کد خبر : 50059 / /
/

ایده‌های خلاقانه عکاسی از محصول، که فروش شما را منفجر می‌کند!

برای عکاسی از محصول، ایده‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها عکس‌‌های جذابی را از محصولات خود بگیرید و از این طریق عملکرد مناسب‌تری برای جذب مشتری و رونق فروش محصول خود داشته باشید. در ادامه مطلب، ۱۳ ایده جالب برای عکاسی حرفه‌ای از محصول را معرفی کرده ایم پس تا انتهای این مقاله جذاب همراه ما باشید.

ایده‌های خلاقانه عکاسی از محصول، که فروش شما را منفجر می‌کند!

 

 

13 ایده عکاسی از محصول

  1. استفاده از دود

استفاده از دود یکی از بهترین راهکارها برای اضافه کردن فضای دراماتیک به تصویر است. حتی می‌توانید با استفاده از رنگ متناسب با محصول به تصویر دود رنگی اضافه کنید. البته اگر کار با برنامه گرافیکی فتوشاپ را بلد باشید، با استفاده از جلوه‌های موجود در این برنامه، راحت‌تر می‌توانید به عکس خود دود اعم از رنگی و بی‌رنگ اضافه کنید.

همانطور که می‌دانید، تعرفه عکاسی از محصول برحسب تجربه و دانش عکاس، تجهیزات، اندازه، وزن، کیفیت و ویژگی عکس، تعداد فریم و مکان عکاسی‌ متفاوت است. پس برای دسترسی به عکس‌های جذاب‌تر و منحصر به فردتر باید هزینه بیشتری بپردازید؛ اما با استفاده از این ایده و دیگر ایده‌ها می‌توانید بدون پرداخت تعرفه عکس‌هایی با کیفیتی را از محصول مورد نظر خود تهیه کنید.

  1. استخدام مدل

برای عکاسی از برخی از محصولات نظیر لباس، محصولات آرایشی، جواهرات و غیره استخدام مدل، یک ایده بسیار خوب است، زیرا با وجود مدل راحت‌تر می‌توانید، عکس‌های مد نظر را بگیرید و نظر مشتریان هدف را به سمت محصولات خود جلب کنید. به عنوان مثال اگر محصول شما پوشاک است، مشتریان با مشاهده لباس در تن مدل، براحتی متوجه خواهند شد که آن لباس متناسب استایل آنها است یا خیر.

  1. استفاده از بازتاب تصاویر

با استفاده از بازتاب تصاویر می‌توانید خیلی راحت به عکس‌های معمولی خود عمق ببخشید. برای ایجاد بازتاب در تصاویر و تنظیم بازتاب نور می‌توانید هم از شیشه و آینه و هم از برنامه فتوشاپ استفاده کنید.

  1. ترکیب رنگ‌ها در پس زمینه

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که با استفاده از پس زمینه سفید برای عکاسی از محصول، نمی‌توان عکس جذاب و مشتری پسند تهیه کرد. زیرا تصاویری که پس زمینه سفید دارند، کسل کننده به‌نظر می‌رسند و از قدرت لازم برای درگیری ذهن مخاطب برخوردار نیستند؛ بنابراین برای آنکه عکس محصول، قابلیت لازم برای جلب نظر مخاطبان هدف را داشته باشد، باید با توجه به رنگ و نوع بسته‌بندی آن از ترکیب رنگ‌های مکمل و یا متضاد برای محصول پس‌زمینه‌‌ای جذاب ایجاد کنید.

  1. استفاده از استندها

در حال حاضر استندهای بسیار متنوعی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها به عکس محصولات خود پویایی بیشتری ببخشید. حتی می‌توانید از سنگ‌ها و پایه‌های مکعبی شکل نیز برای این منظور بهره ببرید.

  1. عکسبرداری از زوایای غیر معمول

برای تهیه عکس تبلیغاتی جذاب و کاربردی، فقط به سراغ شیوه‌های عکاسی کلاسیک نروید. برای رقابت با رقبای خود باید زوایای جدیدی را برای عکسبرداری حرفه‌ای کشف کنید. استفاده از زوایای غیر معمول و جدید در عکسبرداری به شما کمک می‌کند محصول خود را نسبت به دیگر رقبا متمایز کنید و از این طریق مشتریان بیشتری به سمت کالاهای خود بکشانید.

به بیان ساده‌تر قرار دادن دوربین در سطح محصول و عکسبرداری از آن یک روش ساده و کلاسیک است که بی‌تجربه‌ترین عکاس‌ها نیز آن را بلد هستند و تصاویر خروجی از این زاویه بسیار ساده و تکراری هستند. پس برای دسترسی به تصاویر منحصر به فردتر، بهتر است از زاویه بالا، پایین، چپ، راست و زوایای مختلف دیگر از محصول خود عکس بگیرید.

  1. استفاده از عناصر شکسته

یکی دیگر از ایده‌های جالب عکاسی محصول استفاده از عناصر شکسته است. البته فراموش نکنید که این ایده برای همه محصولات مناسب نیست و فقط برای موارد خاصی می‌توانید از آن استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید محصول را در بین قطعات سرامیکی یا شیشه شکسته قرار دهید و سپس از آن عکس بگیرید.

  1. عکسبرداری از محصول روی صفحات تخت

یکی از شیک‌ترین سبک‌های عکاسی از محصول در فضای مجازی قرار دادن آن روی میز است. شما نیز می‌توانید از این ایده جالب برای عکسبرداری از محصول خود استفاده کنید. با قرار دادن محصول روی میز، دوربین دقیقا روی آن قرار می‌گیرد و می‌توانید محصول را از لنز دوربین به چشم یک پرنده مشاهده کنید. بسته به سلیقه و ویژگی‌های محصول، می‌توانید از عناصر دیگر نیز برای این منظور استفاده کنید و تصاویری با جذابیت بصیری بیشتری را به ثبت برسانید.

  1. افزودن بافت به تصویر خود

برای افزودن بافت به تصویر باید محصول را در چمن، ماسه، برف، آب، چوب، سنگ و غیره قرار دهید و از آن عکس بگیرید. در مواقعی که می‌خواهید مخاطبان هدف از حالت‌های مختلف محصول مطلع شوند، افزودن بافت به عکس می‌تواند یک ایده بسیار مناسب و کاربردی برای شما باشد.

  1. استفاده از طنز

اگر به دنبال یک راهکار مناسب برای معرفی نام تجاری و محصولات خود به بازار هدف هستید، در عکس محصولات از طنز استفاده کنید. جالب است بدانید که عملکرد عکس‌های طنزدار، همانند یک ویروس بوده و مسیر پیش روی شما را برای جذب مشتری بسیار هموارتر می‌کند. البته منظور ما استفاده از موارد توهین آمیز نیست و نباید در استفاده از طنز در عکس‌های خود افراط کنید.

  1. استفاده از عناصر انسانی

یکی دیگر از ایده‌های خوب برای عکاسی از محصول استفاده از عناصر انسانی است. در این ایده عکاسان حرفه‌ای قسمت‌هایی از بدن انسان نظیر دست، بازو و غیره را به محصول اضافه کرده و از محصول مورد نظر یک تصویر مرموز خلق می‌کنند. شما نیز می‌توانید از این ایده خلاقانه برای تهیه عکس‌های جذاب از محصول استفاده کنید. همچنین از این طریق نحوه استفاده درست از محصول را هم به مخاطبان آموزش دهید.

  1. تاکید روی رنگ محصول

یکی مهمترین نکات در عکاسی صنعتی انتقال درست رنگ‌ها از طریق عکس است. به همین دلیل در این حرفه برای تهیه عکس‌های باکیفیت و جذاب باید در ثبت رنگ‌ها نهایت دقت را به خرج داد. برای انتقال درست رنگ‌ها، باید بتواند از طریق ترفندهای مختلف، در عکس رنگ محصول را برجسته‌تر کنید.

  1. ایجاد نمای ۳ بعدی

می‌توانید محصول را با استفاده از نخ ماهیگیری آویزان کرده و از آن عکس‌های ۳ بعدی تهیه کنید. سپس با برنامه‌های گرافیکی موارد اضافی را حذف کرده و کیفیت عکس محصول را بالا ببرید.

نتیجه گیری

عکاسی از محصول یک فرایند کاملا حرفه‌‌ای و تخصصی است و به صورت مستقیم بر میزان فروش و رونق بازار کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید در کسب و کار خود برای رقابت با دیگر رقبا قدرت رقابتی کافی داشته باشد، باید به عکسای محصول و نقش آن در تبلیغات کسب و کار خود توجه ویژه داشته باشید و از ترفندهای موجود در این زمینه بهره لازم را ببرید. البته شما می توانید برای استفاده بهینه از عکاسی محصول در کسب و کار خود از کارشناسان استودیو ناین نیز کمک بگیرید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.