کد خبر : 30643 / /
/

قیمت خودرو| قیمت خودرو در بازار| قیمت خودرو امروز

گرانی قیمت خودرو امروز 17 دی در بازار | پراید 400 میلیون شد؟

بر اساس میانگین قیمت خودرو‌ها در سایت دیوار، قیمت خودرو‌های پر متقاضی در روز جاری را در مطلب زیر مشاهده کنید. قیمت سمند چند شد؟

گرانی قیمت خودرو امروز 17 دی در بازار | پراید 400 میلیون شد؟

قیمت خودرو امروز دی ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.قیمت خودرو اهمیت بالایی دارد. قیمت خودرو بستگی به قیمت دلار دارد. قیمت خودرو در بازار اعلام شد. قیمت خودرو را در ادامه ببینید.

 قیمت خودرو

قیمت روز محصولات سایپا امروز 17 دی

قیمت خودرو

 

 

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان نوسانی است. اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار آزاد روند دیگری را طی می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و خودروها در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح نیز مانند روزهای گذشته، پنج میلیون تومان گران شد و اکنون در قیمت 278 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز پنج میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ 264 میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز پنج میلیون تومان گران و به نرخ 735 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی 770 میلیون تومان خرید و فروش شد.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز سه میلیون تومان گران و در قیمت 590 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز 11 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در قیمت 654 میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: شما حساب کنید به طور متوسط در ماه ۱۰ میلیون تومان و سالی ۱۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشید. با این رقم چه خودرویی را ۱۲۰ میلیون تومان می‌دهند. برای خودروی اقتصادی دولت خیلی باید تلاش کند و خیلی پیگیری می‌خواهد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که این خودروها قرار است در بورس عرضه شود، برخی از تحلیلگران عنوان می‌کنند نباید منتظر ارزانی خودرو باشیم؛ چراکه این خودروها با قیمت پایه وارد بورس کالا می‌شوند و به یک‌باره دو برابر قیمت پایه از بورس بیرون خواهند آمد؛ اتفاقی که درباره دیگنیتی و لاماری افتاد و دو میلیاردی شدند، می‌گوید: به احتمال غریب به یقین این اتفاق می‌افتد.

دادفر در پاسخ به این پرسش که با این‌که خودروهای اقتصادی وارد کشور شده‌اند، دیگر این خودروها اقتصادی نخواهند بود، می‌افزاید: دیگر ما امکان واردات خودروی اقتصادی را نداریم. نه تنها در حوزه واردات، امکان تولید خودروی اقتصادی هم نداریم. خودروی اقتصادی یعنی چه؟ یعنی این‌که خودرویی با درآمد متوسط یک ساله بتوانید خرید کنید.

وی متذکر می‌شود: شما حساب کنید به طور متوسط در ماه ۱۰ میلیون تومان و سالی ۱۲۰ میلیون تومان درآمد داشته باشید. با این رقم چه خودرویی را ۱۲۰ میلیون تومان می‌دهند. برای خودروی اقتصادی دولت خیلی باید تلاش کند و خیلی پیگیری می‌خواهد. در شرایط فعلی چنین موقعیتی وجود ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو عنوان می‌کند: شاید ۲ سال قبل که ما بحث می‌کردیم، می‌شد با قیمت پایین به مردم چنین خودرویی را داد، اما الان خیلی بعید می‌دانم.

دادفر تصریح می‌کند: امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد، چون به نفع مردم است و مردم حداقل در این موضوع آرامش می‌گیرند. کار نشدنی هم نیست، یک مقداری برنامه‌ریزی و تدبیر می‌خواهد و دست برداشتن از یک‌سری زیاده‌خواهی‌ها.

وی با ذکر مثالی عنوان می‌کند: به هر شکلی، می‌گویند که باید خودروی تولید داخل فروش برود و حمایت کنیم و ... یعنی تولید داخل هر کاری با بازار دوست دارد، می‌کند. هر گاه از این موضوع دست برداشتیم و گفتیم تولید داخل در رقابت با واردات بتواند عرضه خودرو داشته باشد، آن زمان احتمال دست یافتن به خودروی اقتصادی خیلی بیشتر از الان است. اما تا وقتی این کار را نکنیم، همین آش و همین کاسه است.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. این افزایش قیمت و رکوردزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بازار خودرو را دچار شوک بزرگی کرده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال ۱۴۰۱ قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو با پنج میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت ۲۶۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز چهار میلیون گران شد و به نرخ ۲۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی ۷۵۰ میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز ۱۰ میلیون تومان گران و در قیمت ۵۸۲ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز با ۹ میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت ۶۲۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز ۱۴ میلیون تومان گران و به نرخ ۷۵۸ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ 744 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

قیمت خودرو

گرانی بی سابقه خودرو در معاملات 

هفته گذشته سیدرضا فاطمی.‌امین، وزیر صنعت، به دلیل شرایط کنونی بازار خودرو، از مجلس کارت زرد گرفت.

در همین رابطه، لطف‌آله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن گفته، فاطمی‌امین باید به استعفا رضایت بدهد و در سمت دیگر مشغول فعالیت شود و بیش از این دولت، مجلس و مردم را اذیت نکند؛ به نظر می‌رسد اگر وزیر همچنان در این سمت بماند قیمت پژو ۲۰۶ به بالای ۵۰۰ میلیون تومان برسد.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه وزیر صمت در پاسخ به پرسش‌های نمایندگان مجلس فرافکنی می‌کند؟ تصریح کرده؛ فاطمی امین علت افزایش نرخ خودرو را به نوسان‌های نرخ ارز نسبت می‌دهد اما این پاسخ در واقع زیر سوال بردن دولت است.

وی با طرح این پرسش که چه نسبتی بین نوسان‌های نرخ ارز و تولیدات داخلی وجود دارد؟ گفته؛ سال‌های گذشته تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودرو را حدود ۲۰ درصد اعلام می‌کردند؛ در سال جاری چه اتفاقی رخ داده که نوسان‌های نرخ خودرو تا این میزان به نرخ ارز مرتبط شده است.

اما این شرایط در حالی در بازار خودرو حاکم است که فاطمی‌امین در مجلس عنوان کرده که بازار خودرو را از آشفتگی‌های ارزی نجات خواهد داد. در این میان، محمدرضا نجفی‌منش، رییس انجمن صنایع همگن نیز گفته، با توجه به مدت افزایشی نقدینگی و نیز افزایش قسمت ارز، افزایش قیمت خودرو عجیب نیست.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد که از روز شنبه تاکنون قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۳۸۰ میلیون تومان رسیده ک نسبت به هفته گذشته ۳۰ میلیون گران شده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با قیمت ۴۳۵ میلیون یه فروش رفت و این درحالی است که هفته گذشته ۲۰ میلیون ارزان تر بود و ۴۱۲ میلیون تومان قیمت داشت.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما با افزایش ۵۵ میلیون تومانی، ۵۳۰ میلیون تومان قیمت خورد. سمند EF۷ نیز به ۴۲۰ میلیون تومان افزایش یافت که نشان می‌دهد در هفته گذشته ۳۶ میلیون تومان گران شده است.

تارا دنده‌ای هم در حدود ۵۴۸ میلیون تومان قیمت خورد که نشان می‌دهد ۳۰ میلیون تومان گران شده است. اما قیمت تارا اتوماتیک ۴۵ میلیون افزایش یافته و به ۶۸۵ میلیون تومان رسید.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس هم حوالی ۶۵۰ قیمت خورد که نسبت به هفته گذشته ۴۵ میلیون تومان گران شد. اما رانا پانوراما پلاس به ۴۴۰ میلیون تومان رسید که حاکی از گرانی ۴۲ میلیون تومانی قیمت این خودرو است.

قیمت در این میان، قیمت پراید ۱۱۱ به ۲۲۲ میلیون تومان اعلام شد درحالی که هفته گذشته ۲۱۸ میلیون بود.پراید ۱۳۱ نیز ۲۱۲ میلیون تومان شد؛ این خودرو طی یک هفته ۸ میلیون گران شده است.

اما تیبا صندوق‌دار SX بنزینی با افزایش ۱۹ میلیون تومانی، ۲۴۰ میلیون تومان به فروش رفت..

کوییک معمولی هم افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت را طی یک هفته گذشته تجربه کرده و به ۲۴۰ میلیون تومان رسید. اما ساینا S دنده‌ای‌ در حدود ۱۸ میلیون تومان گران شد و ۲۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

در این میان، شاهین افزایش ۴۰ میلیون تومانی را در یک هفته گذشته تجربه کرد و به ۴۵۰ میلیون تومان رسید.

بازار خبر از ریزشی شدن قیمت‌ها از صبح روز گذشته می‌دهند، اما قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد. اما اکنون که در بازار دلار ثبات نسبی نیز حاکم شده است، خودرو به روند صعودی خود ادامه می‌دهد به طوری که امروز هیچ‌کدام از خودروهای داخلی پرطرفدار در بازار با کاهش یا ثبات قیمت همراه نبود و تمام این خودروها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شدند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست. 

پراید ۱۱۱ با سه میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته در قیمت 228 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز سه میلیون تومان گران شد و به نرخ 217 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات هم که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز با افزایش 10 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، وارد محدوده 700 میلیون تومان شد.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز با 9 میلیون تومان افزایش قیمت همراه شد. این خودرو هم‌اکنون با قیمت 503 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

پژو پارس اتوماتیک که ماه گذشته در قیمت 500 میلیون تومان ثابت مانده بود، امروز مجددا 10 میلیون تومان نسبت به دیروز افزایش را تجربه کرد و در قیمت 560 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز هم با افزایش 11 میلیون تومانی نسبت به دیرو به نرخ 689 میلیون تومان رسید.

ایران‌خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، به گفته فعالان بازار خودرو برخی از خودروها بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند. اما این خودروها در چه بازه قیمتی قرار دارند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز شش میلیون تومان افزایش قیمت داشت و در محدوده 251 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر با هفت میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته همراه شد و حالا 390 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو پنج هفت تومان گران شد و در بازار کشور در نرخ 425 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو و نمایشگاه‌دار در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: از صبح روز گذشته، قیمت خودرو روند کاهشی را آغاز کرد. این کاهش قیمت برای همه خودروها بود و خودرو خاصی دچار نوسان قیمت نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با علت افزایش قیمت افزود: یکی از اصلی‌ترین علت افزایش قیمت خودرو در بازار نزدیک شدن خودروهای وارداتی به کشور است.

نادری ادامه داد: کاهش قیمت خودرو بر سطح معاملات بسیار تاثیر گذاشت. زمانی که قیمت خودرو به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کرد، تعداد خرید و فروش در بازار بسیار بالا بود. اما با کاهش قیمت خودرو از امروز، سطح معاملات پایین آمد. چراکه مردم در این شرایط منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و خریدی انجام نمی‌دهند.

او توضیح داد: کاهش قیمت به اندازه افزایش قیمت نخواهد بود و به نظر می‌رسد نهایتا بازار 10 درصد کاهش قیمت را پس از جهش‌های پی‌درپی قیمت‌ها را تجربه کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.