کد خبر : 1002 / /
/

قیمت دلار امروز یک شنبه 21 دی 99 / قیمت دلار در بازار روند نزولی پیدا کرد + جدول

دیروز دلار ۵۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و با خروج از کانال ۲۵ هزار تومانی به عدد ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

قیمت دلار امروز یک شنبه 21 دی 99 / قیمت دلار در بازار روند نزولی پیدا کرد + جدول

قیمت دلار  امروز یکشنبه 21 دی ماه 99 را در این خبر مشاهده می فرمائید . قیمت دلار در بازار این هفته دی ماه حاکی از یک روند صعودی بوده است . قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا روند کاملا نزولی داشته است .قیمت دلار  روی عدد 25 هزار و 764 تومانی نیز قرار گرفته است. قیمت دلار  اگر محدوده 25 هزار و 800 تومانی را از دست بدهد سکه بازان موقعیت فروش بیشتری را نیز می توانند کسب کنند . دلال های دلار که بعد از رفتن ترامپ و آمدن بایدن با سقوط پی در پی دلار مواجه شده اند حال و روز خوشی ندارند.

قیمت دلار  امروز یک شنبه 21 دی ماه 99

عنوان قیمت(ریال) تغییر روز قبل
دلار ۲۴۸,۹۸۰ ۰.۵۲% ۲۵۷,۶۴۰
یورو ۳۱۷,۷۱۰ ۰.۰۷% ۳۱۵,۴۹۰
پوند انگلیس ۳۵۶,۵۷۰ ۰.۶۹% ۳۵۴,۹۳۰
درهم امارات ۷۱,۸۰۰ ۰.۵۶% ۷۱,۴۰۰
لیر ترکیه ۳۴,۶۰۰ ۰.۵۸% ۳۴,۴۰۰
فرانک سوییس ۲۹۴,۷۰۰ ۰.۷۲% ۲۹۲,۶۰۰
یوان چین ۳۹,۶۰۰ ۰.۷۶% ۳۹,۳۰۰
دلار کانادا ۲۰۳,۷۵۰ ۰.۷۴% ۲۰۲,۲۵۰
دلار استرالیا ۲۰۱,۰۰۰ ۰.۷% ۱۹۹,۶۰۰
ریال عمان ۶۷۳,۵۰۰ ۰.۷۵% ۶۶۸,۵۰۰
کرون نروژ ۳۰,۸۰۰ ۰.۶۵% ۳۰,۶۰۰

دیروز دلار ۵۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و با خروج از کانال ۲۵ هزار تومانی به عدد ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

برخی از فعالان اعتقاد دارند که دلار می‌تواند در نرخ‌های پایین‌‌تر به آرامش برسد. از نگاه آنها، با عبور از ترامپ و برد دموکرات‌ها در انتخابات مجلس سنا، ریسک‌های سیاسی در بازار کاهش پیدا کرده است، در نتیجه بسیاری از معامله‌گران دلیل خاصی برای ماندن در بازار ارز ندارند.

قیمت دلار امروز 21 دی ماه 

قیمت دلار

با این حال ممکن است برخی عوامل در برابر ریزش قیمت دلار مقاومت کنند. اولین عامل عدم کاهش معنادارتقاضا در سمت معاملات حواله‌ای است.

روز شنبه، ارزش حواله درهم به زیر مرز ۷هزار تومانی رفت، ولی همچنان با قیمت دلار در بازار خیابان فردوسی هماهنگ نبود. بعدازظهر شنبه گفته می‌شد که حواله درهم روی عدد ۶هزار و ۹۵۰تومان قرار گرفته است؛ این عدد ۱۴۰ تومان کمتر از روز پنجشنبه بود؛ با این حال، با این سطح از قیمت حواله درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می‌توانست در حوالی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

برخی از معامله‌گران عنوان می‌کردند، در بازار حواله، تقاضای واقعی وجود دارد، حال آنکه در بازار نقدی نه تنها افراد زیادی مایل به خرید نیستند که گروهی تصمیم گرفته‌اند، ارزهایی که از قبل نگهداری کرده بودند را به فروش برسانند.

قیمت دلار امروز در بازار 21 دی ماه 99

قیمت دلار

چنین مساله‌ای موجب می‌شد که بین قیمت حواله‌ای و قیمت اسکناس اختلاف ایجاد شود. با این حال اگر قرار باشد، سیر نزولی دلار در بازار آزاد ادامه پیدا کند، قیمت درهم نیز باید به افت خود ادامه دهد. نزول درهم به زیر ۶ هزار و ۶۰۰ تومان می‌تواند زمینه‌ساز سقوط دلار در بازار داخلی حتی به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی شود.

ادامه یا پایان ریزش دلار؟

عده‌ای از معامله‌گران با توجه به فاصله‌ای که حواله درهم از بازار اسکناس آمریکایی داشت،‌ عنوان می‌کردند که ریزش قیمت دلار ادامه نخواهد یافت. از نگاه آنها بازار از چهارشنبه هفته قبل در موج فروش ناشی از هیجان گرفتار شد ولی با کاهش هیجان به تدریج قیمت به سوی سطوح پیشین بازخواهد گشت. این درحالی است که کاهشی‌های بازار همچنان اعتقاد دارند که دلار دلیلی برای ماندن در سطوح بالا ندارد. از نگاه آنها به‌تدریج دارندگان دلار از نگهداری این ارز عقب‌نشینی خواهند کرد و به تبع آن، قیمت اسکناس آمریکایی افت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.