کد خبر : 5446 / /
/

مبتلایان کرونا/کشتگان کرونا/واکسن کرونا

آخرین آمار مبتلایان و کشتگان کرونا امروز اعلام شد

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۴۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۸۸۵ هزار و ۲۹۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دُز رسید.

آخرین آمار مبتلایان و کشتگان کرونا امروز اعلام شد

مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در جهان تاکنون به 199 میلیون و 611 هزار و 794 نفر رسیده است. شیوع نوع جهش یافته کرونا به نام دلتا کرونا در جهان باعث بروز پیک های جدید کرونا در برخی کشورهای دنیا شده است. بنا به تازه ترین آمار کرونا در جهان بیش از 199 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

 بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۴۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۸۸۵ هزار و ۲۹۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

در عین حال از دیروز تا امروز(۱۳ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۳۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۲۶۳  نفر از آنان بستری شدند.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۲ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۴۴۴ هزار و ۷۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۵۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۴۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آمار جدید کرونا در دنیا

کرونا

براساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۱۶۰ هزار قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۳۱ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، ایران، آلمان، اندونزی، لهستان، مکزیک، آفریقای جنوبی، اوکراین، پرو، هلند، جمهوری چک، عراق، شیلی، فیلیپین، کانادا، بنگلادش،مالزی، بلژیک، سوئد، رومانی و پاکستان نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایش بیش از نیم میلیون نفری مسافران در مبادی ورودی کشور از نظر کرونا خبر داد.

 غربالگری کرونا از نیم میلیون مسافر ورودی به کشور

کرونا

شیوع نوع جهش یافته کرونا به نام دلتا کرونا باعث شروع پیک پنجم کرونا در کشور شده است. تا کنون غربالگری کرونا از بیش از نیم میلیون مسافر ورودی به کشور گرفته شده است. همزمان واکسیناسیون کرونا در کشور در حال اجراست.

مهدی ولیپور با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت و مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور که از روزهای پایانی اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، گفت: در اجرای این طرح که با همکاری جمعیت هلال احمر همراه با وزارت بهداشت در حال اجراست تا صبح امروز ۱۲ مردادماه، وضعیت سلامت۵۰۴ هزار و ۹۲۸ نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا مورد ارزیابی قرار گرفته و علائم کرونا در آنان کنترل شده است. وی با بیان اینکه طی این مدت ۱۹۳  نفر هم به دلیل دارا بودن علائم ابتلا به کووید۱۹ به قرنطینه منتقل شدند، گفت:  تاکنون ۵۳ هزار و ۹۴۱  تست pcr و ۷۲ هزار و ۳۳۱ تست فوری کرونا از مسافران اخذ شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۴۷۱ نیروی عملیاتی در اجرای این طرح مشارکت دارند، گفت: این طرح در ۲۸ ورودی کشور از جمله پایانه های مرزی، دریایی و هوایی آغاز شده که در حال حاضر ۱۷ مورد آن فعال است.  

ولیپور درباره زمان اجرای این طرح نیز گفت:  اجرای طرح پایش سلامت مسافران ورودی به کشور  تا هر زمانی که ستادملی مقابله با کرونا اعلام کند، ادامه خواهد داشت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.