کد خبر : 2048 / /
/

دلار افت کرد/قیمت دلار قیمت (۱۴۰۰/۰۱/۳۱)+ جدول

آخرین قیمت دلار را با ما دنبال کنید

دلار افت کرد/قیمت دلار قیمت (۱۴۰۰/۰۱/۳۱)+ جدول

قیمت دلار  امروز 31 فروردین 1400 را در این خبر مشاهده می فرمائید.قیمت دلار در بازار امروزحاکی از یک روند رکود بوده است. قیمت دلار  روی عدد 23 هزار و 531 تومانی نیز قرار گرفته است. قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا روند تغییراتی داشته است. قیمت دلار  تاثیر مستقیم بر اقتصاد و گرونی اجناس در بازار دارد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی ۲۳۵۳۱۰ ریال اعلام شد. قیمت خرید دلار در این صرافی نیز ۲۳۰۶۵۰ ریال تعیین شد.  قیمت یورو نیز برای فروش ۲۸۲۸۰۰ در صرافی‌ ملی ریال اعلام شده؛ نرخ خرید یورو نیز در این صرافی ۲۷۷۲۰۰ ریال قیمت خورده است.

قیمت دلار

تاثیر کرونا بر قیمت دلار 

قیمت دلار

سخنان اخیر وزیر خزانه داری آمریکا بار دیگر نگرانی ها از طولانی تر شدن پیامدهای ویروس کرونا بر روی اقتصاد آمریکا را افزایش داده است. ژانت یلن با بیان اینکه در همکاری با صندوق بین المللی پول و بانک جهانی از کشورها خواهد خواست تا در روند احیای رشد اقتصادی جهان مشارکت فعال تری داشته باشند، افزود: هنوز برای آن که بگوییم بر همه گیری غلبه کرده ایم خیلی زود است. یلن در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اهمیت اصلاح ساختارهای مالیاتی گفت: تنها به کمک یک سیستم مالیاتی پایدار می توانیم از تامین مالی لازم برای پاسخ گویی به نیازهای اساسی اقتصاد در زمان مواجهه با بحران های این چنینی مطمئن باشیم.  

شمار مرگ و میرها در نتیجه ابتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا در اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر به سرعت رو به افزایش است. در فرانسه دولت رفت و آمد از ساعت هفت عصر به بعد را ممنوع اعلام کرده و در هلند و بلژیک، پلیس با مخالفان ادامه قرنطینه درگیر شده است. در انگلیس نیز پس از گزارش هفت مورد مرگ پس از دریافت واکسن استرا زنکا، استفاده از آن به حال تعلیق درآمده است. کارشناسان هشدار داده اند که ادامه این روند روی ورود سرمایه های جدید به چرخه فعالیت‌های اقتصادی تاثیر منفی جدی خواهد داشت.  

همان طور که پیشتر انتظار می‌رفت، نرخ بیکاری بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه مارس باز هم کاهشی شد و رقم ۶.۰ درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که ۰.۲ درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول ۱۲ ماه اخیر است. از آوریل پارسال که نرخ بیکاری آمریکا با رسیدن به ۱۴.۸ درصد رکوردشکنی کرد، روند نزولی نرخ بیکاری آمریکا ادامه داشته است. طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با کاهشی محسوس نسبت به ماه قبل به ۹ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد که ۱۸۴ هزار نفر کمتر از ماه قبل است.

شرایط اقتصادی در اقتصادهای بزرگ به نسبت ماه های قبل رو به بهبود رفته است تا جایی که تا پایان ماه فوریه متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۴.۵ درصد رسید. طی این مدت شمار افراد بیکار آلمانی با ۴۸ هزار نفر کاهش نسبت به ماه قبل دو میلیون و ۱۰ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در این ماه با ۰.۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۲ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی ۰.۱۵ درصد بیشتر شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.