کد خبر : 23177 / /
/

سهام عدالت| ارزش سهام عدالت| ارزش امروز سهام عدالت

کسانی که دیروز سود سهام عدالت خود را نگرفته اند بخوانند | مشمولان سهام عدالت اطلاعات بانکی را اصلاح کنند | واریز ۵۸۰ هزار تومان به حساب سهام عدالتی ها

مشمولان سهام عدالت که سود سهام خود را دریافت نکردند، باید اطلاعات بانکی خود را ویرایش کنند.

کسانی که دیروز سود سهام عدالت خود را نگرفته اند بخوانند | مشمولان سهام عدالت اطلاعات بانکی را اصلاح کنند | واریز ۵۸۰ هزار تومان به حساب سهام عدالتی ها

جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالتدو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران اختصاص می‌یابد؟آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

مشمولان سهام عدالت که سود سهام خود را دریافت نکردند، باید اطلاعات بانکی خود را ویرایش کنند.

رییس گروه مطالعات بخش‌های اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: این مشمولان باید شماره شبای معتبر بانکی خود را در سامانه سجام به آدرس اینترنتی sejam.ir ویرایش کنند.

روح الله کریمی افزود: علاوه بر شماره شبای نامعتبر، «حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت» از مهم‌ترین علت‌های واریز نشدن سود سهام عدالت به حساب سهامداران است.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در هرمزگان برای دریافت سهام عدالت نام نویسی کردند./صدا و سیما

سهام عدالت

کلاهبرداری اشخاص در قالب سهام عدالت

امید ارباب، مدیر امنیت اطلاعات سپرده گذاری مرکزی می گوید: تمام سامانه‌های دولتی با پسوند IR تمام می‌شوند و پسوندهای دیگر مورد اعتماد و قبول نیستند. افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی، اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند.

ارباب با اشاره به شکل جدید کلاهبرداری اشخاص در قالب سهام عدالت ادامه داد: این افراد با راه‌اندازی سایت‌های جعلی، اقدام به فیشینگ می‌کنند و اشخاص را به سایت مشابه هدایت و به هر شکلی افراد را مجاب می‌کنند که اطلاعات بانکی خود را ارائه دهند. افراد در صورت مواجه با چنین مواردی حتما با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.

اعلام زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

 وی با بیان این که برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند، اظهار داشت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.

آمار جاماندگان سود سهام عدالت

حسنلو تصریح کرد: براساس آخرین آمارها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکرده اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند.

وی افزود : مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

سهام عدالت

وضعیت سود سنواتی سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوارق بهادار و تسویه وجوه درخصوص مطالبات سود سنواتی سهام عدالت برای قبل از سال ۹۸ نیز گفت : واریز سود سهام عدالت برای قبل از سال ۹۸ در حیطه وظایف و اختیارات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیست و مربوط به سازمان خصوصی سازی می‌شود.

تکلیف وراث فوت شدگان سهام عدالت

حسنلو درباره فوت شدگان سهام عدالت و تکلیف سود سهام این عده از افراد اظهار داشت: بیش از سه میلیون نفر از هموطنان که سهام عدالت داشتند در طی ۱۶ سال گذشته فوت کردند که دارایی آنها باید بین وراث تقسیم شود اما مشکل این است که چون اطلاعات انحصار وراثت به صورت متن وجود دارد و اطلاعات آن به صورت دیتا ذخیره نشده است نمی توانیم نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنیم که البته با همکاری قوه قضاییه و مذاکراتی که صورت گرفته در نظر داریم با دریافت اطلاعات انحصار وراثت این دسته از هموطنان نسبت به تقسیم ارث بین وراث و پرداخت سود های سهام عدالت از طریق یک سامانه الکترونیک اقدام کنیم و بر اساس برنامه ریزی ها احتمالا در اواخر تابستان یا اوایل پاییز این سرویس راه‌اندازی می‌شود.

دریافت وام توسط ۴۱۲ هزار نفر با توثیق سهام عدالت

وی به توثیق سهام عدالت برای دریافت وام از سیستم بانکی نیز اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمارها از اسفند سال ۱۳۹۹ تا به امروز بیش از ۴۱۲ هزار نفر، با توثیق سهام عدالت نسبت به دریافت وام از شبکه بانکی اقدام کرده‌اند که سهم بانک ملی از همه بانک‌ها بیشتر بوده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.