کد خبر : 172 / /
/

پیش‌بینی قیمت طلا تا انتهای پاییز

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش قیمت طلا و سکه با وجود ثبات نرخ ارز، متاثر از رشد بهای اونس جهانی خبر داد و گفت: نوسانات قیمت باعث شده تا هیچ خریداری در بازار طلا وجود نداشته باشد.

پیش‌بینی قیمت طلا تا انتهای پاییز

ابراهیم محمدولی درباره وضعیت بازار طلای امروز توضیح داد: بعد از بازگشایی بازار طلا، قیمت‌ها با شیب ملایمی رو به افزایش بوده که اصلی‌ترین علت آن رشد بهای طلای جهانی است؛  در این مدت نرخ ارز تغییری نداشته اما ارزش اونس برخلاف هفته‌های پیش صعودی شده است.

به گفته محمدولی، قیمت طلا نسبت به ابتدای هفته حدود 30هزار و سکه 300هزار تومان گران‌تر شده، که این نوسانات قیمت در کنار کاهش توان خرید مردم باعث شده تا حجم تقاضا به شدت کاهش یابد.

او درباره روند بازار تا پایان پاییز اظهار کرد: از آنجا که روند اونس صعودی است، قیمت طلا و سکه هم متاثر از این عامل افزایش خواهد یافت اما اگر نرخ ارز به همین روال ثابت بماند، با توجه به افت چشمگیر تقاضا با رشد قابل توجهی در قیمت طلا و سکه مواجه نخواهیم شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: در این میان اگر ارزش اونس جهانی مجددا نزولی شود، قیمت طلا و سکه هم کاهش خواهد یافت.

5490331

طلا و سکه امروز چند؟

محمدولی با تشریح قیمت‌ سکه و طلا گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، در ساعت (13:00) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید با حدود 400هزار تومان افزایش در مقایسه با روز گذشته به 12میلیون و 600هزار تومان رسید؛ قیمت سکه طرح قدیم هم با همین مقدار رشد 11میلیون و 800هزار تومان است.

وی افزود: همچنین نیم سکه با قیمت شش میلیون و 400هزار، ربع سکه چهار میلیون و 400هزار و سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و 500هزار تومان معامله می‌شود؛ قیمت هر مثقال طلای 17عیار در بازار امروز به چهار میلیون و 970هزار و طلای 18عیار به گرمی یک میلیون و 147هزار تومان افزایش یافت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.