کد خبر : 22547 / /
/

یارانه نقدی/یارانه معیشتی/یارانه بنزین/واریز یارانه

بلاخره تکلیف جاماندگان یارانه معیشتی مشخص شد| جزییات مهم از زمان و نحوه ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: سامانه ثبت نام از جاماندگان یارانه معیشتی هفته آینده باز می‌شود.

بلاخره تکلیف جاماندگان یارانه معیشتی مشخص شد| جزییات مهم از زمان و نحوه ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی

یارانه معیشتی کمک مالی است که به افراد کم درآمد داده می شود.در برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دولت برای شهروندانی که در دهک درآمدی اول تا نهم قرار دارند، برای خرید اقلام ضروری یارانه معیشتی مقرر کرد. این یارانه معیشتی تا اطلاع ثانونی به صورت نقدی پرداخت می‌شودمحمد هادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جمع خبرنگاران درباره ثبت نام جاماندگان از یارانه معیشتی اظهار داشت: تکمیل بانک‌های اطلاعاتی به علت تغییراتی که مرتباً در خانواده‌ها صورت می‌گیرد و ازدواج‌ها و طلاق‌هایی که انجام می‌شود، در دستور کار ماست.اخبار یارانه معیشتی را با ما بخوانید.

وی افزود: طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده امکان ثبت نام مجدد خانواده‌هایی که فکر می‌کنند مستحق دریافت یارانه هستند ولی به آنها داده نشده، مجدداً در وب سایت سامانه حمایتی فراهم می‌شود تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

زاهدی وفا تأکید کرد: براساس اطلاعاتی که در بانک اطلاعات رفاه ایرانیان داشتیم، تاکنون خانواده‌های مشمول دریافت یارانه را معرفی کردیم اما از سال آینده سیاست دیگری را در پیش می‌گیریم تا این اتفاقات رخ ندهد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ثبت نام جاماندگان سهام عدالت گفت: کارهای مربوط به ثبت نام آنها نهایی و برای تصویب به هیئت دولت ارائه شده است./اقتصاد نیوز

 خبری مهم برای یارانه‌بگیران؛ آیا جدول دهک‌بندی دوره‌ای تغییر می‌کند؟

از زمان واریز یارانه تیر برخی یارانه‌بگیران بر کاهش یارانه دریافتی تاکید می‌کنند. اما علت این کاهش چه مواردی است؟

شایع‌ترین دلیل احتمالی این کاهش، می‌تواند بازپرداخت وام یک میلیون تومانی باشد. این وام را دولت وقت در دوران پاندمی کرونا به شهروندان پرداخت کرد و پس از آن فرایند بازپس‌گیری وام آغاز شد.

طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تا تسویه حساب کامل، هرماه از سرانه یارانه هر شهروند بابت اقساط وام یادشده، مبلغ ۳۵ هزار تومان کسر می‌شود.

دهک‌بندی یارانه‌بگیران شناور است!

اما غیر از بازپرداخت وام یک میلیون تومانی دوران کرونا، کاهش یارانه واریزی افراد می‌تواند ناشی از شناور بودن موقعیت دهک درآمدی افراد باشد. موقعیتی که به دلیل به روز رسانی اطلاعات مربوط به دهک‌های درآمدی ثابت نیست و مدام تغییر می‌کند.

مبنای این به روز رسانی، آزمون وسع و بازبینی اطلاعات مالی و بانکی مربوط به شهروندان در دوره‌های زمانی معین است. یکی از نتایج احتمالی این اتفاقمی‌تواند جابجایی دهک‌های درآمدی افراد و تغییر فهرست یارانه‌بگیران باشد.

آخرین بازبینی کی انجام شد؟

آخرین بازبینی توسط وزارت رفاه در روز بیستم تیر (یک روز پیش از موعد واریز یارانه این ماه) صورت گرفته است.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد، وزارت رفاه از این پس دست کم هر شش ماه یکبار، فهرست دهک‌های درآمدی و شهروندان یارانه‌بگیر را به روز رسانی می‌کند.

یارانه نقدی

با این وضع دور از انتظار نیست که در نتیجه این اتفاق، موقعیت مکانی شماری از شهروندان در جدول دهک‌های درآمدی طوری تغییر کند که برخی افراد از دهک‌های پایین درآمدی به سمت دهک‌های بالا و برعکس تغییر موقعیت دهند.

به بیان دیگر، اگر از حالا تا بیستم دی، از نظر وزارت رفاه، وضعیت اقتصادی شهروندی طوری تغییر کند که به جابجایی موقعیت او در دهک درآمدی منجر شود، این احتمال وجود دارد که یارانه واریزی او کم، زیاد و حتی قطع شود.

البته در همین رابطه، شماری از مخاطبان تجارت‌نیوز، روز گذشته مدعی شدند که بعد از دو ماه دریافت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، یارنه تیر خود را به صورت ۳۰۰ هزار تومانی دریافت کردند./تجارت نیوز

 راهنمای سامانه اعتراض به دهک‌بندی یارانه

متقاضیان بازبینی و دهک‌بندی اعلام شده یا افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل کنند.

برخی از سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها در اردیبهشت‌ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنان‌چه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه تیرماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

سامانه اعتراض به دهک بندی و پیگیری اعتراض یارانه

متقاضیان بازبینی و دهک‌بندی اعلام شده یا افرادی که یارانه آنان از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قطع شده است، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل کنند.

سامانه جاماندگان و ثبت‌نام یارانه

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.

جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمام اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی *۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند./ایمنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.