کد خبر : 12832 / /
/

4 روش موثر برای تشخیص متد مناسب یادگیری خودتان

4 روش موثر برای تشخیص متد مناسب یادگیری خودتان

 

آیا می توانید سریع تر، بهتر، آسان تر یاد بگیرید؟ یادگیری نباید آنقدر سخت باشد. در اینجا نحوه به حداکثر رساندن بهتر یادگیری خود با 4 نکته آورده شده است.

در بخش آموزش زبان انگلیسی برای کودکان نیز توضیح داده شد که سرگرمی و استفاده از تصاویر به افزایش یادگیری کمک می کند. این مقاله، من قصد دارم بهترین نکات را به شما نشان دهم تا بتوانید هر چیزی را موثرتر یاد بگیرید. بیایید آن را با مزایای شگفت انگیز یادگیری شروع کنیم:

چرا باید یک یادگیرنده مادام العمر باشم؟

از لحظه تولد شروع به یادگیری کردیم.

اما برخی از افراد پس از مدرسه یادگیری فعال را متوقف می کنند. در اینجا یک سوال از شما دارم:

در حال حاضر فعالانه در حال یادگیری چه چیزی هستید؟ بهترین آموزشگاه زبان کودکان

یادگیری فعالانه چیزی در رشته خود یا یک سرگرمی جدید، برای رشد شما حیاتی است.

در اینجا فقط چند مزیت یادگیری با پشتوانه علم آورده شده است:

  • زیرک تر می مانیم: یادگیری مهارت های جدید myelin را در مغز ما افزایش میدهد که ماده سفید مغز ما و مسئول سرعت و قدرت ذهنی است.
  • کار بهتری می گیریم: تحقیقات نشان می دهد که افراد دارای تحصیلات عالی، فرصت های شغلی بیشتری دارند.
  • سلامت روانی بهتری داریم: مطالعه دیگری نشان می دهد که یادگیری می تواند به ما حس هدفمندی بدهد و مشکلات سلامت روان را کاهش دهد و شاید یکی از مزایای مورد علاقه من این باشد:

"یادگیری مثلا آموزش زبان انگلیسی مکالمه یکی از سریع ترین راه ها برای ایجاد اعتماد به نفس است."

اگر تا به حال موردی از سندرم imposter دارید، یادگیری یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با آن است.

و از آنجایی که در بیشتر زندگی ام احساس ناخوشایندی داشتم و مانند یک فرد دارای سندرم  imposter بودم، همیشه خود را وقف آموختن چیزهای جدید کرده ام تا اعتماد به نفس مورد نیاز خود را تقویت کنم.

15 نکته برای دانستن نحوه یادگیری

آیا این شبیه شماست؟

11

من قبلاً در یادگیری تنبل بودم و آن را به تعویق می انداختم؛ تا اینکه یاد گرفتم چگونه آن را بهینه کنم.

در اینجا 15 تا از نکته ها برای کمک به یادگیری وجود دارد:

  1. تکنیک قصر حافظه

خانه خود را تصور کنید.

احتمالاً می توانید بیشتر جزئیات مهم خانه خود را به خاطر بیارید، درست است؟

اینجاست که تکنیک قصر حافظه مطرح می شود.

تکنیک قصر حافظه چیست؟

قصر حافظه یک تکنیک یادگیری است که در آن یک مکان آشنا را به تصویر می‌کشید و «اشیاء» ذهنی را در آن قرار می‌دهید. تکنیک قصر حافظه از حافظه فضایی شما برای کمک به یادگیری و به خاطر سپردن مفاهیم مختلف به شما کمک می کند.

در اینجا نحوه ساخت یک قصر حافظه با استفاده از هنر حافظه آورده شده است:

مرحله 1: برای اولین کاخ خاطره خود، مکانی را انتخاب کنید که به خوبی می شناسید. من دوست دارم از خانه خود به عنوان مثال استفاده کنم.

مرحله 2: کل مسیر را برنامه ریزی کنید. تصور کنید که در حیاط جلویی قدم می زنید، از درب ورودی عبور می کنید، وارد اتاق نشیمن می شوید و از تمام اتاق های اصلی خانه خود عبور می کنید. برخی افراد دریافتند که حرکت در جهت عقربه های ساعت مفید است، اما ضروری نیست. در نهایت، قصرهای حافظه زیادی خواهید داشت. همچنین می‌توانید پس از چند بار آزمایش، قصر حافظه را اصلاح کنید، بنابراین اگر در اولین تلاش کامل نبود، نگران نباشید.

مرحله 3: اکنون فهرستی از چیزهایی که می خواهید حفظ کنید، مانند یک لیست خرید از 20 کالای مختلف - هویج، نان، شیر، چای، جو، سیب و غیره تهیه کنید.

مرحله 4: یک یا دو مورد را در یک زمان بردارید و یک تصویر ذهنی از آنها در هر مکان از قصر حافظه خود قرار دهید. سعی کنید تصاویر اقلام را اغراق آمیز کنید و آنها را با مکان در تعامل قرار دهید. به عنوان مثال، اگر اولین مورد "هویج" و اولین مکان در قصر حافظه شما درب ورودی است، چند هویج غول پیکر را تصور کنید که درب ورودی شما را باز می کند.

هنگامی که آن را پایین آوردید، می توانید تصویر خود را به چیز خاصی که یاد گرفته اید گره بزنید. به عنوان مثال، برای باز کردن درب ورودی، شاید هویج باید یک معادله ریاضی را در قفل در وارد کند.

  1. یادداشت‌بر شوید

اگر عادت دارید هر چیزی را که یاد می‌گیرید تایپ کنید، بهتر است آن را به روش قدیمی انجام دهید: با کاغذ و خودکار.

دلیلش این است که تایپ کردن در واقع کمکی به یادگیری ما نمی کند.

یک مطالعه در سال 2021 دستخط و تایپ را مورد آزمایش قرار داد:

  • محققان از دانش آموزان خواستند ابتدا یادداشت هایی را از یک کتاب درسی زیست شناسی بنویسند و سپس تایپ کنند.
  • محققان سپس یادداشت های دست نویس و یادداشت های تایپ شده را مقایسه کردند.
  • نتایج؟ محققان دریافتند که دانش‌آموزانی که یادداشت‌ها را روی رایانه‌هایشان تایپ می‌کردند، اطلاعات شان به اندازه یادداشت‌های دست‌نویس «گیرایی» نداشت. دانش‌آموزان همچنین دانش، دقت در واژه شناسی و توانایی کمتری برای به هم وصل کردن ایده‌ها هنگام تایپ یادداشت نشان دادند.

وقتی نوبت به یادگیری می رسد، قلم قوی تر از صفحه کلید است.

نکته حرفه ای: همه جا بنویسید! روی برگه یادداشت های چسبدار بنویسید، در دفترچه یادداشت خود بنویسید، روی تخته سفید بنویسید. حتی در همه جای کتاب هایی که می خوانید بنویسید.

و اگر کتاب های فیزیکی نمی خوانید، این نکته بعدی را بررسی کنید.

  1. دیجیتال را کنار بگذارید

وقتی صحبت از یادداشت های دست نویس شد، یادگیری از کتاب های فیزیکی ممکن است بهتر از یک صفحه نمایش باشد.

نه تنها 90 درصد از دانشجویان دانشگاه چاپ را به دیجیتال ترجیح می دهند، یک مدرس روانشناسی دریافت که دانش آموزان هنگام یادگیری از صفحه نمایش به تکرارهای بیشتری نسبت به کتاب های فیزیکی نیاز دارند.

حس فیزیکی در دست گرفتن کتاب ها و ورق زدن، در مقایسه با یک دستگاه دیجیتال، ورودی حسی بیشتری به ما می دهد و این به ما کمک می کند اطلاعات بیشتری را حفظ کنیم.

بنابراین علم به ما می‌گوید هنوز از کتاب‌های چاپی استفاده می‌شود - به‌ویژه برای کمک به یادگیری بهتر.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.