کد خبر : 1763 / /
/

رهبر انقلاب به سیدحسن خمینی چه گفت؟+برای جزئیات بیشتر کلیک کنید

سیدیاسر خمینی در گفتگویی جزئیات جدیدی از دیدار نوه امام راحل با رهبر انقلاب را تشریح کرده است.

 رهبر انقلاب به سیدحسن خمینی چه گفت؟+برای جزئیات بیشتر کلیک کنید

رهبر انقلاب با نوه امام خمینی درباره ورود به انتخابات دیداری داشت.بیانات مهم رهبر انقلاب را در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی را مشاهده می‌کنید.سخنرانی رهبر انقلاب در شبکه های صدا و سیما پخش می‌شود. رهبر انقلاب درباره تحریم‌هایی که به ایران شده است سخنرانی کرد. آخرین خبرهای مربوط به رهبر انقلاب را در سایت خبرآزاد بخوانید. 

دیدار رهبر انقلاب با یادگار امام

به نظر من، با توجه به وضعیت خطیر فعلی به ویژه از جهت تهدیدهای خارجی و تحریم ها و مشکلات معیشتی مردم، به نظر می رسد با با برگزاری یک انتخابات بسیار پرشور و انتخاب یک رییس جمهور قوی و کاردان، می توانیم در زمانی کوتاه بسیاری از مشکلاتمان را حل کنیم.

از این رو، توجه به امر انتخابات و برگزاری هرچه باشکوه تر آن، یک ضرورت برای کشور و انقلاب است و همه دغدغه مندان به نظام جمهوری اسلامی وظیفه دارند برای تحقق چنین انتخاباتی تمام تلاش خود را معطوف کنند.

اخیرا گمانه زنی های فراوانی مبنی بر احتمال حضور یادگار امام در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است. آیا شما در این زمینه اطلاعی دارید؟

در هفته ها و بلکه ماه‌های اخیر، اقبال زیادی به اخوی گرامی جناب حاج حسن آقا شد و بزرگان زیادی از عاشقان امام، ایثارگران، مذهبیّون، خانواده های شهداء، سیاسیون و دانشگاهیان کشور ایشان را تنها کسی دانستند که می تواند کشور را با شعار «همه با هم» امام خمینی متحد کند.

رهبر انقلاب/آیا ایشان تصمیم قطعی در این زمینه گرفته‌اند؟

امروز مطابق با رویه ای که اخوی دارند، به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند. نزدیکان می دانند که رابطه ایشان با رهبری، رابطه ای است که همانند پدر و فرزند است. در ضمن مباحث مطرح شده، طبیعی است که بحث به مسائل انتخابات و حضور مردم می کشد.

اخوی می گویند که بسیاری از بزرگان و جریانات سیاسی از ایشان خواسته اند که کاندیدای انتخابات شوند و از رهبری جویای نظر می شوند، ایشان هم علی رغم اینکه معمولاً به این گونه امور وارد نمی شوند، اما به جهت رابطه خاصی که با اخوی دارند و تأکید اخوی بر اطلاع از نظر ایشان، صلاح را در این کار تشخیص نمی دهند و می فرمایند، اگر هریک از فرزندان من از من مشورت می گرفتند من همان را می گفتم.البته اخوی در پایان از ایشان اجازه می گیرند که مسأله را اعلام کنند و ایشان بزرگوارانه می پذیرند.

با توجه به این توصیه، طبیعی است که تصمیم ایشان روشن است و اخوی یقینا تصمیمی برای کاندیداتوری ندارند.

 امیدوارم انتخابات پیش رو به صورت پرشوری برگزار شود.لازم است، به نیابت از اخوی از همه شخصیت های حقیقی و حقوقی که از ایشان دعوت کردند تشکر کنم. ایشان خود را خدمتگزار مردم می داند و برای صلاحدید مردم و انقلاب حاضر به هرگونه ازخودگذشتگی است و در هر جایی باشد خدمتگزار و دلسوز مردم است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به این استفتا که «در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، روزه گرفتن در ماه رمضان چه حکمی دارد؟» تاکید کردند: «روزه از ضروریات ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن یا موجب ایجاد بیماری شود و یا تشدید بیمار و یا افزایش طول بیماری و تاخیر در سلامتی می‌شود.»

در ادامه پاسخ به این استفتا آمده است: «در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است. بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین میز به دست آید، کفایت می‌کند. بنابراین اگر فردی نسبت به امور یادشده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشاء عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.»

سخنرانی رهبر انقلاب درباره تولید محتوا

شماره دویست و هشتاد و دو نشریه خط حزب‌الله با عنوان « فضای مجازی را به نفع ارزش‌های ملت مدیریت کنید» منتشر شده است. در این شماره برای نخستین بار بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اعضای شورایعالی فضای مجازی منتشر شده است که رهبر انقلاب در آن می‌فرمایند؛‌« ما در زمینه تولید محتوا نمی‌توانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش می آید... باید بنشینید روی این مسأله تولید محتوا طراحی کنید، فکر کنید.

ما البته جوان‌های خوشفکر متدین داریم، افراد به دردبخوری برای تولید محتواهای اجتماعی داریم، حوزه‌های علمیه را داریم که دستشان در این زمینه واقعا باز است. بعضی از دانشگاهی‌ها را داریم. البته بانک‌های اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید.»

رهبر انقلاب

سخنرانی انقلاب برای روز مبعث 

 سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم (ص) دقایقی پیش آغاز شد.

این سخنرانی هم اکنون از حساب‌های سایت رهبر انقلاب، شبکه خبر، شبکه یک سیما و رادیو ایران به صورت زنده در حال پخش است

دیدار رهبر انقلاب با اعضای نیروی هوایی ارتش 

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(یکشنبه) با فرماندهان، خلبانان و جمعی از اعضای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت سالروز تاریخی بیعت همافران با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۵۷، دیدار کردند.

اهم فرمایشات ایشان در این دیدار به شرح زیر است:

 با اشاره به مسئله تحریم‌ها: حرف و حدیث‌هایی در دنیا وجود دارد، هم اروپایی‌ها چیزهایی می‌گویند و هم امریکایی‌ها. اولا در جمهوری اسلامی گوش هیچکس بدهکار مهمل‌گویی‌های مدعیان بدون استحقاق نیست، حرف‌های مهملی در اروپا و امریکا می‌زنند.

اگر بخواهیم منطقی و مستدل صحبت کنیم، براساس منطق امریکا و ۳ کشور اروپایی که همه تعهدات برجامی را زیرپا گذاشتند، دیگر حق ندارند شرط و شروط برای برجام تعیین کنند.

رهبر انقلاب

نظر رهبر انقلاب درباره بازگشت ایران به برجام

آنها به تعهدات برجامی خود، هیچ عمل نکردند. یک برهه بسیار کوتاهی در ابتدای کار، بعضی از تحریم‌ها را موقتا تعطیل کردند و دوباره برگشتند و حتی تحریم‌ها را افزایش هم دادند، شاید تحریم‌ها را دو تا سه برابر زیاد کردند. بنابراین آنها حق ندارند شرط و شروط معین کنند.

-آن طرفی که حق دارد برای ادامه کار برجام شرط معین کند، ایران است. علت این هم آن است که ایران از ابتدا به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرد اما آنها نقض کردند.

ما حق داریم برای ادامه برجام شرط بگذاریم و این شرط را هم گذاشتیم و گفتیم و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد، [این شرط] آن است که اگر می‌خواهند ایران به تعهدات برجامی برگردد باید امریکا تحریم‌ها را کلا لغو کند آن هم نه به زبان و روی کاغذ، بلکه باید در عمل تحریم‌ها را لغو کنند و ما راستی آزمایی کنیم و احساس کنیم تحریم‌ها درست لغو شده است و ما هم به تعهدات برجامی برمی‌گردیم.

 این سیاست قطعی جمهوری اسلامی و مورد اتفاق مسئولان کشور است و از این سیاست برنخواهیم گشت.

صحبت‌های رهبر انقلاب در سال جدید

رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال ۹۹ را آمیخته با حوادث گوناگون و بی‌سابقه به‌خصوص پدیده ناآشنای کرونا خواندند و افزودند: کرونا زندگی مردم از جمله کسب‌وکارها، محیطهای درسی، اجتماعات دینی، ورزش و سفرها را تحت تأثیر قرار داد و ضربه سختی به اشتغال در کشور زد.

رهبر انقلاب اسلامی، جان باختن دهها هزار تن از مردم عزیز در اثر کرونا را تلخ‌تر از همه حوادث ۹۹ دانستند و با طلب رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان، با خانواده‌های داغدار آنان ابراز همدردی کردند.

ایشان سال ۹۹ را در عین حال سال بروز توانایی‌های ملت ایران در مقابله با آزمون بزرگ کرونا و همچنین در مقابله با فشار حداکثری دشمن توصیف کردند و گفتند: ملت عزیز ما از مجموعه‌های درمانی و بهداشتی، تا پژوهشگران و دانشمندان، گروههای جهادی و خدمتگزار و آحاد مردم با وجود تحریم و مسدود بودن راههای استفاده از امکانات خارج از کشور، توانایی و تجربه بزرگی از خود برای مدیریت این حادثه تلخ نشان دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شکست کشاندن فشار حداکثری دشمن را درخشش دیگری از توانایی‌های ملی در سال ۹۹ برشمردند و افزودند: دشمنان ایران و در رأس آنها امریکا درصدد به زانو درآوردن ملت ایران بودند. البته ما می‌دانستیم که ملت می‌ایستد و آنها شکست می‌خوردند اما امروز به اعتراف خود امریکایی‌ها و رفقای اروپایی‌شان، فشار حداکثری شکست خورده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه به ارزیابی میزان تحقق شعار سال ۹۹ یعنی جهش تولید پرداختند و گفتند: بر اساس گزارشهای متعدد مردمی و دولتی، جهش تولید تا حدّ قابل قبولی در بخش‌هایی از کشور تحقق یافت.

رهبر انقلاب افزودند: البته این میزان جهش در حدّ انتظار نیست چراکه با وجود تحقق در کارهای زیربنایی و سازندگی، نتیجه آن در اقتصاد عمومی و معیشت مردم مشهود و محسوس نشد، در حالی‌که انتظار بود جهش تولید گشایشی در زندگی مردم به‌وجود آورد.

ایشان شعار جهش تولید را یک شعار کاملاً انقلابی خواندند و خاطرنشان کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت تحقق نیافتن کامل جهش تولید در سال ۹۹ را وجود موانع و همچنین حمایت نشدن تولید در همه بخش‌ها دانستند و با اشاره به معضل واردات و قاچاق، گفتند: ضعفهای قانونی و واردات رقیب خارجیِ محصولی که در داخل با همت جوانان در حال تولید است، و یا قاچاق آن از طریق دستهای خیانتکار، مانع تولید است و موجب شکست خوردن آن می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی، ایجاد مشوّق‌هایی از جمله مشوّق‌های سرمایه‌گذاری را لازمه جهش تولید خواندند و افزودند: اوضاع کسب‌وکار در کشور باید به‌گونه‌ای باشد که افراد به سرمایه‌گذاری در تولید تشویق شوند و از افزایش هزینه‌های تولید جلوگیری شود.

ایشان مشوق‌های اندک در بخش تولید و همچنین بالاتر بودن شاخص هزینه تولید‌کننده از هزینه مصرف‌کننده در برخی سال‌ها را مانع پیشرفت تولید دانستند و گفتند: حرکت انقلابیِ جهش تولید در سال ۹۹ آغاز و با استقبال مردم مواجه شد و این حرکت باید در سال ۱۴۰۰ که در واقع آغاز یک قرن جدید است، ادامه پیدا کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال ۱۴۰۰ را به علت در پیش بودن انتخابات و همچنین وجود زمینه مناسب برای شکوفایی جهش تولید، سالی حساس و مهم خواندند و افزودند: انتخابات خرداد ۱۴۰۰ و روی کارآمدن مدیریتهای جدید و احتمالاً تازه‌نفس و با انگیزه‌های قوی، امسال را سالی بسیار مهم، حساس و تأثیرگذار در آینده کشور کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: علاوه بر این، در سال ۹۹ جهش تولید حرکتی در کشور به‌جود آورد که زمینه خوبی برای شکوفایی آن در سال جدید است.

ایشان افزودند: چه دولت کنونی و چه دولت آینده، باید با حمایتهای همه‌جانبه‌ی قانونی، دولتی و حکومتی از تولید و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش تولید به معنی واقعی تحقق یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: بر این اساس شعار سال ۱۴۰۰، «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» است که در خصوص آن و همچنین درباره انتخابات در سخنرانی روز اول سال مطالبی بیان خواهد شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.