کد خبر : 9705 / /
/

اجاره مسکن در غرب تهران گران شد یا شرق تهران؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده از نیازمندی‌های دیوار، قیمت و اجاره آپارتمان در تهران، فهرستی برای مقایسه متوسط اجاره آپارتمان و درصد افزایش اجاره در یک سال گذشته در برخی از محلات غرب و شرق تهران تهیه شده است.

اجاره مسکن در غرب تهران گران شد یا شرق تهران؟

بر اساس آگهی‌های سایت دیوار و قیمت و اجاره مسکن در تهران، فهرستی از متوسط اجاره ماهانه در برخی از مناطق غرب و شرق تهران به همراه افزایش اجاره از یک سال گذشته تهیه شده است.

بنا بر داده‌های موجود در جدول زیر، اجاره آپارتمان در محله‌های امیریه و سلسبیل از مهر ۱۳۹۹ تا مهر ۱۴۰۰ حدود ۳۵ درصد رشد داشته است. محله‌های آذربایجان و پیروزی از مهر ۱۳۹۹ تا مهر ۱۴۰۰ حدود ۴۷ درصد افزایش نرخ اجاره را ثبت کردند.

همچنین محلات نواب و منیریه در یک سال گذشته با ۵۱ درصد افزایش اجاره آپارتمان همراه بودند. محله هاشمی با ۵۴٫۷ درصد افزایش نرخ اجاره را ثبت کرد.

در بین محلات جدول زیر، محله بریانک با ۵۷٫۸ درصد افزایش اجاره ماهانه و جیحون ۵۸ درصد افزایش اجاره در یک سال گذشته به همراه تهران نو  با ۵۹ درصد افزایش نرخ اجاره بیش‌ترین درصد افزایش قیمت را داشته‌اند.

نکته قابل تامل آن است که بر اساس آگهی‌های ثبت شده در دیوار، متوسط اجارهمحلات امیریه، سلسبیل، آذربایجان، پیروزی و منیریه در مهر ۱۳۹۹ در کانال شش میلیون تومان ثبت شده بود اما در مهر ۱۴۰۰ متوسط نرخ اجاره آپارتمان در این مناطق تا ۱۰ میلیون تومان هم افزایش یافته است.

در جدول زیر متوسط اجاره ماهانه آپارتمان ۸۰ متری بر اساس نیازمندی‌های دیوار به همراه درصد افزایش نرخ اجاره ماهانه و سالانه را در برخی از محلات غرب و شرق تهران مشاهده می‌کنید.

قیمتمسکن

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.