کد خبر : 29579 / /
/

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان دولت | حقوق کارمندان امسال

دولت رئیسی نگرانی کارمندان را برطرف کرد | زمان قطعی پرداخت معوقه مهر حقوق کارمندان | حقوق کارمندان برای آبان ماه با اضافه ها شارژ شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه، بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی را به صلاح ندانست و گفت : جداول بودجه امسال دیر هنگام و در مردادماه به دولت ابلاغ شد و از این جهت، بررسی دو مرحله ای این لایحه در مجلس، یکپارچگی برنامه‌های دولت را دچار مشکل می‌کند.

افزایش حقوق کارمندان کلید خورد. حقوق کارمندان امسال دوبار به صورت پلکانی افزایش یافت. مابه التفات حقوق کارمندان از مهرماه پرداخت شد. دولت پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان را برای سال آینده داد. خبرهای جدید درباره حقوق کارمندان و بازنشستگان را در سایت خبر آزاد بخوانیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه، بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی را به صلاح ندانست و گفت : جداول بودجه امسال دیر هنگام و در مردادماه به دولت ابلاغ شد و از این جهت، بررسی دو مرحله ای این لایحه در مجلس، یکپارچگی برنامه‌های دولت را دچار مشکل می‌کند.

سیدمسعود میرکاظمی روز شنبه، درباره طرح مجلس برای بررسی دو مرحله‌ای بودجه‌های سالانه کشور، گفت: وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود، ملزم به اجرا هستیم و باید تبعیت کنیم.

وی در ادامه نظر دولت را بر این دانست که نخست مجلس اجازه دهد تا دولت لایحه خود را برای اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

میرکاظمی به کار مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در طرحی درخواست کرد تا با مشارکت و همراهی دولت، آن را پیش ببرند و ما هم این کار را کردیم و با توجه به همکارهای نزدیک تلاش می‌کنیم تا به نقطه نظر مشترک برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: اما نمایندگان در طرحی دوفوریتی خواستند تا روند بررسی لایحه بودجه به صورت دومرحله‌ای باشد که مرحله نخست تبصره ها و مرحله دوم جداول بررسی شود؛ ما ارسال جداول بودجه به مجلس را به صلاح نمی دانیم زیرا مردادماه امسال جداول بودجه ۱۴۰۱ به دولت ابلاغ شد و از این جهت جمع کردن یکپارچگی برنامه‌های دولت دچار مشکل می‌شود.

میرکاظمی اظهار امیدواری کرد که مجلس مراعات لازم را داشته باشد زیرا آنچه در دولت برای بودجه بسته می شود، دارای نظم و یکپارچگی است و نباید دچار بخشی نگری و سلیقه های سیاسی و بخشی شود.

وی چندی پیش اعلام کرد که لایحه بودجه ۱۴۰۲ اول آذرماه به مجلس می رود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه با توجه به ابلاغ افزایش حقوق کارمندان آیا بودجه آن هم برای پرداخت تامین شده است، پاسخ مثبت داد و گفت که از همین ماه آبان، اصلاحات انجام می‌شود و ما به تفاوت مهرماه در همین حقوق آبان پرداخت می شود.

قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری ۱۶ آبان در نامه ای از  محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به سید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بلاغ شد./ایرنا

حقوق کارمندان

فرمول محاسبه افزایش دوباره حقوق کارمندان و بازنشستگان

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی گفت: از ماه آینده حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری پرداخت خواهد شد.

عرب اسدی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان وبازنشستگان لشکری و کشور گفت:  با توجه به  ضرورت ترمیم حقوق و مزایای کارکنان نظام اداری و استخدامی که وجود داشت و با توجه به بهبود وضعیت معیشت کارکنان، دولت اقدام به تهیه لایحه به ویژه برای بازنشستگان کرد.

به گفته معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی این لایحه توسط رئیس جمهور ابلاغ شده و از ماه آتی تمامی حقوق  ومزایا پرداخت می شود.

او می گوید:  این لایحه اداری و استخدامی شامل مشمولان هماهنگی نظام  بازنشستگان لشکری و کشوری و اعضای هئیت علمی می شود./باشگاه خبرنگاران

چند درصد به حقوق کارمندان اضافه می شود؟

روز گذشته مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که لایحه بودجه سال 1402 در سازمان برنامه جمع بندی شده و هفته آتی برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال میشود.

بر این اساس در حالی که مهلت قانونی ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی در سنوات اخیر 15 اذر ماه بوده است، به نظر میرسد امسال دولت سیزدهم حداکثر تا اوایل آذر ماه لایحه بودجه 1402 را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. همچنین هفته گذشته  لایحه بودجه شرکتهای دولتی نیز به مجلس ارائه شده است.

یکی از مهمترین بخشهای لایحه بودجه سال آینده مربوط به افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان است که خبرنگار تسنیم مطلع شد، سازمان برنامه و بودجه در  آخرین جمع بندی خود پیشنهاد افزایش متوسط 20 درصدی حقوق را به دولت ارائه کرده است.

گفتنی است، در لایحه بودجه 1401 (جدای از افزایش 25 درصدی حقوق حداقل بگیران) میزان افزایش حقوق کارمندان به صورت متوسط 10 درصد بود که در مهر ماه امسال مجددا لایحه‌ای برای  افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان به مجلس ارائه و در نهایت بعد از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شد.

به گزارش تسنیم، این احتمال وجود دارد که افزایش متوسط 20 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1402 در هیئت دولت نیز با تغییراتی مواجه شود، هرچند احتمال کاهش این میزان افزایش حقوق در دولت بسیار بعید بوده و حتی احتمال افزایش بیشتر متوسط حقوق ها نیز وجود دارد./تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.