کد خبر : 20776 / /
/

تفاوت انیمیشن دو بعدی و سه بعدی 2022 در موشن کده

تفاوت انیمیشن دو بعدی و سه بعدی 2022 در موشن کده

آیا به یاد دارید عصرهایی را که در لحظه به صدا درآمدن زنگ از مدرسه عجله می کردیم تا تام و جری، میکی موس، اسوالد و دانلد داک را ببینیم؟ آن روزها بود که با دیدن این نمایش ها شکم ما پر از خنده، شادی و رضایت بود. حتی معلوم شد که آنها بهترین دوستان و بچه های هم سن و سال من هستند.

بچه های امروزی ممکن است این شخصیت ها را نشناسند. اما آنها در دنیای انیمیشن های دو بعدی فوق ستاره بودند. با این حال، ظهور انیمیشن های سه بعدی آنها را شبیه کهنه سربازان مسن کرده است. نحوه نمایش تصاویر و صحنه ها بر روی صفحه نمایش را وارونه کرده است.  همه چیز را از نحوه نمایش تصاویر و صحنه ها بر روی صفحه وارونه کرد. که بسیاری از جوانان را برای انتخاب آن به عنوان شغل مجذوب کرد. و این دلیل تعداد زیادی از تبلیغات پکیج آموزش انیمیشن دو بعدی در اینترنت است. بنابراین، تفاوت بین انیمیشن دو بعدی و سه بعدی چیست؟ در این مقاله با آکادمی موشن کده همراه باشید تا بدانید چرا آنها متفاوت هستند.

مقایسه انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

در انیمیشن دو بعدی سنتی، همه چیز به صورت دستی و فریم به فریم طراحی می شد. در انیمیشن سه بعدی، با استفاده از نرم افزار انیمیشن سه بعدی، شخصیت ها و اشیاء خود را در یک محیط سه بعدی متحرک می کنید تا این کاراکترها و اشیا را دستکاری کنید. در حالی که طراحی یک مزیت اضافه است، اما در انیمیشن های سه بعدی یک ضرورت نیست.

در انیمیشن دوبعدی، انیماتورها از کاراکترها، جلوه های ویژه و پس‌زمینه‌ها برای ایجاد توهم حرکت در یک فضای دوبعدی با ترتیب دادن نقاشی‌های فردی با هم در یک دوره زمانی مشخص استفاده می‌کنند.

همچنین در انیمیشن دوبعدی، کاراکترها و اشیاء روی صفحه تنها از یک ارتفاع و یک عرض تشکیل شده‌اند. در مقابل، انیمیشن سه بعدی شامل دستکاری شخصیت ها و اشیاء با سه بعد ارتفاع، عرض و عمق است. در نتیجه، 3D شخصیت ها و اشیاء واقعی تری نسبت به انیمیشن های دو بعدی می سازد.

یک جسم دو بعدی یک شکل صفحه است و دو بعد آن را می توان بر روی محور x و محور y ترسیم کرد. در حالی که اشکال سه بعدی یا اشکال سه بعدی به یک محور z برای ترسیم بعد اضافی - عرض یا عمق - در کنار طول و ارتفاع نیاز دارند.

در سال های اخیر، انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی به طور فزاینده ای توسط برندها به عنوان شکل اصلی انیمیشن های ویدیویی مورد استفاده قرار گرفته اند. شما می‌توانید این افزایش محبوبیت را مدیون رسانه‌های اجتماعی و روند بازاریابی اجتماعی برای کسب‌وکارها برای ایجاد سرنخ، ایجاد هویت آنلاین و جذب مخاطبان هدف خود به شیوه‌ای باشید که برای آنها جذاب باشد.

تعاریف اولیه انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی

در انیمیشن، کاراکترها در یک زمان دو شات کشیده می شوند. هر نقاشی یا تصویر برای دو فریم نشان داده می شود که به 12 فریم در ثانیه ترجمه می شود. به این ترتیب توالی ترسیمی می گویند. برای انیمیشن روان و کیفیت بالا، در حالت ایده آل باید 24 فریم در ثانیه داشته باشید

  • دوبعدی سبکی از هنر است که بر پایه ایجاد حرکت اجسام و شخصیت ها در فضایی دو بعدی بنا شده است.
  • این حرکت با استفاده از نقاشی ها به تصویر کشیده می شود و در یک توالی قرار می گیرد تا توهم حرکت کامل ایجاد شود.
  • انیمیشن دو بعدی هنر ایجاد حرکت در یک فضای دو بعدی است. سبک انیمیشن دوبعدی در کارتون ها، تبلیغات، ویدیوهای محصول و ویدیوهای برند مانند فیلم های آموزشی یا ویدیوهای سرگرمی استفاده می شود.
  • اما انیمیشن سه بعدی با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری انجام می شود و به ایجاد مدل های سه بعدی و حرکت آنها در داخل یک محیط دیجیتال می پردازد.
  • انیمیشن سه بعدی در مقایسه با انیمیشن دو بعدی بسیار پیچیده تر است که شامل مدل سازی، انیمیشن و رندر می شود.
  • انیمیشن سه بعدی به طور گسترده در فضای بازی های ویدیویی، فیلم ها و کارتون ها استفاده می شود و عموماً برای انیمیشن های سطح بالا استفاده می شود.

تفاوت بین فرآیند انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

در انیمیشن های سنتی، پیچیده تر از این دو، انیمیشن دو بعدی در نظر گرفته می شود تا انیمیشن سه بعدی. انیماتورها باید 24 فریم در ثانیه بکشند و درک عمیقی از اصول انیمیشن، آناتومی حرکات و فیزیک پشت آن حرکات داشته باشند. انیماتورها باید هر فریم را در انیمیشن دوبعدی دستکاری کنند، که باعث می‌شود زمان‌برتر و کمی پیچیده‌تر از سه بعدی باشد.

انیمیشن دو بعدی معمولاً ارزان تر از انیمیشن های سه بعدی است، اگرچه می تواند از پروژه ای به پروژه دیگر متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه یک ویدیوی دو بعدی طولانی 60 ثانیه ای بین 1000 تا 5000 دلار است، در حالی که هزینه یک ویدیوی سه بعدی طولانی 60 ثانیه بین 7000 تا 9000 دلار است. این به این دلیل است که انیمیشن سه بعدی به نرم افزار و پلتفرم های پیچیده نیاز دارد، در حالی که انیمیشن دو بعدی بیشتر با آموزش موهو پیشرفته انجام می شود و می توان با استفاده از نرم افزار دو بعدی موهو آن را ساخت.

مهمترین تفاوت بین انیمیشن دو بعدی و سه بعدی در فرآیند انیمیشن ویدیویی آنهاست. اگر فرآیند را به سه مرحله تقسیم کنیم - پیش تولید، تولید و پس از تولید - می توانید ببینید که چگونه انیمیشن سه بعدی بسیار پیچیده تر و وقت گیرتر است.

موارد استفاده از انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

یکی از دسته بندی های پیچیده دوبعدی، انیمیشن بازی های دو بعدی است. برخلاف انیمیشن های ویدئویی سه بعدی که در آن شخصیت ها با یکدیگر تعامل دارند، شخصیت ها باید به ورودی کاربر پاسخ دهند و اقدامات مربوطه را در انیمیشن بازی های دو بعدی انجام دهند، به این معنی که شخصیت ها باید از زوایای مختلف بی نقص به نظر برسند.

انیمیشن دوبعدی در کارتون‌ها استفاده می‌شود، اما در قرن بیست و یکم، در اکثریت قریب به اتفاق محتوای ویدئویی رسانه‌های اجتماعی مانند سرگرمی‌های اطلاعاتی، ویدئوها، نمایش‌های نمایشی محصول، ویدئوهای توضیحی و ویدئوهای تخته سفید متحرک استفاده می‌شود.

انیمیشن سه بعدی یک هنر پیشرفته است و برای فیلم‌ها، کارتون‌ها و برجسته‌تر از آن در بازی‌های ویدیویی که جلوه‌های بصری واقع‌گرایانه ایجاد می‌کنند، استفاده می‌شود.

آموزش انیمیشن دو بعدی و سه بعدی

امیدواریم اکنون تفاوت بین انیمیشن دو بعدی و سه بعدی را درک کرده باشید. آیا شما علاقه مند به ساخت انیمیشن دو بعدی یا سه بعدی هستید؟ یا شاید به حرفه ای در زمینه گرافیک متحرک علاقه مند بوده اید. شما می توانید مسیر یک دانشگاه چهار ساله را انتخاب کنید که بدیهی است زمان زیادی می برد. اما در دوره های آموزشی، شما به طور خاص اصول و انیمیشن های گرافیکی پیشرفته را مطالعه می کنید تا بدون تمام کرک ها یاد بگیرید.

موشن کده نوع متفاوتی از یادگیری آنلاین است و مسیرهای یادگیری را برای هر دو شکل گرافیک متحرک ارائه می دهد. اگر به دنبال این هستید که خود را به عنوان یک استاد در انیمیشن های حرکتی قرار دهید، آموزش انیمیشن در موشن کده برای شما مناسب است.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.