کد خبر : 24231 / /
/

انواع موشن گرافیک (معرفی 15 نوع موشن گرافیک) موشن کده

انواع موشن گرافیک (معرفی 15 نوع موشن گرافیک) موشن کده

 

موشن گرافیک یکی از جدیدترین موضوعات در زمینه هنر دیجیتال است که به شما کمک می کند پیام خود را در کمترین زمان به مخاطب منتقل کنید. در دنیای واقعی، پیام ها به روش های مختلفی منتقل می شوند و ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد. در دنیای دیجیتال و موشن گرافیک نیز چنین است. این بدان معناست که شما می توانید از انواع موشن گرافیک برای انتقال پیام خود استفاده کنید.

با در نظر گرفتن اهمیت گرافیک متحرک در دنیای دیجیتال و تبلیغات امروزی، در این مقاله قصد داریم انواع موشن گرافیک را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر می خواهید در مورد آموزش موشن گرافیک با افتر افکت بیشتر بدانید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید، حتما تا پایان این مقاله با آکادمی موشن کده همراه باشید.

آشنایی با انواع موشن گرافیک

آشنایی با انواع موشن گرافیک یکی از اقدامات اصلی افراد علاقه مند به تولید محتوا با استفاده از موشن گرافیک است. قبل از یادگیری و کسب اطلاعات در مورد این روش ها، بهتر است با معنا و مفهوم موشن گرافیک آشنا شوید. به زبان ساده به تمام تصاویر متحرک موشن گرافیک می گویند. وقتی در مورد موشن گرافیک صحبت می کنیم، تصاویری از انیمیشن هایی که در دوران کودکی خود تماشا کرده اید به ذهن خطور می کند. اما باید بدانید که موشن گرافیک تفاوت های زیادی با انیمیشن دارد. از این روش بیشتر برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف استفاده می شود. استفاده از موشن گرافیک منجر به رونق کسب و کار و افزایش فروش محصول تبلیغ شده خواهد شد.

ویدئوهای توصیفی

ویدئوهای توصیفی معمولا کوتاه و مختص معرفی محصول یا خدمات هستند. ویدیوی توصیفی رایج ترین نوع موشن‌ گرافیک است. شرکت ها معمولاً از ویدیوهای توضیحی برای توصیف واضح محصولات خود استفاده می کنند. اگر می خواهید محصول یا خدماتی را بفروشید، می توانید از ویدیوی توضیحی استفاده کنید. به این ترتیب می توانید با ارائه محتوای جذاب مخاطب بیشتری جذب کنید و مخاطب با محصول شما تعامل بیشتری خواهد داشت.

ویدئوهای آموزشی

فیلم های آموزشی بسیار شبیه به فیلم های توضیحی هستند با این تفاوت که محتوای آنها آموزشی است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید مواد غذایی برند خود را بفروشید. برای آموزش پخت غذا با مواد دلخواه می توانید از آموزش تصویری استفاده کنید. کاربردی ترین نرم افزار ساخت موشن گرافیک افتر افکت است که با شرکت در دوره افتر افکت از موشن کده می توانید در این زمینه حرفه ایی شوید.

استاپ موشن

یکی از روش های موثر برای ساخت موشن، استاپ موشن است. تصور کنید یک شی را لحظه به لحظه حرکت دهید و از هر حرکت آن عکس بگیرید. با کنار هم قرار دادن همه این تصاویر می توانید یک فیلم بسازید. این فیلم همان استاپ موشنی است که در جاهای مختلف دیده اید.

2

انیمیشن واسط کاربری (UI)

اگر یک اپلیکیشن یا پلتفرم دیجیتال دارید، می‌توانید از موشن‌ گرافیک برای جذاب‌تر کردن آن‌ها استفاده کنید. به این ترتیب مخاطبان شما پلتفرم شما را بهتر می شناسند و همچنین می توانید ویژگی های پلتفرم خود را بهتر به نمایش بگذارید. طراحان موشن گرافیک روی وایرفریم ها یا طرح های اولیه یک وب سایت کار می کنند. سپس این طرح های اولیه را متحرک می کنند. از نمونه‌ متحرک‌ سازی‌ها می‌توان به متحرک‌ سازی منوها یا اسلایدها اشاره کرد.

 

متحرک‌ سازی لوگو (لوگو موشن)

متحرک سازی یک لوگو می تواند ماندگاری آن را افزایش دهد. با متحرک سازی لوگو می توانید به انیمیشنی چشمگیر دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که همه انواع موشن گرافیک شامل تصاویر ثابتی هستند که برای ایجاد حرکت دستکاری می شوند. از طرف دیگر، یک لوگوی حرکتی نباید خیلی پیچیده باشد، فقط می توانید کمی به آن جان بدهید. در صورت علامندی به یادگیری ساخت لوگو موشن با افتر افکت می توانید در این دوره ی حرفه ای از موشن کده شرکت کنید.

 

موشن گرافیک تایپوگرافی

نوع دیگر از انواع موشن گرافیک، تایپوگرافی است که از فرآیند تایپ حروف و کاراکترها و یک سری عناصر گرافیکی متحرک استفاده می کند. به عنوان مثال، یک سری عناصر گرافیکی گرد متحرک را در نظر بگیرید که در اندازه های کوچک کنار هم قرار می گیرند و حرف انگلیسی o را تشکیل می دهند.

موشن گرافیک در واقعیت مجازی

واقعیت مجازی چیزی است که مرز بین دنیای مجازی و واقعی را برای کاربران از بین می برد. استفاده از عناصر گرافیکی متحرک و جذاب، صداهای واقعی و نور طبیعی باعث می شود کاربر خود را در دنیای واقعی تصور کند و برای او جذاب و سرگرم کننده است.

 

متحرک‌ سازی آیکون‌ها

همچنین می‌توانید از آیکون‌های گرافیکی حرکتی برای جذاب‌تر کردن ظاهر اپلیکیشن یا وب‌سایت خود استفاده کنید. این آیکون ها تعامل کاربر با اپلیکیشن و محیط وب سایت را افزایش می دهند.

موشن گرافیک عنوان

با متحرک‌ سازی تیترهای خود می توانید توجه مخاطبان خود را به آنها جلب کنید و بر اهمیت آنها تاکید کنید. موشن گرافیک عنوان به ویژه زمانی مهم است که موشن گرافیک صداگذاری نداشته باشد.

اینفوگرافیک موشن

با متحرک سازی اینفوگرافیک می توانید چشم بیننده را به ردیف عنوان ها هدایت کنید. در نتیجه، اطلاعات دقیقاً همان طور که شما می خواهید در اختیار مخاطب قرار می گیرد. این نوع از انواع موشن گرافیک برای پلتفرم هایی مانند لینکدین مناسب است.

3

موشن‌ گرافیک در ارائه

شما می توانید مهارت های ارائه خود را با ارائه موشن گرافیک بهبود بخشید. اگر محتوای کاملاً یکنواخت نشان می دهید، ممکن است موفقیت خود را زیر سوال ببرید. در نتیجه، می توانید از موشن گرافیک برای متحرک سازی عناصری مانند نمودارها و ایجاد محتوای جذاب برای مخاطبان خود استفاده کنید.

موشن گرافیک تلویزیونی

یکی از نمونه‌های متداول موشن‌گرافیک را می‌توانید در طول بازی‌های فوتبال ببینید. این نوع موشن‌گرافیک به جذابیت برنامه‌های تلویزیونی کمک می‌کنند. یک موشن‌گرافیک جذاب می‌تواند جذابیت بازی را هم افزایش بدهد.

فیلم کوتاه

با اینکه انیمیشن‌های کوتاه با تکنیک‌های متفاوتی ساخته می‌شوند، موشن‌گرافیک‌ هم بخشی از این فرایند است. مزیت استفاده از موشن‌گرافیک در فیلم کوتاه این است که مخاطب را وارد دنیایی کاملا تخیلی می‌کند. موشن‌گرافیک فیلم می‌تواند نمایشی بصری از عواطف و احساسات و دیگر کمیت‌های ملموس باشند.

گیف‌ها

یکی از انواع مهم موشن گرافیک، گیف‌‎‌ها هستند که در شبکه‌‎‌های اجتماعی بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. در بین تصاویر متحرک، گیف‌‎ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند و خیلی زود توسط کاربران دست به دست می‌شوند. یکی از مزایای مهم گیف‌‎ها، طراحی آسان آن‌ها است؛ به همین دلیل در بین طراحان طرفداران زیادی دارند.

تیتراژ فیلم

ایجاد تیتراژ عنوان برای فیلم‌ها و حتی ویدئوهای یوتیوب به کمک موشن گرافیک میسر می‌شود. ساول بس یکی از محبوب‌ترین طراحان گرافیک در این زمینه است. او تیتراژ مشهور فیلم «آناتومی قاتل» را ساخت.

جمع بندی معرفی انواع موشن گرافیک

در این مقاله در مورد 15 نوع از انواع موشن گرافیک آشنا شدیم. هر کدام از این 15 مورد کاربرد خاص خود را دارند. برخی از آنها بیشتر در دنیای تبلیغات استفاده می شوند اما به طور کلی نباید از هدف اصلی موشن گرافیک که انتقال پیام در زمان کوتاه و موثر است غافل شوید. هنگام طراحی گرافیک پویا به مختصر بودن مطالب خود توجه کنید. امیدواریم این مقاله از آکادمی موشن کده https://motionkade.ir برای شما مفید بوده باشد. نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.