کد خبر : 14408 / /
/

راهنمایی خرید گوشی و تبلت سامسونگ

راهنمایی خرید گوشی و تبلت سامسونگ

 

انتخاب و خرید موبایل چه برای خود یا یکی از عزیزانمان، کار آسانی نیست. تلفن‌های هوشمند معمولاً اقلامی هستند که قیمت بالایی دارند اما برای زندگی روزمره نسبتا حیاتی می‌باشند. صدها گزینه موجود در بازار می‌توانند روند انتخاب شما را بسیار سخت کنند، به خصوص اگر اولویت‌های شما روشن نباشند. در این مقاله قصد داریم برای راحت‌تر کردن کار شما، ویژگی‌های دو مدل از گوشی‌های سامسونگ را بررسی کرده و به خرید گوشی شیائومی نیز بپردازیم.

معرفی تبلت t225 سامسونگ

Samsung Galaxy Tab A7 Lite یا تبلت سامسونگ t225 در ماه مه ۲۰۲۱ به عنوان یک نسخه ارزان‌تر و سبک‌تر Galaxy Tab A7، رونمایی شد.

این تبلت با بهترین تبلت موجود در بازار فاصله زیادی دارد؛ اما اگر به یک تبلت اندرویدی توانا با هزینه کم نیاز دارید، این یک دستگاه کوچک و کاملاً مفید است که ارزش توجه شما را دارد.

قیمت گوشی سامسونگ به طور کلی نسبت به برندهای دیگر کمتر است و شما می‌توانید این تبلت را با حدود ۳،۵۰۰،۰۰۰ تومان خریداری کنید.

بررسی طراحی تبلت سامسونگ t225

این تبلت تقریبا از هر تبلت موجود در بازار سبک‌تر و فشرده‌تر است. در امتداد لبه پایین Tab A7 Lite یک درگاه USB 2.0 Type-C پیدا خواهید کرد که عمدتاً برای شارژ دستگاه استفاده می‌شود. دکمه روشن/خاموش و کنترل صدا در امتداد لبه بالا سمت راست قرار دارند، در حالی که جای کارت microSD در لبه سمت چپ قرار گرفته است.

بررسی نمایشگر تبلت سامسونگ t225

صفحه نمایش ۸.۷ اینچی تبلت سامسونگ t225 با رزولوشن ۱۳۴۰ در ۸۰۰ پیکسل در اکثر موقعیت‌ها بسیار خوب به نظر می‌رسد. رنگ‌ها را زیبا و روشن نشان می‌دهد، و قرمز و زرد روشن در فیلم‌هایی مانند The Tomorrow War و Knives Out ظاهر می‌شوند. با این حال، تار شدن و لکه‌دار شدن جزییات در صحنه‌های تاریک یا سریع وجود داشت.

صفحه نمایش آنقدر روشن می‌شود که در روز روشن قابل استفاده باشد، اما روشن‌ترین تبلتی نیست که می‌توانید بخرید.

بررسی سیستم صوتی تبلت سامسونگ t225

تبلت سامسونگ t225 دارای دو بلندگو است، یکی در امتداد لبه بالا سمت راست و دیگری در امتداد پایین سمت چپ. آن‌ها با هم صدای مناسبی را تولید می‌کنند، و قرار گرفتن آن‌ها در امتداد لبه‌ها باعث می‌شود وقتی تبلت به پشت خوابانده می‌شود، به راحتی صدا از آن شنیده شود.

برای بررسی کامل قابلیت‌های بلندگوهای A7، حتما به منوی تنظیمات بروید، روی «Sound quality and effects» ضربه بزنید و گزینه «Dolby Atmos» را تغییر دهید. این تنظیم نوید می‌دهد که صدای خروجی از تبلت بهتر و فراگیرتر شود، به خصوص اگر برای Dolby Atmos میکس شده باشد.

بررسی عملکرد تبلت سامسونگ t225

تراشه مدیاتک MT8768T که تبلت سامسونگ t225 را تامین می‌کند، با داشتن ۴ گیگابایت رم کمک می‌کند تا تجربه ورق زدن بین برنامه‌ها و انجام بازی‌ها زیبا و سریع باشد.

با این حال، زمانی که برنامه‌های زیادی را همزمان باز کرده یا سعی می‌کنید بازی‌های سخت‌تر اندروید را انجام دهید، برای برخی مشکلات و کاهش سرعت آماده باشید.

بررسی دوربین تبلت سامسونگ t225

دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی و دوربین پشت ۸ مگاپیکسلی تبلت سامسونگ t225 به اندازه کافی خوب هستند تا شما را بدون خجالت زیاد در تماس‌های ویدیویی و عکس‌برداری‌های گاه به گاه همراهی کنند.

یک چیز خوب در مورد تنظیمات دوربین Tab A7 Lite وجود دارد: دوربین جلو از ورود از طریق تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند، یک ویژگی امنیتی که اکثر تبلت‌ها (از جمله آیپدها) هنوز ارائه نمی‌دهند.

اکنون که با تبلت سامسونگ t225 آشنا شدیم، بیایید به معرفی یک مدل دیگر از گوشی‌های سامسونگ بپردازیم.

سامسونگ گلکسی: خرید A52s

4

گلکسی A52s از نظر طراحی تقریباً مشابه مدل قبلی خود است. این گوشی دارای پنل پشتی پلی کربنات با قاب پلاستیکی می‌باشد. پنل پشتی پلاستیکی مات در رد اثر انگشت خوب عمل می‌کند و حسی عالی به گوشی می‌دهد. ماژول دوربین یکی از عناصر طراحی برجسته است که کمی از پشت بیرون زده، اما دارای پوشش و رنگ مشابه می‌باشد. این باعث می‌شود بریدگی لنز برجسته شود و ظاهری بسیار مدرن به گوشی می‌دهد. طبق گفته سامسونگ، این گوشی می‌تواند تا عمق ۱ متری در آب شیرین تا ۳۰ دقیقه مقاومت کند.

گلکسی A52s دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی فول اچ دی پلاس Super AMOLED با بریدگی برای دوربین سلفی است. این نمایشگر از گوریلا گلس ۵ ساخته شده و در برابر لک مقاوم می‌باشد.

خرید A52s: عملکرد و عمر باتری

صفحه نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED دارای نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است که ارتقای پنل ۹۰ هرتزی در گلکسی A52 است. نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز هنگام اجرای بازی‌های سریع مفید بوده و پنل Super AMOLED با رنگ مشکی عمیق خود باعث می‌شود محتوای ویدیویی کاملاً فراگیر به نظر برسد و صدای بلندگوهای استریو به آن کمک می‌کند. نمایشگر در زیر نور مستقیم خورشید خوانا است.

سامسونگ گلکسی A52s در تست باتری حلقه ویدیویی HD ۱۵ ساعت و ۴۳ دقیقه دوام آورد، که برای یک گوشی هوشمند ممتاز بد نیست، اما کمتر از چیزی است که با خرید A52 بدست می‌آورید.

دوربین سامسونگ گلکسی A52s

با خرید A52s می‌بینید که این گوشی دارای چهار دوربین پشتی است. این تنظیمات شامل یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین عمق ۵ مگاپیکسلی می‌باشد. سلفی گرفتن توسط دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی انجام می‌شود.

گلکسی A52s در عکاسی در نور روز کاملاً عملکرد خوبی دارد. عکس‌های گرفته شده در داخل خانه نیز واضح هستند، اما این امر به شدت به کیفیت نور مصنوعی بستگی دارد؛ که فقدان آن منجر به جزئیات کمتری می‌شود. دوربین اصلی پشتی پرتره‌های واضح با جزئیات زیاد و تشخیص لبه خوب می‌گیرد. دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی نیز سلفی‌های واضحی با جزئیات عالی و تشخیص لبه چشمگیر می‌گیرد.

لازم به ذکر است که برای خرید A52s باید حداقل ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان سرمایه داشته باشید.

چه چیزی خرید گوشی شیائومی را محبوب می‌کند؟

شیائومی یک شرکت بسیار جوان است که حدود یک دهه فعالیت خود را شروع کرد. کاملاً حیرت‌انگیز است که این شرکت توانست در مدت زمان کوتاهی به این اندازه رشد کند. بیایید بررسی کنیم که چرا خرید گوشی شیائومی اینچنین محبوب شده است:

قیمت‌های پایین و باور نکردنی

گوشی‌های شیائومی حاشیه سود بسیار کمی دارند. این شرکت معمولاً محصولات خود را فقط با یک سود جزئی در قیمت مواد به فروش می‌رساند، که این امکان را فراهم می‌کند که بیشتر پیشنهادات آن نسبت به رقبا صدها دلار ارزان‌تر باشند.

چگونه قادر به انجام آن است؟ شیائومی خود را یک شرکت سخت‌افزاری نمی داند. در عوض، این یک شرکت داده است که اتفاقاً سخت‌افزار ارائه می‌دهد. چه از طریق تبلیغات گسترده در MIUI، چه جمع‌آوری داده‌های کاربر در انبوهی از برنامه‌ها، یا سایر انگیزه‌های سود محوری، شیائومی هزینه‌های تولید خود را با کسب درآمد از استفاده شما جبران می‌کند.

در دسترس بودن به طور گسترده

از آنجایی که حاشیه سود شیائومی بسیار کم است، نمی‌تواند سالانه هزاران گوشی کاملاً جدید عرضه کند. هزینه‌های تحقیق و توسعه، تبلیغات و خرده‌فروشی بسیار زیاد است. در عوض، این شرکت هر سال تعداد انگشت‌شماری از گوشی‌های اصلی را عرضه می‌کند و آن‌ها را برای مدتی طولانی، بسیار طولانی‌تر از اکثر رقبا، در دسترس نگه می‌دارد. در عین حال، تغییرات ظریفی را در آن تلفن‌ها منتشر می‌کند تا تازه بمانند.

سخن پایانی

در این مقاله به خصوصیات و قیمت گوشی سامسونگ و همچنین دلایل خرید گوشی شیائومی پرداختیم. امیدوارم اطلاعات ارائه‌شده برایتان مفید واقع شوند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.