کد خبر : 34533 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

دولت با سورپرایز اول صبحی بازنشستگان را شوکه کرد | واریزی میلیونی به حساب بازنشستگان | تکلیف نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزیر کار و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی باید ۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان را تعیین تکلیف کنند.

دولت با سورپرایز اول صبحی بازنشستگان را شوکه کرد | واریزی میلیونی به حساب بازنشستگان | تکلیف نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

حقوق بازنشستگان|میزان حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده مشخص شد.افزایش حقوق بازنشستگان طبق لایحه بودجه 20 درصد معین شده است . بازنشستگان از میزان ناچیز افزایش حقوق بازنشستگان ناراضی هستند.در ادامه به آخرین اخباز از افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده می پردازیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزیر کار و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی باید ۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان را تعیین تکلیف کنند.

محمد کعب عمیر، با اشاره به باقیمانده ۲۵ درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد که بلافاصله پس از افزایش حقوق نیز همسان سازی اعمال و احکام بر اساس افزایش حقوق و همسان‌سازی صادر شود.

وی گفت: امسال ۷۵ درصد از همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شد اما ۲۵ درصد از آن باقی ماند که ظاهراً به گوش فراموشی سپرده شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، همسان‌سازی و پرداخت معوقات بازنشستگان را حق قانونی آنها دانست و افزود: این ۲۵ درصد جدا از حقوق آنها بوده که سازمان تأمین اجتماعی نباید با این تحلیل که یک بار حقوق‌ها افزایش پیدا کرده است از قید ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی بگذرد.

کعب عمیر ادامه داد: حقوق‌های دریافتی با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم و گرانی‌های افسار گسیخته اقلام مورد نیاز، کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد و روز به روز شاهد کوچک‌تر شدن سفره مردم هستیم؛ بنابراین در چنین وضعیتی انصاف نیست که بازنشستگان به دنبال افزایش حداقلی حقوق خود باشند.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس بیان کرد: باید قبل از بلند شدن صدای بازنشستگان این ۲۵ درصد باقی مانده همسان سازی حقوق پرداخت شود و ما نباید منتظر باشیم که صدای این قشر بلند شود تا نسبت به انجام مطالبه آنها اقدام شود.

رئیس کمیته صندوق‌های بازنشستگی مجلس تاکید کرد: انتظار می‌رود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت ۲۵ باقیمانده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کنند./مهر

بلاخره تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان روشن شد!

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور در برنامه «چه سفرها کرده‌ایم» شبکه افق، با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بیمه‌های اجتماعی و تأمین اجتماعی و اشاره به پوشش ۷۰ درصدی بیمه‌های اجتماعی در کشور، فراگیرسازی بیمه اجتماعی در کشور و پوشش اقشار خارج از چتر بیمه‌ای را پنجره فرصت سازمان تأمین اجتماعی برای توقف روند نزولی ضریب پشتیبانی توصیف کرد و گفت: در دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به جمع بیمه‌شدگان اضافه شده‌اند و توسعه پوشش بیمه‌ای به همه اقشار جامعه، کماکان از اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی خواهد بود.

میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی) با تبریک ایام‌الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد احساس امنیت و آرامش در دوران اشتغال و بازنشستگی را هدف بیمه‌های اجتماعی توصیف کرد و گفت: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در اصل ۲۹ قانون اساسی موضوع تأمین اجتماعی آحاد جامعه مورد توجه قرار گرفت و شرایط فعلی در حوزه تأمین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی، قابل قیاس با شرایط پیش از پیروزی انقلاب نیست و به تعبیری می‌توان گفت با پیروزی انقلاب اسلامی، یک تحول و انقلاب بزرگ در حوزه بیمه‌های اجتماعی و خدمات اجتماعی در کشور به وقوع پیوست و هر چند هنوز در تحقق آرمان عدالت اجتماعی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، اما دستاوردهای بسیار بزرگی داشته‌ایم که لازم است در گام دوم انقلاب، بیش از پیش بر تحقق آرمان عدالت اجتماعی تمرکز کنیم.

وی افزود: پیش از انقلاب با وجود اینکه سازمان تأمین اجتماعی، نرخ پشتیبانی بسیار مناسبی داشت و در سال ۵۶ و ۵۷ به ازای هر بازنشسته ۲۲ بیمه‌پرداز وجود داشت و شرایط منابع صندوق بسیار مطلوب بود، اما خدمات تأمین اجتماعی بسیار محدود بود به عنوان مثال تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی حداکثر ۲۰ مرکز بود که د رحال حاضر به بیش از ۴۰۰ مرکز شامل ۸۰ بیمارستان رسیده که برخی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی از نظر تجهیزات و خدمات در کشور و در منطقه بی‌نظیر هستند.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان / توسعه امکانات و ظرفیت‌های درمان مستقیم

موسوی توسعه خدمات درمان مستقیم را به سبب رایگان بودن خدمات این مراکز و اقبال بیمه‌شدگان و بازنشستگان به این مراکز، از اولویت‌های این سازمان معرفی کرد و گفت: نرخ امید به زندگی که در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۵۷ سال بود، امروز به بیش از ۷۵ سال رسیده است و هرچند اشکالاتی در زمینه هزینه‌های درمان و توزیع عادلانه ظرفیت‌ها و امکانات وجود دارد، اما افزایش نرخ امید به زندگی دستاورد بسیار بزرگی است که نباید به سادگی از کنار این دستاوردها گذشت. ما در در بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم در حال حاضر روزانه به حدود یک میلیون نفر خدمات سرپایی و به حدود ۱۳ هزار نفر خدمات بستری ارائه می‌دهیم و حدود ۵۰ هزار پزشک و مرکز پزشکی در سراسر کشور طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: در نشست چند ماه پیش اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی -ایسا- که در مراکش برگزار شد ۴۲ طرح و اقدام سازمان تأمین اجتماعی به عنوان الگوی موفق انتخاب و معرفی شد. در این اجلاس برخی کشورها که جمعیتی ۶ تا ۷ میلیونی دارند، پوشش ۳۰ درصدی جمعیت را افتخاری برای خود می‌دانستند، در حالی که از جمعیت ۸۵ میلیونی کشور ایران، به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر بالغ بر ۷۰ درصد تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی و صددرصد جمعیت تحت پوشش بیمه درمان هستند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.