراه داشتن اسناد و مدارک می­توانند اطلاعات مهم را بین یکدیگر رد و بدل کنند و برای مشکل مالیاتی راه حلی پیدا کنند.

مشاوره مالیاتی

مشاوره مالیاتی یکی از نیازهای مشتریان است برای بهبود عملکرد و سابقه مالیاتی خود، اما یک نکته مهم این است که اجراییات در مباحث حسابداری و انجام تکالیف مالیاتی به نحو صحیح نباید نادیده گرفته شود. مشاوره مالیاتی صرفا رهنمودهای مورد نظر و مسیر را نشان می­دهد اما انجام این امور به صورت صحیح و کامل نیز در نقطه مقابل قرار دارد و در صورت مشکل داشتن هریک از این امور واحد اقتصادی می تواند متحمل جرایم مالیاتی شود. معمولا برای انجام امور حسابداری و مالیاتی یک حسابداری مالیاتی استخدام می­شود تا در کنار امور حسابداری امور مربوط به مالیات را هم در راستای انجام آن پیگیری کند.

برای داشتن مشاور مالیاتی و حتی داشتن یک حسابدار مالیاتی برای دریافت خدمات مشاوره مالیاتی و انجام سایر امور مالیاتی به صورت جامع و کامل، می­توان به شرکت های حسابداری و خدمات مالی و مالیاتی مراجعه کرد و پس از عقد قرارداد رسمی، از آنها خدمت مورد نظر را دریافت کرد. همکاری با این مجموعه­ها معمولا صرفه اقتصادی برای کسب و کارها دارد.

فرمول حسابداری

فرمول حسابداری

در امور مالی و حسابداری اصول و قوانینی حاکم است که از سطوح اهمیت مختلفی برخوردار هستند و باید به آنها پایبند بود. در حسابداری با وجود روابط و ضوابط مختلف، یک فرمول بسیار مهم به نام فرمول حسابداری مطرح است که تمام پایه و اساس حسابداری وابسته به آن است. فرمول حسابداری با نام های دیگر مانند معادله حسابداری نیز نامیده می شود و مقصود آنها یکی است. فرمول حسابداری به شکل زیر است:

دارایی ها = بدهی ها + حقوق صاحبان سهام

تمام معادلات حسابداری و رویداد های مالی در دل این فرمول گنجانده می شود. یکی از گزارشات بسیار کاربردی و مرتبط با این فرمول ترازنامه است. ترازنامه یکی از صورت های مالی اساسی است و نام دیگر آن صورت وضعیت مالی است. دقت کنید که در فرمول حسابداری جمع یک طرف برابر با طرف دیگر است. برای برابر بودن طرف های معادله و برقرار بودن این فرمول اگر یکی از قسمتها دستخوش تغییرات شود می بایست طرف مقابل یا همان طرف دستخوش تغییراتی تعدیل کننده شود.

این بالانس را در ترازنامه نیز می توانیم مشاهده کنیم. نام دیگر ترازنامه Balance Sheet می باشد. در ترازنامه طرف راست دارایی ها قرار دارند و در طرف چپ بدهی ها و حقوق صاحبان سهام و طرفین همیشه با هم برابر هستند. در حسابداری رویداد های مالی در دفاتر مالی تحت سر فصل مربوط به خود ابتدا ثبت می شوند و برآیندی از هر حساب به صورت خلاصه در ترازنامه درج میشود.

به یاد داشته باشید که تمام روابط فی مابین حساب ها، رفت آمد پول، خلق و تغییر در ارزش ها خارج از فرمول حسابداری نخواهد بود. هر کدام از اجزای فرمول حسابداری یعنی دارایی ، بدهی و حقوق صاحبان سهام از حساب های زیر مجموعه مربوط به خود تشکیل شده اند و امکان دارد خود آنها نیز زیر مجموعه مربوط به خود را داشته باشد. تراکنش های مربوط به هر کدام از این حساب ها، در حسابی به نام T (تی) به طور مستقل ثبت می شوند، به همین موجب در یک رویداد مالی برای ثبت ممکن است چندین حساب T درگیر شود و سپس مانده حساب های بالا دستی آن ترازنامه به عنوان عدد نهایی و نماینده آن حساب منتقل می شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.