کد خبر : 26044 / /
/

سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

سورپرایز جذاب دولت برای افرادی که سهام عدالت ندارند | واریزی ده میلیونی برای جاماندگان سهام عدالت

قرار است دولت به هرکدام از جاماندگان سهام عدالت، معادل ده میلیون تومان سهام عدالت پرداخت کند، این سهامداران جدید چه کسانی هستند و سهام خود را از کجا دریافت خواهند کرد؟

سورپرایز جذاب دولت برای افرادی که سهام عدالت ندارند | واریزی ده میلیونی برای جاماندگان سهام عدالت

اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران اختصاص می‌یابد؟جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسیدآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

قرار است دولت به هرکدام از جاماندگان سهام عدالت، معادل ده میلیون تومان سهام عدالت پرداخت کند، این سهامداران جدید چه کسانی هستند و سهام خود را از کجا دریافت خواهند کرد؟

این پروژه یکی از طرح‌های پرداخت یارانه‌ای دولت نهم بود و طی آن سهام شرکت‌های دولتی با هدف گسترش بخش تعاون به دهک‌های کم درآمد فروخته شد.

با توجه به ماهیت یارانه‌ای بودن پروژه مورد نظر، ممکن است تصور ‌شود که سازمان هدفمندی یارانه‌ها مسئول واگذاری سهام  به شهروندان جامانده است در حالی که متولی این امر سازمان خصوصی سازی است و این سازمان نیز به احتمال زیاد مطابق داده‌هایی که در وزارت رفاه از دهک‌بندی درآمدی شهروندان وجود دارد به مشمولان شناسایی شده، سبدی از سهام شرکت‌های دولتی را واگذار خواهد کرد.

مطابق صحبت‌های اخیر احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی جاماندگان ، از میان دو دهک درآمدی هستند که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی قرار دارند و تا پایان سال ۱۴۰۱ سبد سهام خود را دریافت خواهند کرد.

مطابق گزارش‌های رسمی از زمان آغاز این پروژه تاکنون کمتر از پنجاه میلیون نفر در این قالب سهامدار شدند اما با این حال در ماه‌های گذشته بحث‌هایی حول شناسایی جاماندگان مستحق در گرفت.

اردیهبشت ماه امسال محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص جاماندگان سهام عدالت گفت: موضوع سهام عدالت در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۱ و به عنوان یکی از بند‌های بودجه تصویب شد. دولت مکلف است به جاماندگان، این سهام را واگذار کند و اولویت‌های مربوط به این بخش را به شکلی مدنظر قرار دهد.

آنزمان براساس برآورد این نماینده مجلس، حدود پنج میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مستحق، کارگران فصلی، بازنشستگان و رزمندگان معسر هستند که استحقاق دریافت این یارانه را دارند اما هنوز به آنها سهامی تعلق نگرفته است.

با این حال حسین امینی‌خواه، بازرس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت به تازگی، تعداد جاماندگان را حدود سه میلیون نفر عنوان کرد./تجارت‌نیوز

این افراد سهام عدالت جدید می گیرند

به گزارش منیبان،  حسین قربان‌زاده درباره مهم‌ترین عملکرد این سازمان در یک سال اخیر افزود: مهم‌ترین اتفاق رویداد بین‌المللی بود که در اجلاس سران برگزار شد؛ فرصتی پیش آمد تا همه شرکت‌هایی که در ۲۰ سال گذشته واگذار شده‌اند یک‌بار برای همیشه در ۹ پاویون عرضه شوند.

وی ادامه داد: جزییات چگونگی واگذاری این اطلاعات به‌سختی به دست مردم می‌رسد، اما سامانه پاسخ افتتاح شد تا تمام اطلاعات در دسترس مردم این حوزه باشد و حدود ۹۸۰ شرکت واگذار شده‌اند.

قربان‌زاده درباره جاماندگان سهام عدالت توضیح داد: قانون می‌گوید که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید سهام عدالت داشته باشند، اما حدود سه و نیم میلیون نفر از آن‌ها سهام عدالت ندارند. این افراد نباید به جایی مراجعه و ریالی پرداخت کنند. آماده اختصاص سهام عدالت به این افراد هستیم که پس از ابلاغ مصوبه دولت انجام خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به اینکه حدود ۶ هزار میلیارد تومان سود منابع سهام عدالت توزیع نشده از سال ۹۸ اعلام شده است، ادامه داد: بخشی از این سود برای افراد متوفی است که باید سازمان بورس سامانه‌ای برای آن‌ها تعبیه کند، بخشی شبا ندارند و بخشی هم مربوط به ۱۳ شرکت غیر بورسی است.

وی افزود: در قانون بودجه امسال ۳۷۱ هزار میلیارد تومان تکلیف فروش سهام لحاظ شده است. تابلو بورس ۱۸۶ هزار میلیارد تومان است که ۹۲ هزار میلیارد سهم دولت است. دولت سهامی در بورس ندارد و در بخش غیر بورس شرکت زیان‌ده داریم؛ دولت باید برای افزایش دارایی به این بخش فکری کند.

قربان‌زاده مطرح کرد: سال گذشته حدود ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود، شرکت‌های سهام عدالتی داشته‌اند این نوید را می‌دهم که تاکنون با توجه به اینکه برخی شرکت‌ها مجامع خود را برگزار نکرده‌اند قریب به دو برابر سود ایجاد شده و دو برابر و نیم سود نسبت به سود ۱۳۹۹ پیش‌بینی شده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره وضعیت حسابرسی استقلال و پرسپولیس گفت: باز شدن جعبه سیاه سرخابی‌ها بعد سه دهه رخ داده است. افشای نسخه به نسخه قرارداد‌ها را به ما و فرابورس داده‌اند و تطبیق صورت گرفته است. مجموع قرار داد بازیکنان ارزی و ریالی در سایت کدال افشا شده، ریسک فسخ‌ها اعلام شده یک انضباط مالی شروع شده که امکان بازگشت وجود ندارد.

وی یادآور شد: کمیته مصارف تشکیل شده تمام موارد با جزییات در نظر گرفته شده است. نامه‌ای به ۷ شرکت بورسی زده‌ام که آن‌ها هم رقم قرارداد خود را افشا کنند تا رقابت عادلانه شکل گیرد. حدوداً ۴ میلیارد تومان این دو باشگاه سود ماهانه دریافت می‌کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.