کد خبر : 35791 / /
/

سهام عدالت | سهام عدالت جاماندگان| ارزش سهام عدالت

دو خبر داغ روز شنبه 20 اسفند درباره سهام عدالت | واریز 10 میلیون سود سهام عدالت به جاماندگان | نحوه جابجایی سهام عدالت وراث

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اخذ تصمیم جدید برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان خبر داد.

دو خبر داغ روز شنبه  20 اسفند درباره سهام عدالت | واریز 10 میلیون سود سهام عدالت به جاماندگان | نحوه جابجایی سهام عدالت وراث

سهام عدالت | رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود مرحله دوم سهام عدالتتا پایان امسال واریز می‌شود که برابر با مرحله اول سود سهام عدالتخواهد بود.ما منتظر واریز سود شرکت های بورسی هستیم، هر زمان این شرکت ها سودهایشان را واریز کنند، دو سه هفته بعد ما سودهای سهام عدالت را واریز می کنیم.آخرین اخبار سهام عدالت را در خبر آزاد بخوانید.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اخذ تصمیم جدید برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان خبر داد.

به نقل از ایسنا، مجید عشقی درمورد انتقال سهام مشمولان متوفیان توضیح داد: بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و انتقال سهام باید به صورت الکترونیکی صورت بگیرد. بر این اساس دفاتر قضایی درمورد بحث سامانه و انتقال اطلاعات با مشکل مواجه شدند.

عشقی ادامه داد: به همین دلیل مصوبه تغییر داده شد و شرکت‌های کارگزاری را هم وارد ماجرا شدند. بر این اساس بخش سامانه‌ای در اختیار کارگزاری قرار می‌دهیم تا بتوانند این کار را انجام دهند. افراد باید به کارگزاری‌ها و دفاتر قضایی مراجعه کنند تا کارگزاری به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهد.

وی افزود: وراث باید گواهی انحصار ورثه را ارائه کنند تا انتقال بر اساس سهمی که مشخص شده صورت بگیرد. در سامانه درصد هر وارث مشخص می‌شود و انتقال قهری به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. ساختار اواخر تغییر پیدا کرده و زیرساخت فنی آن درحال آماده شدن است.

بر اساس این گزارش، بیش از سه میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و سهام آن‌ها پس از فرایند انحصار وراثت باید به وراث تعلق بگیرد. البته برخی از وراث نیز فوت شده‌اند و همین موضوع فرایند را پیچیده‌تر کرده است. برای انتقال سهام این روش پیشنهاد شده بود که وراث به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند که این روش بسیار زمان‌بر بود. بنابراین قرار شد این فرایند به صورت الکترونیکی و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه تا شهریورماه انجام شود. اما به نظر می‌رسد قوه قضاییه در ارسال اطلاعات به سپرده‌گذاری کمی از برنامه عقب است.

جاماندگان سهام عدالت سهامدار شدند

خاندوزی از تعیین تکلیف سهام عدالت جاماندگان خبر داد.

به نقل از نبض بازار، برخی از مردم هنوز سهام عدالت دریافت نکردند و بارها دولت و وزارت اقتصاد وعده داده بودند جاماندگان سهام عدالت تعیین تلکیف می شوند.

حالا وزیر امور اقتصادی و دارایی از تعیین تکلیف سهام عدالت جاماندگان خبر داد. بر اساس این گزارش، طبق تصویب نامه هیات وزیران، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک او ایثارگران در اولویت پرداخت سهام عدالت هستند.

احسان خاندوزی اعلام کرد که «با مصوبه امروز شورای‌عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، هموطنان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که فاقد سهام عدالت بودند (حدود ۳.۵ میلیون نفر) در روز‌های آتی مالک سهام عدالت خواهند شد. ”

به گفته خاندوزی قرار است ۳.۵ میلیون نفر سهام از جاماندگان سهام عدالت بگیرند و آنگونه که وی وعده داده این سهام در روز‌های آتی پرداخت می‌شود. خاندوزی البته زمان دقیق پرداخت سهام عدالت به این گروه را مشخص نکرده و تنها به ذکر واگذاری سهام در روز‌های آتی بسنده کرده است.

سهام عدالت

اولویت واریز سهام عدالت با چه کسانی است؟

بر اساس این گزارش، طبق تصویب نامه هیات وزیران، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک او ایثارگران در اولویت پرداخت سهام عدالت هستند.

سازمان خصوصی سازی مکلف است در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری (از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس) نسبت به واگذاری مستقیم سهام به این افراد اقدام کند.

پیش از این اعلام شده بود مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولین معادل حداکثر ۱۰ میلیون تومان با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

وی در رابطه با مبلغ سود مرحله دوم گفت: مشمولان همانند مرحله اول سود دریافت خواهند کرد. در صورتی که شرکت‌های غیر بورسی اقدام به پرداخت سود سال ۱۴۰۰ کنند احتمال افزایش سود نیز وجود دارد.

سبد سهام عدالت شامل ۴۹ شرکت بورسی و غیربورسی است که ۳۶ شرکت از این شرکت‌ها در زمان آزادسازی سهام عدالت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی بوده‌اند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.