کد خبر : 14350 / /
/

چطور گوشی اپل خود را بدون هزینه فعال کنیم

چطور گوشی اپل خود را بدون هزینه فعال کنیم

 

همان‌طور که می‌دانید، محصولات شرکت اپل در ایران با محدودیت‌های بسیاری همراه هستند که این موضوع فعال‌سازی آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. البته، دیگر نیازی نیست که برای فعال‌سازی آخرین‌مدل آیفون خود مبلغ گزافی بپردازید،‌ زیرا در این مطلب توضیح می‌دهیم که چگونه گوشی اپل خود را بدون هزینه فعال کنید.

آنلاک بودن یا لاک بودن آیفون

سیستم ارائه خدمات ارتباطی در خارج از ایران بسیار متفاوت است. در اغلب کشورهای دنیا،‌ اپراتورهای ارتباطی با شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند قراردادی امضا می‌کنند تا با پرداخت مبلغی مشخص به شرکت سازنده،‌ تعداد مشخصی از گوشی‌های تولیدشده توسط آن‌ها تنها قادر به پشتیبانی از سیم‌کارت و خدمات ارتباطی همان اپراتور باشند.

 در این شرایط می‌گویند که گوشی لاک شده است. به‌عبارت‌دیگر اگر یک سیم‌کارت، غیر از سیم‌کارت اپراتور موردنظر در آن قرار بگیرد،‌ هشدار خطا می‌دهد که برای آزاد کردن آن لازم است مبلغ گزافی بپردازید. درنتیجه،‌ اگر می‌خواهید گوشی آیفون خود را بدون هزینه فعال کنید، باید در قدم اول مطمئن شوید که آیفون موردنظر آنلاک باشد تا هزینه اضافی برای شما ایجاد نکند.

ساخت اپل آیدی رایگان

متاسفانه، به دلیل محدودیت استفاده از گوشی آیفون در ایران نمی‌توان به‌صورت رسمی یک اپل آیدی ایجاد کرد. درواقع، تمام روش‌های موجود برای ساخت اپل آیدی در ایران به‌نوعی غیررسمی هستند. مکان‌هایی وجود دارند که با دریافت مبلغی مشخص برای کاربران ایرانی اپل آیدی ایجاد می‌کنند،‌ اما اگر می‌خواهید گوشی آیفون خود را به‌صورت رایگان فعال کنید، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

قبل از هر چیز اجازه بدهید پیش‌نیازهای ساخت اپل آیدی رایگان را بررسی کنیم:

  • ایمیل: اولین چیزی که برای ساخت اپل آیدی نیاز دارید، یک ایمیل فعال است که به آن دسترسی داشته باشید.
  • ابزار تغییردهنده آی‌پی یا همان فیلترشکن: محدودیت‌ها باعث شده که آی‌پی ایران توسط شرکت اپل مسدود باشد، درنتیجه لازم است که برای دور زدن این محدودیت‌ها از فیلترشکن یا یک ابزار تغییردهنده آی‌پی استفاده کنید.
  • شماره موبایل معتبر: این مورد به‌تازگی برای احراز هویت در آخرین مدل آیفون اضافه‌شده است. البته، اگر در ایران ساکن هستید باید بدانید که ساخت اپل آیدی با شماره‌های داخلی امکان‌پذیر نیست. اما نگران نباشید زیرا روش‌های جایگزین برای جبران این محدودیت وجود دارند.

مراحل ساخت اپل ‌آیدی رایگان

برای ساخت اپل آی دی(Apple ID) ابتدا فیلترشکن خود را اجرا کنید، سپسApp store  را بازکرده و یک برنامه رایگان را به‌دلخواه انتخاب کنید. از کنار برنامه گزینه‌ GET را بزنید. در این مرحله یک پنجره جدید باز می‌شود که می‌گوید شما برای دریافت این برنامه به اپل ایدی نیاز دارید.

گزینه Creat New Apple ID را انتخاب کنید. در این مرحله باید اطلاعاتی وارد کنید که شامل ایمیل و رمز عبور می‌شود. پس از واردکردن رمز عبور، گزینه Verify را انتخاب کنید تا رمز عبور شما تایید شود.

اکنون گزینه Agree to Terms and Conditions را انتخاب کنید تا با شرایط و قوانین آشنا شده و با آن‌ها موافقت کنید. در این مرحله باید اطلاعات شخصی خود شامل title (جنسیت)، first name (نام کوچک)، last name (نام خانوادگی)  و  Birthday (تاریخ تولد)  را وارد کنید. حالا نوبت به سوالات امنیتی و پاسخ به آن‌ها است. بر روی گزینه  Question کلیک کرده و سوال موردنظر را انتخاب کنید. پاسخ را در قسمت Answer بنویسید.

2

به‌طورکلی،‌ سه سوال امنیتی از شما پرسیده می‌شود که بعد از پاسخ به آن‌ها باید گزینه next را انتخاب کنید. سپس،‌ در بخش PAYMENT METHOD گزینه  none را انتخاب کنید. در این بخش هم لازم است که برخی از اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی، آدرس، کشور و شماره تلفن‌تان را وارد کنید. البته، فراموش نکنید که اطلاعات کاربران ایرانی برای ساخت اپل آیدی قابل‌قبول نیست و در این قسمت باید از اطلاعات یک شهروند خارجی استفاده کنید.

بر روی گزینه next کلیک کنید تا کد تایید به آدرس ایمیل شما ارسال شود. ایمیل را بازکرده و کد 5 رقمی وسط صفحه را یادداشت کنید. پس از واردکردن کد تایید، گزینه verify را انتخاب کنید تا اپل ایدی شما فعال شود.

 راه‌اندازی آیفون و تنظیمات اولیه

مراحل اولیه راه‌اندازی گوشی ایفون بسیار ساده است، شما می‌توانید با توجه به توضیحاتی که در ادامه آورده‌ایم بدون نیاز به هیچ‌کس گوشی اپل خود را فعال کنید.

پس‌ازآنکه با فشردن دکمه پاور گوشی را روشن کردید، باید زبان و کشور محل سکونت خود را وارد کنید. سپس، گوشی خود را به یک شبکه اینترنت متصل کنید تا مراحل بعدی اجرا شوند. در مرحله بعد، با تنظیمات امنیتی مانند اثرانگشت و تعیین کد امنیتی مواجه می‌شوید.

در قدم بعدی می‌توانید اطلاعات قبلی خود را بازیابی کنید که با توجه به سرویسی که پیش‌تر استفاده کردید،‌ با سه گزینه مختلف شامل icloud، iTunes و move data from android  مواجه می‌شوید. سپس، مشخصات اپل آیدی که تهیه‌کرده‌اید را وارد کرده و در صورت تمایل پشتیبان صوتی siri را وارد کنید.

3

جمع‌بندی

پس از انجام مراحل فوق،‌ اکنون می‌‌توانید بدون صرف هیچ‌گونه مبلغی از گوشی آیفون خود لذت ببرید! اگر سوالی درمورد هر کدام از مراحل فعال‌سازی رایگان اپل دارید،‌ حتما برای ما بنویسید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.