کد خبر : 34734 / /
/

قیمت پراید | قیمت پراید امروز

قیمت پراید بعد از تعطیلات رکورد زد | قیمت روز بازار خودروهای صفر داخلی | قیمت شگفت انگیز ارزان ترین مدل پراید

قیمت خودرو روزهاست که نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. کارشناسان معتقدند با توجه به روند افزایش نرخ دلار در کشور، قیمت خودرو نیز روند صعودی خود را حفظ کند.

قیمت پراید بعد از تعطیلات رکورد زد | قیمت روز بازار خودروهای صفر داخلی | قیمت شگفت انگیز ارزان ترین مدل پراید

قیمت پراید | قیمت پراید امروز یکشنبه،30بهمن1401، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.قیمت پراید۱۱۱هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومانی شد و مجدداً این خودرو به کانال قبلی بازگشت. اما هفته گذشته این خودرو مجدداً به باشگاه ۳۰۰ میلیونی‌ها پیوست و به ۳۰۴ میلیون تومان رسید.قیمت پراید 131نیز امروز پنج میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و هم‌اکنون در نرخ 295 میلیون تومان به بازار کشور عرضه می‌شود.لیست کامل قیمت پراید امروز را در خبرآزاد ببیند.

قیمت خودرو روزهاست که نوسانات زیادی را تجربه می‌کند. کارشناسان معتقدند با توجه به روند افزایش نرخ دلار در کشور، قیمت خودرو نیز روند صعودی خود را حفظ کند.

 قیمت خودرو داخلی روز یکشنبه، ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

4800709

قیمت  پراید روز یکشنبه، ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده است. اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به این شرح ثبت شده است:

پراید ۱۱۱ هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه ۳۰۰ میلیون تومانی شد و مجدداً این خودرو به کانال قبلی بازگشت. اما هفته گذشته این خودرو مجدداً به باشگاه ۳۰۰ میلیونی‌ها پیوست و به ۳۰۴ میلیون تومان رسید.

اما پژو  ۲۰۷ که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز به ۶۱۸ میلیون تومان رسید. به نظر می‌رسد این خودرو تحت تاثیر خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ با افزایش قیمت مواجه شده است.

قیمت دنا پلاس هم امروز ثابت ماند و در نرخ ۷۳۰ میلیون تومان عرضه شد. دنا معمولی تنها خودرویی است که در این روزها با نوسانات قیمتی همراه نشده است.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، به نرخ ۴۷۹ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

در این میان، خودروهای پرطرفدار بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

تیبا هاچ‌بک‌ EX که از خودروهای پرطرفدار است، صبح امروز، یکشنبه، در محدوده ۳۱۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که در روزهای گذشته با نوسان قیمت مواجه شده بود، اکنون در نرخ ۵۳۰ میلیون تومان به فروش رسید.

کوییک R که این روزها جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به ۲۱۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پراید

پیش‌بینی قیمت پراید

مرتضی، مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو گفت: به دلیل تداوم روند افزایش نرخ دلار تا پایان سال، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در بازار کشور نیز تا پایان سال روند صعودی خود را حفظ کند.

او افزود: وزارت صمت همچنان اصرار دارد قیمت خودرو را با سیاست‌هایی همچون عرضه خودرو در بورس کالا و افزایش تولید کنترل کند. اما همان‌طور که مشاهده می‌شود این سیاست‌ها کارگشا نبوده و به نظر می‌رسد در آینده نیز به نتیجه مثبت نرسند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: تداوم روند صعودی نرخ خودرو در بازار به دو دلیل وابسته است. نخستین عامل، دلاری بودن بازار خودرو کشور و دیگری نبود ابزار و سیاست قوی و مشخص برای کنترل نقدینگی سرگردان است./تجارت‌نیوز

­عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: قرار است خودروی پژو۲۰۷ جایگزین پژو۲۰۶ شود، ضمن اینکه این خودرو گران‌تر از پژو ۲۰۶ است و هزینه بهره‌وری بالایی هم دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرحسین کاکایی در یک برنامه تلویزیونی افزود: سال گذشته تولید پراید و پژو ۴۰۵ متوقف شد، از ابتدای امسال هم تیبا و اکنون طبق اعلام ایران خودرو قرار است تولید خودرو پژو ۲۰۶ متوقف شود؛ این موضوع خوش ایند است، زیرا قرار است خودروهایی با استاندارد بالا جایگزین خودروهای قدیمی شود، اما باید دید این افزایش استانداردها در خصوص خودرو، تطابق با اوضاع اقتصادی و شرایط کلی کشور به خصوص در بخش حمل و نقل دارد یا خیر؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه پژو ۲۰۶ خودروی بسیار اقتصادی و قیمت آن معادل ۷ هزار دلار بود در حالی که حدود ۲ هزار دلار ارزبری داشت؛ گفت: بسیاری از قطعات این خودرو کاملا ساخت ایران است به طوری که اکنون ۲ نوع موتور برای پژو ۲۰۶ در ایران تولید می‌کنیم، سیستم گیربکس، تمام سیستم‌های صندلی و داشبورد در داخل تولید می‌شود.

به گفته کاکایی، برخی قطعات این خودرو مانند هر خودرو دیگری که در داخل ساخته می‌شود از جمله قطعات الکترونیکی و برخی مواد اولیه وارداتی است.

وی اضافه کرد: اخیرا با تلاش‌هایی که در خودروسازی‌ها اتفاق افتاده، بسیاری از قطعات الکترونیکی در ایران به تدریج تولید می‌شود، اما بدان معنا نیست که ارزبری نداریم. در تامین تراشه ها، همه خودروسازان دنیا به ۲ سازنده خاص وابسته هستند، اما ما در کشور، در طراحی و ساخت بردهای مختلفی که در این خودرو هم به کار می‌رود، پیشرفت خوبی داشته ایم و به تولید انبوه رسیده ایم.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: باید این واقعیت را دید که با حذف این خودرو تبعات زیادی در اقتصاد جامعه رخ خواهد داد. با این حرکت‌های غیر اقتصادی‌, هم هزینه‌های مردم، و هم کف قیمت این خودرو در بازار افزایش می‌یابد. ضمن اینکه باید به این موضوع تاکید کرد، در کشور با توجه به وضعیت جاده و شرایط ترافیکی کشور، لزوما این ارتقا استانداردها منجر به بهبود شرایط رانندگی و زندگی نمی‌شود.

کاکایی معتقد است: بسیاری از استانداردها با توجه به شرایط فرهنگی و ترافیکی در کشور عملا ناکارآمد است و باعث ارتقا سلامتی جامعه نمی‌شود.

وی افزود: اکنون با اعلام خبر توقف تولید پژو ۲۰۶, یک نگرانی در خصوص توقف تولید پژوپارس وجود دارد، که جایگزینی هم در کشور ندارد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: تولید پراید متوقف شد در حالی که جایگزینی نداشت؛ تیبا را نمی‌توانیم جایگزین پراید در نظر بگیریم، زیرا تولید این خودرو هم متوقف شد و در نهایت کوئیک که خودرویی اقتصادی نیست را جایگزین پراید کردند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.