کد خبر : 14027 / /
/

از کجا دوربین عکاسی خوب بخریم؟

مرکز خرید دوربین عکاسی دیجی سنتر، باکیفیت‌ترین و حرفه‌ای‌ترین انواع دوربین عکاسی را عرضه می‌کند. اگر عاشق عکاسی از مکان‌های مختلف از جمله بازارهای قدیمی، طبیعت، حیوانات و غیره هستید، داشتن یک دوربین عکاسی به شما در ثبت عکس‌های باکیفیت بسیار کمک می‌کند. با خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای می‌توانید خاطرات خود را ثبت کرده و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. انواع دوربین عکاسی با برندهای مختلف در بازار وجود دارند که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. توجه به نکات مختلف در زمان خرید، شما را در انتخاب یک دوربین عکاسی خوب کمک می‌کند. در این مقاله به نکات مهم در زمان خرید دوربین عکاسی و ویژگی‌های یک دوربین عکاسی خوب می‌پردازیم.

نکات مهم در زمان خرید دوربین عکاسی

  • اولین نکته در زمان خرید دوربین عکاسی، دلیل خرید آن است. شما باید با توجه به نیازتان نوع دوربین عکاسی را مشخص کنید. اینکه دوربین را برای ثبت خاطرات روزانه می‌خواهید یا به دنبال کسب درآمد از طریق عکاسی هستید، بسیار مهم است.
  • نوع عکس یکی از نکات مهم در زمان خرید دوربین عکاسی است. از آنجا که نمونه‌های مختلفی از دوربین در بازار وجود دارند، شما ابتدا باید ببینید دوربین را برای ثبت حرفه‌ای برای آتلیه می‌خواهید یا عکس گرفتن از مناظر طبیعی.
  • اینکه دقیقاً دوربین عکاسی را برای مکان بسته می‌خواهید یا محیط باز یکی دیگر از نکات مهم در زمان خرید دوربین عکاسی از مرکز خرید دوربین عکاسی است‌. توجه داشته باشید میزان نور محیط، تأثیر زیادی در انتخاب نوع دوربین عکاسی دارد.
  • اینکه شما به عکاسی علاقه دارید یا در حال آموزش و یا کاملاً به‌صورت حرفه‌ای مشغول عکاسی هستید نیز در انتخاب نوع دوربین عکاسی تأثیرگذار است. مطمئناً افرادی که آماتور هستند، باید دوربین‌های ساده‌تری را خریداری کنند. درواقع شما باید با توجه‌ به سطح تجربه و آگاهی‌تان، دوربین عکاسی موردنظر خود را تهیه کنید.
  • یکی از فاکتورهایی که در زمان خرید دوربین عکاسی باید به آن توجه کنید، امکانات آن است. شما با توجه ‌به نیازتان، توقع یکسری از امکانات را از دوربین عکاسی دارید. مثلاً افراد حرفه‌ای به دنبال امکانات بیشتری از دوربین عکاسی خود هستند. در زمان خرید دوربین عکاسی از مرکز خرید دوربین عکاسی، حتماً از فروشنده در مورد امکانات آن سوال بپرسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • در زمان خرید دوربین عکاسی، مگاپیکسل یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. حتماً درباره مگاپیکسل دوربین از فروشنده بپرسید تا بتوانید باتوجه‌به نیازتان، بهترین و باکیفیت‌ترین دوربین عکاسی را خریداری کنید.
  • سرعت عکس‌برداری یکی از نکات مهم در زمان خرید دوربین عکاسی است. اینکه دوربین عکاسی بتواند با سرعت زیاد، عکس‌های باکیفیتی را ثبت کند یک مسئله مهم برای افراد حرفه‌ای است. در زمان خرید حتماً به این نکته توجه کنید که آیا دوربین قابلیت وضوح اتوماتیک با سرعت زیاد را دارد یا خیر؟ جهت خرید بهترین دوربین عکاسی حتماً به مرکز خرید دوربین عکاسی معتبر مراجعه کنید.

  • اینکه دقیقاً دوربین عکاسی را برای کار حرفه‌ای می‌خواهید یا می‌خواهید دوره‌های آموزش عکس‌برداری بگذرانید، نکته‌ای است که در زمان خرید دوربین عکاسی باید به آن توجه داشته باشید.
  • قبل از خرید دوربین عکاسی، امکاناتی که توقع دارید یک دوربین عکاسی داشته باشد طبقه‌بندی کنید. حتماً امکانات مهم را در صدر لیست خود قرار دهید.
  • در زمان خرید به ابعاد دوربین توجه کنید. اگر شما به طور مداوم در حال سفر هستید، مطمئنا دوربین عکاسی سایز کوچک و سبک مناسب‌تر است. حمل دوربین با ابعاد کوچک‌تر بسیار راحت‌تر بوده و برای سفر گزینه بهتری است.
  • شما ابتدا باید میزان بودجه خود را مشخص کرده و با توجه به آن نوع دوربین عکاسی را انتخاب کنید. اگر قصد خرید دوربین حرفه‌ای را دارید، مطمئناً باید هزینه بیشتری را بابت خرید دوربین عکاسی در نظر بگیرید.
  • یکی از نکات مهم در زمان خرید دوربین عکاسی، لوازم جانبی آن است. یک‌سری لوازم همراه دوربین عکاسی وجود دارند، ولی یکسری دیگر را باید بعداً تهیه کنید. حتماً قبل از خرید، هزینه‌های خرید لوازم جانبی دوربین عکاسی را نیز در نظر بگیرید.
  • اگر قبلاً یک دوربین عکاسی داشتید، می‌توانید از برخی از لوازم جانبی آن استفاده کنید. یک سری از لوازم با بقیه دستگاه‌ها سازگار هستند و امکان استفاده از آن برای دوربین عکاسی جدید وجود دارد.
  • قبل از خرید دوربین عکاسی، حتماً اطلاعاتی در مورد کارایی آن به دست بیاورید. حتماً مدل‌های دوربین عکاسی مختلف را بررسی کرده تا بتوانید بهترین نمونه را خریداری کنید.
  • بعد از تحقیق در مورد انواع دوربین عکاسی، حتماً به مرکز خرید دوربین عکاسی مراجعه کرده و از نزدیک نحوه استفاده، قابلیت و عملکرد آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. همچنین می‌توانید با فروشگاه اینترنتی دیجی سنتر نیز تماس گرفته تا کارشناسان مجرب شما را در خرید بهترین دوربین عکاسی راهنمایی نمایند.
  • اگر بودجه کافی برای خرید دوربین عکاسی پیشرفته را ندارید یا دوربینی که تمام امکانات را داشته باشد پیدا نکردید، پیشنهاد می‌کنیم زیاد وسواس به خرج ندهید و هر چه سریع‌تر یک دوربین عکاسی تهیه کنید. شما می‌توانید با مراجعه به مرکز خرید دوربین عکاسی معتبر و مشاوره با افراد متخصص، بهترین دوربین عکاسی را خریداری نمایید.
  • یکی از نکات مهم در زمان خرید دوربین عکاسی، گارانتی و خدمات پس از فروش آن است. جهت خرید دوربین عکاسی حتماً به مرکز خرید دوربین عکاسی مراجعه کنید تا بتوانید بهترین خدمات را دریافت کنید.
  • در زمان خرید دوربین عکاسی، به‌ راحتی آن توجه کنید. از آنجایی که سایز دست افراد، مختلف است؛ حتماً در زمان خرید، دوربینی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی داشته باشید. برای داشتن یک خرید خوب و مطمئن، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی دیجی سنتر مراجعه کنید.

ویژگی‌های یک دوربین عکاسی خوب چیست؟

  • یکی از ویژگی‌های دوربین عکاسی خوب این است که علاوه بر کیفیت خوب، از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد. البته قیمت دوربین به کیفیت عکس‌برداری و قابلیت‌های آن بستگی دارد. هرچقدر پول بیشتری برای خرید یک دوربین عکاسی کنار بگذارید، مطمئناً می‌توانید دوربین‌ حرفه‌ای‌تری را خریداری کنید. پیشنهاد می‌کنیم به مرکز خرید دوربین عکاسی مراجعه کرده و با مشاوره از افراد متخصص، بهترین تصمیم را در انتخاب دوربین عکاسی بگیرید.
  • یکی از سؤال‌هایی که اکثر افراد در زمان خرید دوربین عکاسی می‌پرسند، این است که دوربین چند مگاپیکسل است. توجه داشته باشید مگاپیکسل بالا نشانه کیفیت بالای عکس نیست بلکه فقط به معنای گرفتن عکس‌های بزرگ‌تر است. در واقع شما می‌توانید دوربینی را خریداری کنید که دارای مگاپیکسل پایین ولی کیفیت خوبی باشد. در اصل قدرت لنز، عامل تعیین‌کننده کیفیت عکس‌برداری است.
  • هرچقدر سنسور دوربین عکاسی بزرگ‌تر باشد، عکس‌های باکیفیت‌تری می‌توانید بگیرید. همچنین سنسور بزرگ می‌تواند نور بیشتری را جمع‌آوری کرده و موجب نویز کمتر تصویر شود. جالب است بدانید هرچقدر سنسور دوربین بیشتر باشد، امکان عکس‌برداری با سرعت بیشتر وجود دارد. البته دوربین‌های عکاسی با سنسور بزرگ‌تر، قیمت بیشتری خواهند داشت.
  • یکی از ویژگی‌های دوربین عکاسی باکیفیت مربوط به لنز آن است. توجه داشته باشید که لنز برخی از دوربین‌ها قبل تعویض نیست و ثابت است. اما لنز برخی از دوربین‌های عکاسی قابل تعویض است. مطمئناً اگر عکاس حرفه‌ای هستید، لنز دوربین قابل تعویض برای شما مناسب‌تر است؛ زیرا می‌توانید با توجه به سوژه، لنز خود را عوض کرده و تصاویر باکیفیت‌تری را ثبت کنید. اگر لنز دوربین امکان پوشش دامنه‌های زیادی از فاصله کانونی را داشته باشد، می‌تواند بزرگ‌نمایی اپتیکال خوبی داشته و عکس‌های خوبی را ثبت کند.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های خوب یک دوربین عکاسی، فوکوس آن است. فوکوس بخش مهمی از عکاسی محسوب می‌شود. کیفیت سیستم فوکوس اتوماتیک تأثیر بسیاری در کیفیت تصاویر دارد. در واقع شما با فوکوس، توجه مخاطب را به نقطه‌ای که می‌خواهید جلب می‌کنید. در زمان عکس‌برداری باید بتوانید خیلی سریع و بادقت روی سوژه فوکوس کنید. اینکه دوربین عکاسی بادقت فوکوس می‌کند یا سرعت فوکوس آن چقدر است؟ یکی از ویژگی‌های مهم دوربین عکاسی است که در زمان خرید دوربین از مرکز خرید دوربین عکاسی باید به آن توجه کنید.

  • یکی از ویژگی‌های یک دوربین عکاسی، طراحی بدنه آن است. اینکه شما در زمان عکس‌برداری احساس راحتی داشته باشید و بتوانید آن را به‌راحتی حمل کنید، از ویژگی‌های مهم یک دوربین عکاسی خوب به شمار می‌رود. قرارگیری دکمه‌های دوربین عکاسی باید به گونه‌ای باشد که شما به‌ راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین در زمان نزدیک کردن دوربین به چشم، باید احساس راحتی کنید. اگر شما با دوربین احساس راحتی نکنید، مطمئناً نمی‌توانید عکس‌های خوبی ثبت نمایید. همچنین منوی تنظیمات دوربین عکاسی نباید خیلی پیچیده باشد و شما باید بتوانید بدون مراجعه به دفترچه راهنما با آن کار کنید. توجه داشته باشید که یک دوربین عکاسی باید دارای ابعاد و وزن خوبی باشد و شما بتوانید آن را به راحتی در سفر حمل کنید.
  • یک دوربین عکاسی خوب باید علاوه بر تنظیمات اتوماتیک، تنظیمات دستی هم داشته باشد. زمانی که تنظیمات به صورت اتوماتیک باشد، خود دوربین اندازه‌ها را انتخاب می‌کند. اما در حالت دستی، شما می‌توانید با توجه به سوژه، دیافراگم و سرعت شاتر را مشخص کنید و مطمئناً می‌توانید عکس‌های باکیفیت‌تر و واضح‌تری را ثبت کنید .اگر هنوز به‌ صورت حرفه‌ای با تنظیمات دستی آشنا نیستید، لازم نیست نگران نباشید؛ خیلی زود کار با آن را یاد گرفته و می‌توانید تمرکز بیشتری روی عکس‌های خود داشته باشید. جهت خرید دوربین، به مرکز خرید دوربین عکاسی معتبر مراجعه کرده تا بتوانید با بررسی نمونه‌های مختلف، بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • حافظه دوربین عکاسی یکی از ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود. البته اکثر دوربین‌های عکاسی موجود در بازار دارای حافظه داخلی کمی هستند و باید کارت حافظه برای آن‌ها خریداری کنید. حتماً دوربین عکاسی را بخرید که امکان افزایش حافظه را داشته باشد. حالا که با ویژگی‌های یک دوربین عکاسی خوب آشنا شدید، در ادامه پرفروش‌ترین دوربین‌های عکاسی را به شما معرفی می‌کنیم.

پرفروش‌ترین دوربین‌های عکاسی

  • کانن

دوربین کانن محبوبیت زیادی در بازار ایران دارد. یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های برند کانن موجود در بازار، دوربین 750D Eos است که سنسور ۲۵ مگاپیکسلی دارد. از ویژگی‌های این دوربین عکاسی می‌توان به فیلم‌برداری فول اچ دی، زوم اپتیکال سه برابری و لنز کیت 88-15 میلی متری اشاره کرد. ثبت تصاویر Raw  از دیگر مزایا خرید این دوربین است.

  • نیکون

یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های عکاسی در ایران، برند نیکون است. از نمونه‌های محبوب این دوربین می‌توان D7200 را نام برد. از ویژگی‌های این دوربین عکاسی می‌توان به ثبت تصاویر RAW ، فیلم‌برداری فول اچ دی و منظره‌یاب اپتیکال اشاره کرد.

  • سامسونگ

برند سامسونگ نیازی به معرفی ندارد و با تولید دوربین‌های باکیفیت و ارزان ‌قیمت توانسته محبوبیت زیادی در بازار ایران پیدا کند. البته دوربین‌های سامسونگ بیشتر برای افراد مبتدی مناسب هستند. دوربین عکاسی smart WiFi st150f از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست و به دلیل قیمت مناسب یک گزینه عالی برای هدیه دادن است. این دوربین دارای سنسور 16.2 مگاپیکسل و 1.2/3 اینچی است و می‌تواند تصاویر باکیفیتی را ثبت کند. شما می‌توانید بهترین دوربین‌های عکاسی سامسونگ را از مرکز خرید دوربین عکاسی خریداری کنید.

  • گوپرو

مقاومت دوربین‌های گوپرو در برابر ضربه و آب، باعث شده در لیست پرفروش‌ترین‌ها در بازار قرار بگیرند.  HeRo8 برای افرادی که به دنبال ثبت صحنه‌های اکشن هستند، بهترین انتخاب است. سنسور  CMOS دوازده مگاپیکسلی و فیلم‌بردای 4k و لرزش‌گیر قدرتمند از ویژگی های این دوربین عکاسی است‌.

  • فوجی فیلم

یکی از قدرتمندترین شرکت‌ها در تولید دوربین عکاسی، فوجی فیلم است. از مشخصات دوربین‌های فوجی فیلم می‌توان به کیفیت بالای تصویربرداری و پشتیبانی از لنزهای مختلف اشاره کرد. Instax mini9 یکی از پرفروش‌ترین دوربین‌های فوجی فیلم است که فقط با فشار دادن یک دکمه، خیلی سریع عکس روی صفحه چاپ می‌شود. جهت خرید دوربین‌های فوجی فیلم، به مرکز خرید دوربین عکاسی معتبر مراجعه کنید.

  • سونی

شرکت سونی یکی از تولید کنندگان برتر انواع دوربین عکاسی است. شما در هر سطح از آگاهی، می‌توانید دوربین مورد نیاز را خریداری کرده و از ثبت خاطرات خود لذت ببرید. اگر به دنبال یک دوربین خوب و ارزن قیمت هستید، دوربین  DSC-w800 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته این دوربین بیشتر برای افراد مبتدی مناسب است. از ویژگی‌های این دوربین عکاسی می‌توان به حسگر 20.1 مگاپیکسل، فیلم‌برداری HD، امکان زوم ده برابری، وزن پایین، ابعاد کوچک و پشتیبانی از زبان فارسی اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم جهت بررسی نمونه‌های دیگر به مرکز خرید دوربین عکاسی سر بزنید‌.

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات مهم در زمان خرید دوربین عکاسی، ویژگی‌های خوب دوربین عکاسی و پرفروش‌ترین دوربین‌های موجود در بازار آشنا کنیم. جهت خرید دوربین عکاسی باکیفیت می‌توانید به دیجی سنتر، مرکز خرید دوربین عکاسی و لوازم جانبی سر بزنید. فروشگاه اینترنتی دیجی سنتر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز فروش انواع دوربین عکاسی مناسب افراد مبتدی و حرفه‌ای فعالیت دارد‌.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.