کد خبر : 2609 / /
/

پیش بینی قیمت طلا در چهارمین هفته تعطیلی+جزئیات بیشتر کلیک کنید

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه روند نزولی قیمت‌ طلا و سکه خبر داد و گفت: انواع سکه در حال تخلیه حباب کامل هستند.

پیش بینی قیمت طلا در چهارمین هفته تعطیلی+جزئیات بیشتر کلیک کنید

قیمت طلا در سال جاری با افزایش بی سابقه ای روبه رو بوده است.قیمت طلا در نوسانات بازار سهم به سزایی دارد.قیمت طلا بستگی به بازار جهانی دارد.قیمت طلا هر لحظه درحال تغییر و دگرگونی است . قیمت طلا تا حدودی قابل پیش بینی است.

محمد کشتی‌آرای درباره روند قیمت طلا و سکه توضیح داد: باتوجه به کاهش ۱۱دلاری اونس جهانی و افت ۲۰۰تومانی نرخ ارز نسبت به آخرین معاملات هفته گذشته، قیمت طلا و سکه امروز هم ارزان شد.

این فعال بازار طلا از ادامه تعطیلی‌ بازار خبر داد و گفت: به دلیل وضعیت وخیم بیماری کرونا، تعطیلی بازار برای هفته چهارم تمدید شد و برهمین اساس نبود تقاضا روند نزولی قیمت طلا و سکه را بیشتر کرد.

او با اشاره به کاهش حباب سکه از ابتدای سال اضافه کرد: در سایه نبود تقاضا حباب انواع سکه در حال تخلیه کامل است به طوریکه حباب سکه طرح جدید از ۶۰۰هزار تومان ابتدای سال به ۱۵۰هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای با بیان اینکه روند نزولی ادامه‌دار خواهد بود تاکید کرد: تا زمانی که سیگنال‌های مثبت از سمت برجام ادامه داشته باشد طلا و سکه در شیب نزولی حرکت خواهد کرد و چنانچه توافقی صورت بگیرد سرعت کاهش قیمت‌ها بیشتر خواهد شد.

قیمت طلا و سکه ۱۱اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

قیمت طلا نایب رییس دوم اتحادیه طلا در پایان به تشریح قیمت‌های امروز پرداخت. به گفته این فعال صنفی قیمت سکه امامی امروز به ۹میلیون و ۸۲۰هزار و سکه طرح قدیم به ۷میلیون و ۷۰۰هزار تومان کاهش یافت.

کشتی‌آرای افزود: امروز قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۴۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۰۰هزار و سکه یک گرمی به یک میلیون و ۹۵۰هزار تومان رسید؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار بر اساس ارزش اونس جهانی و نرخ ارز چهار میلیون و ۲۲۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۷۴هزار تومان است.

تشریح وضعیت قیمت طلا در 1400

ابراهیم محمدولی با اشاره به وضعیت بازار طلا در سال۹۹ اظهار کرد: سال گذشته نرخ طلا تحت تاثیر بیماری کرونا و شرایط سیاسی که در نیمه دوم سال پیش آمد، نوسان زیادی را تجربه کرد و همین عوامل باعث شد تقاضا برای طلا و سکه هم به حداقل برسد.

او اضافه کرد: نرخ طلا و سکه در سال۱۴۰۰ کاملا تحت تاثیر شرایط اقتصادی دنیا و روند بیماری کرونا است، اگر واکسن‌های کشف شده نتیجه‌بخش باشند و این بیماری رو‌به بهبود برود مسلما بر ارزش طلای جهانی تاثیر مثبتی خواهد داشت که در این صورت شاهد کاهش نرخ طلا و سکه همپای دلار و اونس خواهیم بود.

به گفته محمدولی، با بهبود شرایط اقتصادی و بیماری کرونا، وضعیت صادرات و تولید طلا هم بهتر خواهد شد و پیش‌بینی شده در سال۱۴۰۰ شاهد رونق تولید و اشتغال صنعت طلا باشیم.

رئیس اتحادیه طلا درباره آینده نرخ طلا و سکه بیان کرد: نوسان نرخ طلا در امسال بیش از حد طبیعی که حدود پنج درصد است، خواهد بود؛ البته نرخ طلا به عوامل دیگری از جمله نرخ ارز و تقاضا هم بستگی دارد، بنابراین اگر دلار در سال جدید همچنان نوسان افزایشی داشته باشد حتی باوجود کاهش ارزش اونس، نرخ طلا و سکه افزایش خواهد یافت.

علت اصلی افزایش قیمت طلا 

افزایش بازده اوراق قرضه که به بالاترین سطح ۱۲ ماه گذشته رسیده و نیز افزایش شاخص دلار آمریکا از جمله عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت‌ها در بازار فلزات گرانبها بوده‌اند. معامله‌گران آتی کوتاه مدت و مبتنی بر نمودار نیز به دلیل وخیم‌تر شدن وضعیت فنی کوتاه مدت، صف فروش شکل داده‌اند. بر این اساس معاملات آتی طلای آوریل با ۱۷.۲۰ دلار کاهش به قیمت ۱۷۱۶.۵۰ دلار در هر اونس و نقره آتی می با ۰.۵۰۹ دلار کاهش به قیمت ۲۶.۳۷۵ دلار در هر اونس معامله شد.

منبع:اقتصادآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.