کد خبر : 31777 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه 5دی

فوری| قیمت سکه سر به فلک کشید | پرش قیمت سکه در بازار | قیمت سکه و قیمت دلار ۵ دی نجومی شد

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۸۴۲هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۹میلیون و ۸۰۰هزار تومان است.

فوری| قیمت سکه سر به فلک کشید | پرش قیمت سکه در بازار | قیمت سکه و قیمت دلار ۵ دی  نجومی شد

قیمت سکه امروز شنبه ۵دی ۱۴۰۱ قیمت خرید و فروش دلار و سکه اعلام شد.همچنین در حدود ظهر امروز قیمت هر قطعه قیمت سکهطرح جدید (امامی) به ۱۹ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان رسید.قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۸ میلیون و ۵۵۳ هزار تومان معامله شد.قیمت سکهنیم‌بهار آزادی نیز به قیمت ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه بهارآزادی نیز به قیمت ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.آخرین اخبار از قیمت سکه و طلا را در خبر آزاد دنبال کنید.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۸۴۲هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۹میلیون و ۸۰۰هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 842 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 19 میلیون و 200 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 19 میلیون و 800 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 12 میلیون و 600 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 9 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 4 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 7 میلیون و  980 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1798 دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت فروش دلار توافقی 36 هزار و 800 تومان و قیمت خرید دلار توافقی 36 هزار و 431 تومان اعلام شده است. قیمت فروش یوروی توافقی نیز معادل 38 هزار و 730 تومان اعلام شده است.

بروزرسانی: دوشنبه 5 دی 10:40

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (توافقی)

36هزار و 800

قیمت یورو (توافقی)

38هزار و 730

بروزرسانی: دوشنبه 5 دی 10:40

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  19میلیون و 200هزار

قیمت سکه بهارآزادی (طرح جدید)

19میلیون و 800هزار

قیمت نیم‌سکه بهارآزادی

12میلیون و 600هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

9میلیون و 300هزار

قیمت سکه گرمی

4میلیون و 800هزار

بروزرسانی: دوشنبه 5 دی 10:40

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18عیار

یک‌میلیون و 842هزار

مثقال طلا

7میلیون و 980هزار

اونس طلا (دلار)

1798

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه 5 دی 1401/ پرش قیمت سکه در بازار

قیمت طلا و سکه امروز 4 دی 1401 افزایش داشت.

افزایش قیمت طلا و سکه به روندی دائمی در بازار تبدیل شده است. پرش‌های ۶۰۰ هزار تومانی و یک میلیونی قیمت سکه امامی در ۲ روز گذشته آن را به نیمه کانال ۲۰ میلیون تومانی رساند. در حال حاضر این افزایش قیمت در بازار فلز زرد متاثر از سقف‌شکنی قیمت دلار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه امروز نیز مطابق دیروز و یک ماه گذشته روند صعودی داشت.

امروز و دیروز انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای بین‌المللی بدون نوسان قیمت بود. در همین حال قیمت طلا و سکه روند افزایشی داشت و کانال جدید قیمتی را برای خود فعلا تثبیت کرده است. متاثر از نرخ ارز، قیمت طلا و سکه نیز گران شد و سکه امامی به نیمه کانال ۲۰ میلیون تومانی رسید.

قیمت انس جهانی طلا دیروز و امروز ۱,۷۹۸.۴۵ دلار بود.

پرش قیمت سکه در بازار

به نظر می‌رسد افزایش پلکانی قیمت سکه به روندی فراموش شده در بازار تبدیل شده و قیمت در روزهای گذشته به صورت پرشی در حال افزایش است.

تحلیلگران بازار در روزهای گذشته معتقد بودند این افزایش قیمت طلا و سکه با توجه به تورم و بازار احتیاطی دلار طبیعی است. به باور آن‌ها این روند رشد تقاضا و ترس مردم برای از دست رفتن سرمایه‌هایشان است که بازار این فلز خوش رنگ را تکان داده است.

برخی معامله‌گران نیز معتقد بودند اگر دخالت بازارساز نبود، قیمت ارز از بازار طلا جا نمی‌ماند و این روند افزایشی حباب سکه سیگنال افزایش قیمت برای دلار است.

در روزهای اخیر قیمت دلار سقف‌شکنی زیادی داشت. به نظر می‌رسد سیگنال حباب سکه که کارشناسان نسبت به آن هشدار داده بودند در قیمت دلار اکنون خود را نشان داده است.

امروز یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی سقف جدیدی زد و با بیش از ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به میانه کانال ۲۰ میلیون تومانی رسید.

سکه امامی امروز با قیمت حدودی ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معامله شد. هر چند در لحظه نگارش این گزارش در پله‌های ۴ و ۵ کانال مذکور نوسان داشت.

سکه بهار آزادی نیز بیش از ۳۵۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه امروز ۱۹ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان شد و از نیمه کانال ۱۹ میلیون تومانی گذشت.

نیم سکه امروز ۱۵۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی قیمت به نیمه کانال ۹ میلیون تومانی رسد و ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه

رفتار متفاوت قیمت سکه گرمی از سایر قطعات سکه

سکه گرمی امروز برخلاف سایر قطعات سکه ۱۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا نیز روند افزایشی به خود گرفت. امروز هر مثقال طلا با بیش از ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت به کانال ۸ میلیون تومانی نزدیک شد. این مقدار طلا ۷ میلیون و ۹۹۱ هزار تومان در بازار معامله شد. نوسان هر مثقال طلا در برخی ساعات آن را تا محدوده ۸ میلیون تومانی نیز برد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۱۲ هزار تومان گران‌ شد و با قیمت یک میلیون و ۸۴۶ هزار تومان معامله شد.

همچنین قیمت هر گرم طلای دست دوم یک میلیون و ۸۲۴ هزار تومان است و در حدود ۲۲ هزار تومان با طلای نو اختلاف قیمت دارد.

حباب سکه امروز نیز روند افزایشی داشت و فقط سکه گرمی ۳۳ هزار تومان ارزان شد. امروز حباب سکه امامی با نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان افزایش بیشترین مقدار رشد حباب را در میان خانواده خود داشت.

میثم رادپور، تحلیلگر بازارهای مالی در باره قیمت طلا و سکه در بازار به تجارت‌نیوز گفت: «اگر بخواهیم آینده قیمت طلا و سکه را بفهمیم، باید ببینیم آینده قیمت دلار چه می‌شود. اکنون آینده دلار تمام عوارض دولت‌های قبل را دارد و پیامد ناشی از تورم در اوج خود به سر می‌برد.»

رادپور گفت:«درباره بازار طلا بهترین و ساده‌ترین تحلیل توجه به بازار و قیمت دلار است. اگر قیمت دلار ‍۱۰۰ درصد رشد کند، طلا به همین نسبت رشد خواهد کرد.»

این کارشناس بازار معتقد است: «انس طلای جهانی حداقل در مقطع فعلی در ماه‌ها و سال‌های اخیر بازیگر فعالی در قیمت طلا در ایران نبوده است.»

با وجود اثرپذیری قیمت طلا و سکه به طور سنتی از بازار ارز، در آذر ماه امسال قیمت این فلز گران‌‌بها مستقل عملکرده و روند افزایشی داشت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.